Wederom op zoek naar een jongensnaam. We zijn nog niet zwanger van een derde wondertje, maar hopen uiteraard wel dat dit snel zo mag zijn. Aangezien het vinden van een jongensnaam voor onze zoon ook al zo'n gedoe was, kunnen we maar beter vroeg beginnen met nadenken. Waar zijn we naar op zoek? - Geen top 20 naam. - Liefst met minimaal 1 'e' in de naam (bij voorkeur ook nog de laatste letter, geen must) - Geen Engelse naam - Bij voorkeur twee lettergrepen. We hebben een naam in gedachten, maar is niet 'DE' naam. Om jullie niet te beïnvloeden hou ik deze naam nog even voor mezelf Alvast bedankt voor jullie hulp!
Twee lettergrepen en een -e op het eind: Abe Acke Ake Arne * Benne, Berre Berke Bjarne Bode Boele Borje Borre, Bosse Boyke * Danne, Denne Darre Desse Diese / Dieze Dille Douwe * Ebbe Edse / Edze Ege, Egge Eike Eise / Eize / Eijse / Eijze Epke / Ebke Eze * Fabe Fedde Feie / Feije Feike / Fijke Felbe, Felte Ferre Fimme, Finne Fjerre Folke Fosse / Vosse Frode * Hasse, Hesse Herre Hidde Hielke / Hylke * Ibbe Ibe / Iebe / Ybe Idse Inte, Ynte Ipe / Iepe / Ype Itse, Ytse(n) * Jarne Jelle Jelte, Jelke Jerre Jisse, Jesse Jitse / Jitze Jonne, Jobbe Jore Jorne Jorre, Josse Jouke Jurre * Kalle, Kanne Kare Keie / Keije / Kije Kobe Kosse * Larse / Larsse Lasse Libbe Lieuwe / Liewe Limme Lode Lude Lutze * Magne Malte, Mante Marne Mauke Meinte Menne Mente, Menze Monne Moze * Nanne Nante, Nande Narke Nasse Nille Nisse Nykle / Nyckle * Obe, Obbe Ocke / Okke Ole, Olle Onne Otte Ove * Peike / Pijke / Peijke Pelle, Polle Perre * Renke, Rinke Rinze / Rinse, Renze / Rense Robbe Rune, Rube * Sebbe, Sibbe, Seppe Sebe, Sebbe Semme, Samme Sepke, Sipke Siebe / Sibe Sieme Sietse / Sietze / Sytse / Sytze Sige / Siege Sijme Skanne Sverre * Teije Terre Tibbe Tibe / Tiebe, Tiede Tiese Tijme / Thijme Tijne / Thijne Timme Tisse Tjebbe, Tjerre Tobe Tore / Thore Torre / Thorre Ture / Thure Tyge * Valke Ville * Wanne Warre Wiebe / Wibe Wietze / Wietse / Wytse / Wytze Winne Wisse * Ynse
Thanks, zitten veel leuke namen bij. De 'friese' namen trekken ons ook erg aan. Zag de naam van onze zoon ook al voorbij komen Namen die ik leuk vind in jullie lijstjes: Arne Fedde Siebe Rune Mees Sverre We hadden overigens de naam Fedde in gedachten, maar beide niet zo iets van wow. Lastig
Blijft lastig. Kan me voorstellen dat als het niet wow is dat het dan nog lastiger is. Fedde is natuurlijk een leuke naam maar je moet er geen spijt van krijgen. Bij ons was het wel zo dat we even moesten wennen aan de naam voor we het er echt mee eens waren. We hadden verschillende mogelijkheden opgehangen op de koelkast( bedenk wel als er bezoek komt om hem er af te halen hihih). Wel met voor en achternaam en zo de gene gekozen waar we helemaal weg van zijn en dan het ook past bij je gevoel als je het leest.
Joyjoy: Goede tip, gaan als ik zwanger mocht blijken eens wat namen ophangen en kijken of we er aan kunnen wennen. Moet overigens zeggen dat ik aan de naam van ons zoontje ook heel erg heb moeten wennen. Bleef telkens twijfelen, doordat door zijn naam onze meisjesnaam niet meer zou kunnen bij een derde. Achteraf ben ik heel blij dat we toch gewoon voor die naam zijn gegaan. Om eerlijk te zijn vind ik onze meisjesnaam niet meer leuk, inmiddels zijn er 3 kinderen met die meisjesnaam geboren in onze omgeving..ondanks dat het niet een mega populaire naam was. Ach ja..eerst maar eens zwanger worden!