Omdat mijn dochtertje snel spuugt heb ik johannesbroodpitmeel in huis gehaald. Nu vroeg ik me ineens af met wat voor een speen ik dit moet geven omdat het de voeding dikker maakt. Moet ik een gewone speen gebruiken of een papspeen? (heb van een Avent zo'n variabele speen) Graag jullie advies! Liefs Mise
ik gebruik de spenen van difrax dus weet niet goed hoe het zit met de advent spenen ik doe nu 3 schepjes jhbpm erin en dan gebruik ik de s speen dat gaat nog net. toen ik 6 schepjes gebruikte pakte ik de m speen. die kan ook voor pap gebruikt worden.
Had het onderwerp eigenlijk bij flesvoeding moeten neerzetten bedenk ik me nu Ik ben van plan om te starten met 1,5 schepje op 150cc, dus dan zou ik een gewone speen kunnen gebruiken waarschijnlijk..? Je zou zeggen, probeer het gewoon maar als ik de speen uit haar mond haal, dan hoeft ze gelijk niets meer
wat bedoel je met een variabele speen, bedoel je een 1-2-3 speen, dat heet een papspeen en kun je dus onder andere hiervoor gebruiken. Het getal wat onder het neusje zit op die stand staat hij. 1 is de kleinste en 3 de grootste, meestal lukt het op 2 wel. Bij voeding zonder toevoeging kun je beter een gewone aventspeen gebruiken, dus alleen 1 of 2 of 3.
Wij Hebben het complete assortiment aan flessen en spenen gehad om uiteindelijk toch op de avent weer uit te komen. Het ligt er eigenlijk een beetje aan wat voor een drinker je baby is. Wouter had zijn fles binnen no time leeg, dus de avent I II III, was met 5 scheppen op 135 binnen 5 minuten leeg. De bibi varia liep ook wel goed en kruidvat eigen merk met 1,2,3, net iets stroever dan de avent maar het ventielsystheem is knudde. de rest van de flessen, Difrax, dr. brown en alle bijpassende speen combinaties was een ramp, of er kwam niks uit, of het gutste zowat. als je een trage drinker hebt zou de dr brown in combinatie met de level 4 speen een optie zijn. zeker niet de papspeen!!!! en met een kleine hoeveelheid nutriton zou de level 2 of 3 ook kunnen werken. dr brown's hebben namelijk niet zoals bij de andere merken meer gaatjes als de kinderen ouder worden, maar de opening gewoon groter. Met 1,5 schepje haal je denk ik ook niet zo veel uit tegen spugen, zeker niet op 150. Maar als je met veel meer begint kan je uk buikpijn krijgen. Dat gaat overigens ook weer over als ze eraan gewend is. Ik zie dat het een beetje veel "warrige" info is misschien, ik hoop dat je er wat mee kan. succes
Hier hebben we een 123 speen van difrax en op stand 3 gaat het goed. Is echt een kwestie van uitproberen. S'ochtend zet ik de fles ook nog wel eens op stand 2. De fles is dan alsnog binnen 10 minuten leeg en s'avonds drinkt hij met pijn en moeite op stand 3 en is een half uur bezig.
Hier ook een 1 2 3 speen van Avent maar ik zou eerst een speen groter dan normaal kiezen dat is vaak op zo'n hoeveelheid al voldoende. Je hebt overigens ook nog een 4 speen van Avent daar werk ik 's morgens mee anders duurt het urennnn. Successs
Met een klein beetje Nutriton hoef je nauwelijks een grotere speen te gebruiken. Ik zou het dus eerst gewoon met je gewone speen proberen. Lukt vast! Julia drinkt ook melk met 1 schepje Nutriton per 100cc ongeveer, en dat gaat bij ons zelfs nog prima met een 3 speen! Van Avent ook, dus dat lukt vast met dezelfde speen die je nu gebruikt ook nog gewoon!
Dank je wel allemaal voor jullie reacties!! Ik heb net 150cc met 3 schepjes jbp geprobeerd (was idd min. 2 schepjes per 100ml) Ik heb de gewone avent speen 3 gebruikt. Dit ging eigenlijk best goed! Wel veel schuim..
Ik vond de 3 standenspeen van Avent zo groot, wij hadden die gehaald omdat we dachten dat het een 1 speen maar moeilijk zou gaan (was de enige die we hadden). Maar 150cc en 3 scheppen nutriton stand 1 kwam er heel snel uit, Lisa had in 5 minuten 90cc op. Daarna niet meer kunnen proberen omdat Lisa toen niets meer heeft gedronken. Maar met een gewone speen moet het dus wel lukken, als ligt het ook aan het merk denk ik. Als er veel schuim in zat heb je misschien te hard geschud? Wij zwenken de fles alleen een beetje heen en weer en dan mengt het goed genoeg.
Noa krijgt ook johannesbroodpitmeel door haar drinken en heb een drie standen speen van Avent. Ze drinkt hem leeg op standje 1 soms 2. Ze krijgt 180/6 en dan 4 a 5 schepjes johannesbroodpitmeel.
Nog een vraagje erover en dan hou ik op hihi.. Ik heb nu de flesvoeding eerst in de fles gedaan, geschud en toen de nutriton en weer geschud. En dus veel schuim Mag je het gewoon tegelijk in de fles doen? Bedankt weer alvast
Volgens mij mag je het wel tegelijk in de fles doen. Maar als het dan blijft schuimen, zou ik eerst de melkpoeder erin doen en schudden en dan de nutriton en dan niet schudden, maar zwenken, de fles dus gewoon wat heen en weer bewegen. Dan mengt het ook prima en komt er ook minder lucht in de voeding.
Ik roer altijd met een vork. Doe het samen in zo'n voedingsbakje, dan in koud water, met de vork roeren, en dan opwarmen, en dan nog een keer roeren of zwenken. Zo heb ik amper tot geen klontjes. Ik gebruik Dr. brown flessen met een level 3 speen. Als ik Enfamile gebruik, doe ik 2 schepjes JBPM op 180 CC. Dit is voeding die uit zichzelf al in de maag indikt, maar in de fles normaal drinkbaar blijft. Helaas heeft ze toch net iets meer nodig. Als ik Friso Forte gebruik, dan doe ik 5 schepjes op 180 CC.
Ik heb een kindje dat zich blijft verslikken(ondanks dat hij traag drinkt). Het is niet te makkelijkste manier maar ik gebruik eerst de difrax s speen en halverwege zet ik de 123 speen erop en begin dan op stand 1 en na 10 min op stand 2. Als ik met 123 speen op stand 1 begin verslikt hij zich steeds. Hij krijgt een fles van 200 cc met daarin 4 schepjes johannes meel. Ik maak altijd eerst de flesvoeding en daarna voeg ik het johannes meel toe.Met een mes draai ik langzaam rond en dan lost het goed op en valt het schuim wel mee.
Ik doe alles in 1 keer er in en schud dan pas. Ik heb dan een heel klein beetje schuim maar niet veel.
Wij hebben ook de Avent-fles en wij gebruiken altijd speen 3 en als hij het laatste beetje er echt niet uit krijgt dan zetten we voor het laatste gedeelte nog even de 3+ speen erop (op de verpakking staat: for thicker liquids). Gaat prima zo!
Wij gebruikten ook een beetje Nutriton omdat ze snel spuugde en kramp kreeg door het snelle drinken. De gewone Aventspeen nr 3 gebruikt. Wij hadden ook veel schuim en daarom van alles geprobeerd. Wij deden op het laatst eerst de Nutriton in warm water, heel goed schudden. Daarma de melk en deze roerden we met een klein lepeltje of vorkje (vorkje beschadigd trouwens binnenkant van de fles). Dit beviel ons het best.
Nog even een opmerking wat betreft het schuim dat je krijgt bij het gebruik van NutriTon: het maakt een heel groot verschil of je de voeding roert of schudt. Bij schudden komt er veel meer lucht bij en dus meer schuim. Als je roert dan ontstaat er haast geen schuim.