Ik ben nu 23 weken zwanger en we denken al een tijdje na over een naam voor ons tweede zoontje, maar komen er maar niet uit. Onze achternaam begint met een S en is kort (vier letters), dus veel namen passen of klinken er niet bij. En wat ik leuk vind, vindt mijn man niks. We hebben nog even, maar ik zou graag wat eerder dan wat later een naam hebben. Dat geeft alweer wat rust Ons eerste zoontje heet Jelle, dus zou leuk zijn als de naam er een beetje bij past. Wat ik tot nu toe heb is: - Robin (vind ik zo’n leuke naam, maar kind van nicht blijkt al zo te heten. Haar oudste heet ook Jelle, dus om nu ons tweede kindje ook een zelfde naam als één van haar zoontjes te geven.. dat doen we niet ) - Luuk (ook heel leuk, maar wel erg populair. Zou liever een iets minder voorkomende naam willen) - Daniël (maar collega van mn man heet zo en hij wil deze naam dus niet geven) - Bram (maar initialen zouden dan B.S. worden; doen we dus ook maar niet. Een naam met een S of een I kan om die reden - denk ik?- ook niet). Een meisje hadden we Elin genoemd. Vinden we allebei een hele mooie naam. Dat is dus een beetje de richting waar we in zoeken. Heel fijn als jullie zouden willen helpen!!
Een naam met een M of een P zou ook niet zo goed passen. M vanwege de naam van mn man en P vanwege de initialen.
Mats Loek Ties Noud Jent Kjeld Arne Björn Tygo Wess Hidde Vince Brent Bart Mels Melle Duco Kobe Renzo Ralf Roel Evan Pascal Quinn Chiel Rowan Kieran Tuur Twan Lieuwe David
Bedankt voor jullie reacties. Zitten mooie namen tussen, maar voor mn gevoel nog niet dé naam. Moeilijk, hoor! Ruben had ik ook op mn lijstje eerder en vind ik ook een hele mooie naam, maar Robin vind ik mooier. Ik zal ‘em wel nog heroverwegen.. misschien moet het groeien. Thomas vind ik ook mooi, maar past niet bij onze achternaam. Een naam eindigend op een S en een achternaam beginnend met een S klinkt niet echt helaas. Espen is ook heel mooi! Hoorde eerder ook Esper. Maar past niet helemaal bij ons. Hmmm
Jelle en Lasse Jelle en Naud Jelle en Taeke Jelle en Mart Jelle en Evan Jelle en Arjo / Anjo Jelle en Levi Jelle en Tygo Jelle en Hugo Jelle en Ruven
Jelle en Mats Jelle en Jasper Jelle en Nathan Jelle en Wout Jelle en Bram Jelle en Niels Jelle en Adam Jelle en Victor Jelle en Mathijs Jelle en Robbe Jelle en Simon Jelle en Willem Jelle en Lou Jelle en Nand Jelle en Niel Jelle en Brent Jelle en Dries Jelle en Kasper Jelle en Ward Jelle en Staf Jelle en Toon Jelle en Tijl Jelle en Pepijn Jelle en Raf Jelle en Timo Jelle en Giel Jelle en Twan Jelle en Beau Jelle en Marijn Jelle en Roman Jelle en Anton Jelle en Bavo
En Daan i.p.v. Daniël? Vind ik sowieso leuker omdat Jelle en Daniël een zelfde klank hebben. Misschien lees ik eroverheen of ben ik niet scherp (of gewoon een domme vraag...), wat kan je voor bezwaar hebben tegen de initialen BS? Verder nog: Tim Ruben Thijs Mees
In welk geval worden de initialen gebruikt dan? Als jij Berend Hut heet zal jij post krijgen als B. Hut. Heet je Berend Harold Jansen dan krijg je je post als B.H. Jansen. Zolang je geen rare situaties krijgt als Bloem Pot, Anna Nas of K. Bouter zou ik niet teveel letten op de eerste letter. Alleen de laatste letter van de voornaam zou ik geen S laten zijn want dat loopt niet zo lekker bij het uitspreken van voornaam achternaam. Suggesties: Ruben Arjen Joost Lars