Ik herken je helemaal! Die slaapjes hier lukken soms maar moeizaam. Lekker in slaap vallen in de wandelwagen wil lukken...maar zodra dat ding niet meer beweegt... Zoontje is zo ie zo wat huilerog, last van tandjes kan slecht drinken,,heeft hierdoor vaak trek( maar krijgt dan amper drinken weg) Omdat hij honger heeft,slaapt hij slecht enzovoort. Hapjes lukken best goed, maar voor mn gevoel ben ik nu dag en nacht bezig met eten. Maar dat word echt beter, ik weet het zeker. Probeer een uitstapje altijd na een voeding te plannen. Heb wegwerpslabbetjes gekocht, met zo'n opvangrandje. Dus kledder ook nog weleens ergens anders dan thuis
Niet herkenbaar gelukkig. Ik ga er vanaf het begin al veel op uit. Dit is prima om de slaapjes en het eten heen te plannen. Je kunt toch niet alleen maar binnen zitten ? Frisse buitenlucht en een andere omgeving is voor je kindje ook erg leuk, leerzaam en interessant. En je moet toch ook een keer boodschappen doen of andere inkopen in de stad? Ik zou er ook niet aan moeten denken om maanden geen familie of vrienden te kunnen bezoeken of samen dingen te ondernemen! Die willen je kindje toch ook graag zien? Wat ik zelf vaak doe: - Je kunt eten prima meenemen. Gewoon potjes of zelfgemaakte hapjes in een afsluitbaar potje (bortsvoedingsbekers van philips zijn prima). Ook gesmeerd brood in stukjes neem ik zo mee. Een fles neem ik gevuld met warm water mee of laat ik ter plaatse opwarmen (dit kan echt overal). Anders een kleine thermosfles. - Als je merkt dat het etenstijd is kan je ook elders (in de stad, op bezoek, in het park etc) je kindje te eten/drinken geven. - Met 6 maanden kan je kindje leren drinken uit een afsluitbare drinkbeker (ik vind die van Nuby met zachte tuit erg handig). Die kunnen ze zelf vasthouden in de wagen om te drinken. - Hier redelijk vaste slaaptijden. Ik spreek dus vaak af na de ochtendslaap. Mijn omgeving weet hoe laat ik ongeveer kom (het kan dus altijd uitlopen ivm het slapen). Als we ergens zijn kan hij slapen in de wagen of in de auto. En soms is er zoveel te zien dat hij niet slaapt en dat thuis weer inhaalt. Ik zorg wel altijd dat ik in de avond op tijd weer thuis ben zodat hij om een vaste tijd in zijn eigen bed kan slapen. Maar verder ga ik overdag gewoon overal heen. Door goed te plannen en afspraken wat ruimer te plannen kan dat prima. En probeer niet altijd super strak vast te houden aan een schema! Het is echt niet erg als ze eens wat later of minder slapen of eten. Kijk naar je kind en dan zie je wat hij nodig heeft. Hoe wil je het anders doen als je ooit meerdere kinderen hebt? Dan kan je ook niet alleen maar thuiszitten.
Dat 'gevoel' heb ik ook nog steeds, snel,snel,snel. Als ik wegga dan doe ik dat na de pap tussen de middag dus dat is 13:00uur en om 14:30uur moet ze weer in bed liggen, als ik wegga en ze valt in de kinderwagen in slaap en ik kom thuis dan krijg ik ze niet meer in bed....tja het is nu eenmaal zo dat het even aanpassen is, ze is nog klein dus ik pas me aan haar aan, de tijd komt nog wel dat zij zich ook een keer aan mij kan aanpassen, vooralsnog passen wij ons aan haar aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik uitkijk naar de dag dat ze 1 slaapje doet dan wordt het waarschijnlijk allemaal net iets makkelijk....we zullen zien
Hier ook niet, ze slaapt wel in de kinderwagen sta ik binnen stil, is ze meteen wakker, en haar dan in bedje leggen.....no way dan wil ze niet meer slapen. Dus als we ' s'middags weg zijn moet het wel lang genoeg zijn dan slaapt ze wel geen probleem. Inderdaad ook stoplicht hup oogjes open
Nooit last mee gehad eigenlijk. Maar ik vind dat je ook behoorlijk wat eetmomenten hebt. Zo veel hebben wij er nooit gehad. Dus dat scheelt.
Ik las het topic gister al en na een drukke ochtend moest ik er ineens weer aan denken. Vanochtend alles gedaan, eten, slapen, zwemmen en boodschappen doen. Het kon allemaal 06.00 fles (oke, ze was wel erg vroeg bij vanochtend, dat dan weer wel) 8.00 beide kids brood, ik koffie 8.40 de deur uit naar zwembad 9.00-9.30 zwemmen met de jongste, de oudste is daar bij de opvang een uurtje 9.45 ter plekke in de kantine fruit geven (mee genomen) 10.00 thuis 10.15-11.15 slapen 11.30 boodschappen doen 12.15 thuis, brood smeren en aan tafel brood eten (jongste wil zelf stukjes pakken en oudste wil zelf brood smeren dus een heel gehannes hahaha) 12.45 oudste mag even tv kijken, jongste krijgt pyama aan en fles 13.00 jongste ligt in bed 13.20 oudste ligt in bed 13.30 mama ligt op de bank hahaha nu slapen ze nog, gemiddeld worden ze rond 16.00 allebei wakker Dan krijgen ze allebei een rijstwafeltje en wat drinken (roosvicee of water) Meestal maak ik dan nog even een wandelingetje, speeltuin oid (nu niet, het regent) 17.00 jongste eten, daarna koken, 18.00 wij eten met de oudste, 18.30 naar boven, pyama's aan (soms douchen, vandaag niet) jongste fles, ligt om 19.00 in bed, oudste ligt om 19.30 in bed Kom dus genoeg buiten de deur. Morgen herhaalt zich het ritueel alleen dan zwem ik met de oudste en ga geen boodschappen doen want ik moet naar het CB Het is ook wel een beetje kwestie van plannen hoor. En hier gebeurt het ook wel eens dat ik smiddgas fruit geef ipv 's ochtends als dat beter uit komt, is ook niet erg hoor.
Ik kwam en nu nog steeds, heel vaak buiten, zeker met nog 2 kindjes " moet" je wel Ik nam bij de andere twee fruithap gewoon mee hoor, slapen deden ze in de wandelwagen wel, ook bij deze kleine meid zal ik alles gewoon mee nemen
Ik ga liever niet weg in de avond maar als wel dan neem ik alles mee: wegwerp slabbers, eten(zelfgemaakt want ze lust geen potjes), brood etc bereid alles voor. In cafe/restaurant in stoeltje en gaat prima. Bij vrienden gewoon op schot is indd irritant maar wel te doen. Maar omdat ze in eigen bed ook wil alleen slapen e gaat rond 19.30 naar bed zit je ook dat ze niet kan slapen dus kan je niet blijven. Ze past met 7 mnd uiteraard niet in reiswieg. Dus ja uit eten gaan gaat ok. Winkelen etc gaat ook ok alles mee en ze kan in buggi slapen Ergens op visite gaan doen we bijna nooit als wel dan zorgen we liever voor oppas thuis...
Mijn zoontje is nu 1 jaar en het grootste deel van het jaar ging ik gewoon altijd lekker op pad. Maar ergens rond de 7 maanden is er een periode geweest dat dit ontzettend moeilijk was!! Hij sliep nooit langer dan 1 uur achter elkaar en alleen maar in zijn bed, allerlei hapjes die gegeven moest worden. Ik wist niet waar ik de tijd vandaag moest halen! Op een gegeven moment kwam er weer wat meer regelmaat in de slaapjes en kon ik makkelijker de deur uit. Ik denk dat je soms zo'n periode hebt, als het niet lukt dan niet, het gaat vanzelf wel weer beter. En je wordt ook weer handiger. Maar opmerkingen als: mijn kindje slaapt gewoon in de kinderwagen... heel leuk maar die van mij doet dat niet sinds hij in het buggydeel zit. En je wil toch echt wel dat je kindje slaapt op een dag
Ik vind het altijd heerlijk om op pad te gaan. Toen hij nog baby was vond ik dat gemakkelijker dan nu. We gaan nu ook wel veel op pad maar een baby kan je overal eten, drinken geven, verschonen en slapen. Nu merk ik dat ik alles om zijn middagslaap heen plan. Of ik moet een heel stuk rijden dan slaapt hij een keer in de auto (maar ook dat word steeds minder dan toen hij een baby was). Wel slaapt zoontje altijd bij vrienden als we daar een avondje of weekendje zijn. In campingbed slaapt hij echt overal wel. Brood neem ik nu mee of ik ben ergens waar we lekker kunnen lunchen. Dan luncht hij gewoon mee. Bv heb ik ook altijd overal gegeven. Wel vaak in een hoekje en wat meer afgeschermd. Vond het zelf niet nodig om er anderen mee lastig te vallen.
Weg gaan in de ochtend lukt meestal wel even (niet lang, want zonder ochtendslaap gaat bij de jongste niet en ochtendslaap wordt niet in maxi cosi of kinderwagen gedaan). 's Middags lukt het op dit moment ook niet, nu ze na haar slaapje, rond 4 uur, groente en yoghurt krijgt. (Als dit op is ben ik met de andere kinderen bezig of moet er al weer eten gekookt worden). Mijn ervaring is dat dit maar heel kort zo is. Over een klein poosje krijgen ze de warme hap tegelijk met je eigen eten en krijgen ze uit bed bijvoorbeeld drinken met koekje en dat kost minder tijd en kun je ook makkelijk ergens anders geven.
Ik ging altijd in de ochtend weg, na de fles dus. Nam dan een fruithap mee en die gaf ik dan waar ik was (bij vriendin of in de stad bijv). Ik ga nu nog weleens met mijn zoon in de ochtend naar de stad en dan drink ik om half elf ergens een bakkie en geef ik hem zijn fruit. (Al eet hij dat nu wel zelf).
Die bijvoeding is tot een jaar echt BIJvoeding he! Dus als je een keertje overslaat omdat je toevallig de deur uitbent is dat echt niet erg. Zeker niet als ze er toch nog niet zoveel van binnenkrijgt. Maar oefenen is wel heel belangrijk, dus dat zou ik ook weer niet te vaak doen. Maar mijn tip is vooral: ga er relaxed mee om, doe een flinke slab voor als je ergens anders bent en kleertjes kunnen in de was als ze vies zijn. Het is met eten tussen 6 en pak m beet 12 maanden toch echt een knoeiboel vaak (hier Rapley, dus ECHT enorme zooi bij elke maaltijd). Ik was rond die tijd zoveel bezig met schoonmaken van haar stoel en de vloer en haarzelf dat het ook wel eens lekker was als ze buiten een broodje at want die kruimels konden dan gewoon op de grond ! Nu is ze bijna anderhalf en kan ze al best netjes zelfstandig eten, dus het was even investeren, maar het was het waard! En qua slaapjes: ze zat veel in de draagdoek en daar slaapt ze ook heerlijk in, beter dan in de wagen. Dus dan ging ik toch lekker wandelen.
Ik snap je gevoel hier wel in hoor.. Heb dit in het begin ook gehad toen me dochter rond de 5a6 maanden was. Eigenlijk ging het ook weer vanzelf. Als uitstapjes ging ik vaak alleen wandelen, of boodschappen doen. Ik ging wel pas de deur uit als ze net gegeten of gedronken had. En nam ook altijd een nuby beker mee waar ze zelf dan uit kon drinken. Me vriend en ik zijn toen ook een keer een terrasje wezen pakken, me dochter zat toen rechtop in de kinderwagen. Ik had toen drinken bij me, fruit in een bakje en een rijstwafel. Dat ging allemaal goed. Ik zou gewoon de deur uit gaan als ze net gegeten heeft. En neem altijd een flesje drinken etc mee.