hoe erg man betrekken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blike1987, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik ben benieuwd hoe erg jullie je mannen in het hele "zwanger worden" proces betrekken.
    Natuurlijk beslis je voor een kindje en ga je er samen voor maar vertellen jullie bijvoorbeeld ook wanneer je ovuleert, wanneer je kan testen al je kwaaltjes etc. etc??

Ik heb dit bij ons zoontje wel allemaal gedaan, hem er heel erg in betrokken en alles met hem besproken.. Achteraf hoorde ik dat hij me toendertijd een beetje geobsedeerd vond... :$:) Tsja...
    Ook merkte ik dat hij het gevoel had dat hij moest presteren... oké, was natuurlijk ook zo :cool: En dat vond hij ook niet echt leuk. (gek hé? ;))

Nu heb ik dus besloten dat ik hem niet meer ga vertellen op welk punt ik in mijn cyclus zit en ook niet wanneer ik kan gaan testen zodat ik hem misschien eens kan verassen met een positieve test. :D

Ben benieuwd hoe jullie dat doen/ervaren?

2. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Dat is een goede vraag!

Ik had eerst zoiets van, eens kijken hoeveel interesse hij erin toont. Ik had geen idee of hij het wel allemaal wilde weten!
    EN nu vraagt hij continue hoe ik me voel, en of mijn ei er al aankomt:)
    Volgens mij is hij nu ook geobsedeerd hihi

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Die van mij is niet zo bijzonder geïnteresseerd, ik vind mezelf niet geobsedeerd maar ik heb een app op m'n foon waarin ik dingen bij houd. En ik heb een paar boeken gekocht en die ben ik aan t lezen (weet graag wat me te wachten staat), en ben nu net voor het eerst gestart met ovu testen omdat ik wil weten of we wel goed mikken!
    En nou zegt hij dat ik er zo veel mee bezig ben... Hij vind het interessant worden als het zover is, en toen ik zei dat er dan wel eerst goed gemikt moet worden voor het zover is moest ie wel lachen!

Ik vertel dus maar niet teveel, wordt ie helemaal stapeldol!

4. Mijn man vond mij nogal geobsedeerd toen ik direct begon met tempraturen... Terwijl ik gewoon wilde weten of mijn cyclus weer op gang kwam na het stoppen met de pil.

Hebben daar best wel wat discussies over gehad... Maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen :D Sneller dan verwacht :D

5. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0

Ik zie het! Super toch, gefeliciteerd alsnog;)

6. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    de eerste 2 maanden vertelde ik er eigenlijk niets over. Over wanneer ik mijn eisprong had en waar ik last van had. Na die 2 maanden begon hij er steeds vaker zelf over. Vroeg wanneer ik mn eisprong ongeveer zou hebben en toen hij merkte dat ik gevoelige borsten had (hij mocht er niet meer aanzitten hahaha), ging hij dat meteen opzoeken op internet. Afeglopen weekend had ik op NOD getest: negatief, dat vertelde ik m en dat ik een beetje teleurgesteld was. Zei die: neeeee je hebt veel te vroeg getest, ik heb op internet gelezen dat je pas na 3 dagen na je NOD moet testen.

Soms lijkt het wel of hij er mee mee bezig is dan ik :D Heeft het soms vanuit het niets opeens over namen of hoe we dingen gaan aanpakken. Echt schattig. Voor we hadden besloten te stoppen met anticonceptie vond hij het doodeng en heeft best een tijdje getwijfeld. Mijn stelling is twijfels=wachten. Uiteindelijk kwam hij er zelf mee om de condooms te laten liggen. :D

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    De eerste maanden heb ik mijn man er niet heel erg bij betrokken en dus niet vertelt wanneer ik dacht dat ik mijn ei had en zo. Toen het een paar keer gebeurde dat mijn man geen zin had op het moment dat ik het idee had dat het moest gebeuren werd ik wel wat gefrustreerd en heb ik mijn man er veel meer bij betrokken. Daar was hij niet altijd heel erg blij mee. Nu is het zo dat door medische problemen van mijn man we maar 1 kans per maand hebben. Het is nu echt een verplicht nummer aan het worden en daar zijn we allebei niet altijd even blij mee.

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier een beetje hetzelfde verhaal :)

9. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Ik betrek hem er wel bij, maar ben volgens mij ook niet echt geobsedeerd.

We hebben samen besloten om te stoppen met de pil, ik heb toen wel aangegeven dat ik foliumzuur wilde gaan slikken omdat dat verstandig was, hij vond het prima.

Heb nu Shativari erbij om te slikken in de hoop dat dat alles sneller in balans brengt, de eerste ongi zonder pil was op tijd, maar dat zegt nog niet alles :(, ook dat vond hij prima.

Omdat ik toch m'n cyclus in de gaten wil houden, kijken of m'n ei wel komt en op tijd komt, daarom ben ik bezig met tempen, zodat ik zelf kan zien hoe m'n cyclus verloopt, hij vindt dat wel grappig en vraagt of m'n temp al is gestegen.

Ik zeg hem wat ik er over kwijt wil en als hij iets wilt weten dan vraagt hij het wel.

Hij heeft zelf aangegeven er zoveel mogelijk bij betrokken te willen zijn, daar ben ik aan de ene kant wel blij om, want zo kan ik het toch delen en er met hem over hebben ipv het "alleen" te moeten doen.

10. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    ik had hem ook gevraagd of hij het gek vond als ik ovulatietesten ging gebruiken. Vond hij niets geks aan zei die hahaha.

11. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Die van mij vind dat ik mij veel te druk maak haha. Hij is de rust zelve, en ik ben mevrouw wil even alles regelen. Helaas heb hier nu niet de touwtjes in handen en dat moet ik echt loslaten. Ik begin al vroeg met testen, test mijn eisprong en hou alles netjes bij. Ik ga het nu meer loslaten, dankzij zijn tip. En dankzij een heel licht positieve sensitiefst en negatieve digitale test "not pregnant" ben ik er even klaar mee. Loslaten geeft rust. Toch is het leuk hier mee te lezen en tips op te doen.
    Mijn vriend begreep weinig van eisprong en zei na 1 dag klussen voor nod, misschien is dit wel de raaktreffer..:D

12. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Uiteraard de beslissing om ervoor te gaan. De ontpil fase ( mijn klachten bespreken ) en als ik wilde testen! Eisprong of vermoedelijke eisprong niet!

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Alles wordt hier besproken, de hele cyclus. Van eisprong (als ik die zou hebben xD) tot menstruatie. Hij stelt zelf ook vragen en vindt het allemaal wel interessant.

Vind het heel fijn dat hij er niet raar over doet ofzo. Het heeft onze relatie echt heel snel veel sterker gemaakt, over dit soort dingen praten.

14. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ik kan me er helemaal in vinden! Ik zou me anders maar 'alleen' voelen terwijl mijn vriendin &moeder ook goed op de hoogte zijn ;)

15. Neve

Neve Niet meer actief

Wij zijn eigenlijk nog maar net begonnen met proberen, maar ik heb zelfs het idee dat mijn vriend er soms meer mee bezig is dan ik. Hij begint er vaak zelf over, op momenten dat ik er niet aan denk!
    Ik ben nog niet echt aan het temperaturen oid, maar ik denk dat hij daar ook wel voor open zou staan en daarin graag betrokken wordt.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dit klinkt heeeeel herkenbaar! Ik ga gewoon helemaal los op het forum en op mijn geheime FB-clubjes met meiden van hier :D.
    Merk wel dat de rust nu iets meer terug begint te komen nu we een tijdje bezig zijn, gelukkig :).

17. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Ik had een keer een boekje gekocht voor een man over zwangerschap, en toen we hadden besloten om ervoor te gaan, zat hij opeens in de kamer dat boekje te lezen (zo lief om te zien);)
    We bespreken verder alles, ik kan alles zeggen tegen hem, hij vraagt van alles aan mij.
    Ik vraag hem zelfs of hij er moeite mee heeft om te presteren en of hij het wel fijn vind, hij heeft er geen last van zegt ie, het was wel anders maar niet minder fijn, (heb ook een keer tegen hem gezegd als een man erg opgewonden is schijnt ie meer zwemmers te schieten voor de gein Weet niet eens of het zo is:D:D:D haha en los dat die ging :D:D:D) (dus dat hij ervoor wil gaan bleek wel:D:D)

We hebben het er wel veel over nu, maar ben nu ook 12 dagen over tijd(en nog niet eens zeker of ik zwanger ben) maar mijn vriend zegt wel dat hij het heel bijzonder vind en het is toch wel erg emotioneel allemaal;)

En we hebben vorig jaar een huis gekocht, en er zijn nog enkele klussen te toen, en hij zei eerlijk dat hij nu al zoiets had van ik moet het allemaal klaar hebben voor dat de baby komt.. Het nest moet klaar zijn:D

Dus ja hier bespreken we alles, van eisprong tot menstruatie, van kwaaltjes tot de zwangerschapstest, van het klussen tot het gevoel:D
    En nee we of ik zijn niet geobsedeerd, we hebben zoiets van het komt wanneer het komt,

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben vanaf het begin alles samen opgezocht en bekeken.
    De eerste ronde zit erop en hij wilde alles weten, wanneer mijn ei was, wanneer we 'moesten' klussen, hoe ik me voelde, of ik overtijd was (was de 1ste ronde na de pil dus uitgelegd dat je een langere cyclus niet overtijd kan noemen), echt alles!

Nu zitten we in ronde 2 en zijn er niet echt mee bezig omdat we morgen de sleutel van ons huisje krijgen en het daar druk mee krijgen, moeten het in 5 weken opknappen en erin trekken dus het zwanger worden staat nu op een laag pitje. (op zich niet erg aangezien ik pas 1,5 maand geleden gestopt ben met de pil, kan mijn lichaam nog ontpillen)

Als we gesetteld zijn dan gaan we weer verder :D

19. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ik heb de mijne nergens bij betrokken. We hebben samen beslist om te stoppen met de pil. Daarna ben ik gaan temperaturen, ovulatietesten. Ik nam teunisbloemolie en tarwekiemolie. Laatste maand zelfs preseed gekocht. Heb ik hem nooit verteld. (wou niet geobsedeerd overkomen ;) ) Altijd alleen getest. 2 keer had ik eipijn en heb ik dat toen gezegd: toen was zijn reactie: ah, dan moeten we klussen vanavond! In ons geval was het beter om hem niet te veel te betrekken zodat er geen druk achter zit...

20. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons wordt ook heel veel besproken, van menstruatie tot ovu testjes en kwaaltjes. Wij hebben het er wel heel veel over en soms ben ik bang dat je dat alleen maar gekker maakt en teleurgestelder als het niet gebeurd. Iemand tips om hoe het los te laten haha? Maar soms vertel ik wel eens dingen die ik lees hier op het forum, dan heeft hij wel zoiets van, jij ook altijd met je forum hahaha :)

Deel Deze Pagina