We willen morgen naar de dierentuin omdat fam uit het buitenland op bezoek is. Dit is gewoon in de stad waar ik ook woon. En ik wil me baby van 2 maanden meenemen. Hij slaapt vaak gewoon in de maxicosi als we even boodschappen gaan doen of dergelijke. Maar moet ik zijn kinderwagen bak meenemen naar de dierentuin. Want hij slaapt in bed op zijn buik. Liggend op zijn rug in de grote bak vind hij niet fijn. Of toch gewoon de maxicosi doen? Is dit niet erg als hij er een paar uur in zit?
Ik zou de kinderwagenbak meenemen, kan hij lekker zijn "gang" gaan.. Je zou zelf toch ook niet een paar uur opgepropt willen zitten/liggen?
Ik zou de kinderwagen bak gewoon meenemen! Ligt je kindje veel lekkerder in. Ook kun je de temperatuur makkelijker regelen. Maxicosi is daar niet voor gemaakt (niet erg voor een keertje overigens)
Ik nam zelf altijd de draagdoek in zulke gevallen, of de kinderwagenbak én de draagdoek mee. Maxicosi zeker niet voor meerdere uren per dag.
Incidenteel is net niet erg om een keer wat langer dan 2 uur de maxicosi te gebruiken. Maar ik zou dat dan alleen doen als je bv een autorit maakt die langer dan 2 uur duurt. In dit geval zou ik wel de kinderwagenbak mee nemen. Dat ligt lekkerder voor zo'n kleintje en is beter voor de heupjes en rug. En je kan je kindje toch ook op de buik kn de kinderwagen laten slapen?
Ik zou ook niet voor de Maxi Cosi gaan, die is niet geschikt om zo lang in te liggen. Ik zou je zoontje in de kinderwagen laten slapen of meenemen in een draagdoek.
Inderdaad de kinderwagenbak meenemen, waarom zou je dat niet doen? Precies om de redenen die hierboven worden genoemd. Ook een draagzak kan een heerlijke optie zijn, alleen ben je dan weer met al die zware tassen aan het slepen (als je alleen de zak meeneemt)
In de bak kan hij toch ook op zijn buik slapen? De hele dag in de maxi cosi is echt slecht voor rug en heupen en het lijkt me alles behalve prettig ook.
Juist in de wagen kan ie lekker op zn buik liggen toch? Des te meer reden om die mee te nemen. Maxicosi zou ik niet doen voor een hele dag.
Zoals hier boven al gezegd is, is een maxicosi niet geschikt voor meerdere uren achter elkaar.. ik zal toch echt de kinderwagenbak meenemen, daarin kan je zoontje ook lekker op zijn buikje liggen
Toen Finley 8 weekjes oud was, zijn we naar de dierentuin geweest. Wij hadden toen zo'n duowagen, wandelwagen met daaraan vast een kinderwagenbak., mee. MaxiCosi zou ik niet doen er hele dag. Dat zijn ook nog mini sauna's. Die krengen worden heel snel verrekte warm. Wij waren toen Aiden nog slechts een paar maandjes was, met hem naar een Pasar Malam geweest, hooguit 2 uurtjes in een overdekte hal, met hem in de MaxiCosi. Daarna in de auto terug. Was een kwartiertje rijden in een auto met airco naar huis. Het was zeer zonnig en een graad of 23. Aiden (al vrij luchtig gekleed) begon plots enorm te huilen. Thuis gekomen bleek hij zowat doorweekt te zijn van het zweet. Gelijk helemaal ontkleed en borstvoeding gegeven. Zal dit nooit weer vergeten. Sindsdien ben ik er geen voorstander van om een baby met vrij warm weer in een MaxiCosi te vervoeren een halve dag en zeker geen hele. Veel te warm in dat broeikasjel
Oke jullie hebben mij overtuigd inderdaad. Neem de bak mee. Is inderdaad veel beter. Maar kan hij dan wel om zich heen kijken? Hij begint namelijk best wel nieuwsgierig te worden. En kijkt veel meer om zich heen. Super leuk!
Ja hoor wij gaan deze week met een twee weken oude baby. Bak mee en draagdoek mee. Hij kan in de bak ook op z'n buik toch?
Een maxi cosi is niet gemaakt om de hele dag in te liggen dus sowieso de wagenbak meenemen. En dan kan hij toch prima op zijn buik liggen. En je kan hem toch ook regelmatig vasthouden zodat ie om zich heen kan kijken. Juist gezellig.
Absoluut de wagenbak. Als hij wakker is leg je hem op z'n rug en doe je de kap naar beneden. Kan die zat zien.
Inderdaad de kinderwagenbak mee en wellicht af en toe dragen zodat hij rond kan kijken. Veel plezier alvast!
De maxicosi is naar mijn mening puur en alleen een vervoersmiddel. Dus in de auto. Ik zou de bak meenemen.