kom op groei nou eens! ik wil shoppen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jemig wat groeit mijn zoon dan hard als ik bovenstaande allemaal lees.
    Hij is volgende week 6 maanden en ik begin nu met het kopen in maat 74. Maat 68 zit hij al ruim een maand in en 1 broek in die maat wordt al wat korter. En vanmiddag voor 5 euro een zomerjasje gekocht maat 74 waar hij perfect in past.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ging Emma vanaf het begin al niet hard. Ze zit nu in maat 74. Ik koop goedkoop kleding dus ik kan tussendoor gelukkig ook nog wat aanschaffen.

Haha maar snap je hoor, het is zo leuk kinderkleding shoppen!

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hier het tegenovergestelde.... wanneer stopt ze eens met hard groeien. Mijn dochter is 17 maanden maar zit in broek maat 86-92 en bovenkleding 92! Schiet echt door de maten heen.......Haar zomerjas had ik op de groei gekocht maat 86 maar is nu toch wel aan de korte kant....

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook hoor! Broekjes gaat ze dan naar 68 toe, dus de lengte gaat gewoon gemiddeld. Maar truitjes heeft ze in 74 en mag straks 80 gaan kopen. Dus ben benieuwd wanneer het hier wat langzamer gaat.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon zat met 6 maanden ook al in maat 74 ;) Alleen toen remde het eindelijk een klein beetje af, maar uiteindelijk wordt nu 80 ook alweer heeeeel snel te klein ;)

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier zit de jongste nou net in maatje 74 soms ook nog niet die heeft heel erg lang in maatje 62/68 gezeten. Maar ik heb alleen maar een paar jurkjes hoeven kopen lange broeken en truitjes had ik nog van haar zus (toen die 6 maanden was) en de oudste ja die zit sinds december in maatje 92 dus daar hoef ik ook niets voor te halen nou kan ik voor de ongeboren spruit winkelen.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan zit ook al een half jaar in maatje 80. Ik koop zo af en toe nog iets bij, maar hier moeten we ook nog effe wachten voor we weer een hele nieuwe garderobe kunnen shoppen.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook al 1 die bijna 1 jaar in maat 80 zit, in september zit ze 1 jaar in maat 80 , maar laatste tijd wat groeispurten, maat 80 krijgt last van korter mouwen hahahahaha

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier ook een kindje wat snel door de maten gaat, heb standaard een doos op haar kamertje staan waar de te kleine kleertjes gelijk in kunnen, ben nu met doos nr 4 bezig ;)
    Hopenlijk is de 2e ook een meid :D

Ze heeft momenteel 68-74 en dan voornamenlijk 74 boven en 68 onder is nu 4mnd oud

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    spriet, hier idem.. hij is 4 maanden en zit al geruime tijd in 68 en ook al een aantal stuks 74... hij is ook begonnen in maat 50.. wij weten ook niet welke maat we moeten kopen voor de winter.. ik heb wel al veel maat 74 gekocht voor de winter... we konden het niet laten om te shoppen tijdens de zw :D maar nu blijkt dus dat hij zo snel groeit dat maat 74 al te klein is voor de winter echt begint..
    vraag me dus een beetje af wanneer de meeste baby's stopten met de snelle groei :) het gemiddelde dan ongeveer.. zo lekker onvoorspelbaar ook :) ihih.. bij de reunie van de yoga was hij veruit de grootste.. :D ( dat waren wel allemaal meisjes ;) )

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

Fenne ook hoor, die is nu ruim 6 maanden. en als je bedenkt dat Mila pas in 74 zat met 14 maanden.. ieder kindje is anders :)

maar t is wel jammer dat ik van kraamvisite zo veel 62-68 gehad heb, en ze veel daarvan nog niet eens heeft kunnen dragen en nu al te klein is :(

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    In het begin gaat het wat harder, zeker het eerste half jaar, daarna neemt het over het algemeen wel wat af. J. zat met 3,5 maanden in 74. Ik heb geen idee meer hoe lang ze in maat 80 zat...een maand of vijf, denk ik?

Voor deze herfst/winter heb in maat 92 gekocht (daar past ze nu in, moet alleen de broekspijpen soms omslaan, maar 86 ga ik echt niet meer kopen voor die één of twee weken dat dat nog kan). Broeken met knoopsgatelastiek, want anders zakt het van haar kont af...

13. Miffy, dat hadden wij ook :( !
    Zoveel maat 62 en 68. Niet normaal. Had gewoon 7 vestjes en 2 jasjes .. En ga zo maar door.. Echt zonde..
    Maar ook veel kleding wat ik echt zomers vond, wat ze dan midden in de winter paste..

Heb met 10 maanden echt alles in maat 80 eruit gehaald, werd te klein!
    Dus we zijn weer volop aan het shoppen voor maat 86.

Wel grappig, jij hebt zoiets van, ik wil zo graag shoppen.
    En ik denk telkens, jeetje moet ik weer shoppen?
    Waar blijft het geld haha..

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh wat herkenbaar zeg!
    Isis groeit ook zo langzaam, die heeft nu allemaal zomerspul aan wat ze vorig jaar ook al aan had. Nu zit het meeste zelfs nog iets mooier als vorig jaar!
    Bij sommige dingen vind ik dat echt superleuk, maar van anderen ben ik ook wel zo flauw.
    Die draagt ze inderdaad bij het verven bijvoorbeeld :)
    Isis wordt straks 2 en zit qua broeken in 80 (soms 74) en shirts 80-86. Heb ook geen idee wat ik voor de winter moet kopen. Misschien kan ze de winterjassen van vorig jaar ook wel weer aan (hoop het niet stiekem ;)).

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zo raar dat verschil tussen kindjes! De een heeft maat 74 al aan voor dattie een half jaar is, de ander pas alstie een jaar is. Dat is toch bijna vreemd? Vraag me echt af hoe dat kan... Zal wel iets te maken hebben met breedte en lengte verschil.

Ik vind het wel handig nu (als ik jullie verhalen lees) dat ik niet zo heul veul hoef te shoppen ;) Het is al niet mijn sterkste punt, dus wij hoeven nu gelukkig bijna alleen op de overgangsmomenten van de seizoenen weer nieuwe kleertjes te kopen! Toch eigenlijk ook wel praktisch ;) Ik ben erg benieuwd hoe ze verder groeit!

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik het zomer/winterprobleem met meisjes makkelijker op te lossen vind. Een korte jongensbroek tren je in de winter niet aan. Een leuk rokje kan ook heel goed met een dikke maillot eronder. En een spaghettibandjesjurkje ook heel leuk met een mooie romper met lange mouwen eronder. Hoewel ik wel af en toe een leuke polo bij mijn zoontje met korte mouwen over een lange romper doe in de winter. Beetje met laagjes aan de slag dus. En leuke vesten die ik nu als jasje gebruik als het wat waait doe ik dan overdag gewoon als kledingstuk aan. Of als extra laagje onder een goede jas.

Amfy: Ik heb dat bij mijn kinderen steeds andersom:Ik knipper met mijn ogen en ze zijn er alweer uitgegroeid. Dan zeg ik tegen mijn man: Die broek hebben we toch pas een maand geleden gekocht? Is ie alweer te kort! Nu groeit mijn zoontje ook als een speer. Mijn dochter gaat gelukkig iets minder hard. Blijft wat langer baby ;)

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoontje heeft vanaf september 2009 tot maart 2010 in 80 gezeten. Toen langzaam over naar 86 en nu zijn alle shirts met 86 opeens te kort en gaan we toch echt over naar 92. Broeken ook bijna. Kan soms opeens heel snel gaan!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    Zou je denken? :D Waar zou het anders mee te maken moeten hebben? :D

Kindjes worden toch ook met een verschillend gewicht en verschillende lengte geboren? En volwassenen zijn toch ook allemaal verschillend qua lengte en gewicht? Ik vind het dus niet zo heel vreemd. :)

19. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons zoontje deed een maand of 6 met zijn bovenkleding in maat 80 en zit nu al 8 maanden met zijn broeken in maat 80. Gewoon, een kleine jongen.

Deel Deze Pagina