Komen jullie ook mee aftellen? voorgevoel over datum van bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiittleOne, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Ik zie in mijn banner staan bij elk berichtje dat ik stuur dat ik al 34 weken zwanger ben en ben stiekem toch al wel af aan het tellen!
    je weet maar nooit of de kleine eerder komt, en eigenlijk kan het nu toch wel al gebeuren allemaal....
    vind het zo spannend en verheug me er zo op, om eindelijk mijn 'cadeau te mogen uitpakken' die al 8 maanden voor me staat! hihi!

ik heb zo een voorgevoel, dat de kleine eerder genoeg heeft van mijn buik en de wereld zou willen zien!

Wie telt er ook al af? en wanneer is de uitgerekende datum?
    hebben jullie ook een voorgevoel? zet ook even het geslacht erbij :)

ik ga weer eens beginnen met een lijstje! :)

LiittleOne: 27 juli - voorgevoel in week 36, 37.

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ook hier al begonnen met aftellen. Donderdag ben ik 36 weken zwanger en gaat m'n verlof in. Daar heb ik echt naar toe geleefd. Ik heb juist het gevoel dat het kindje laat gaat komen. Ten eerste is dit een instinctief gevoel omdat het gewoon nog niet rommelt en het redelijk rustig is (ik heb de placenta voor dus komt ook daardoor). Ten tweede schijnt maar 3 a 4% op de uitgerekende datum te bevallen en loop je bij een eerste kindje (statistisch gezien) vaker over tijd. Zelf hoop ik dat het niet te vroeg komt. Ik heb zo lang (voor m'n gevoel) op m'n verlof gewacht en de combinatie werken en slecht slapen werd heel erg zwaar de afgelopen weken, ik hoop toch nog een paar weekjes m'n rust te kunnen pakken zodat ik voldoende energie heb voor de bevalling. Ook is het kindje nog vrij klein dus dan kan het nog even goed groeien. Natuurlijk heb je dit niet voor het zeggen dus we zien het gewoon wel.

Ik heb heel erg zin om tijdens m'n verlof alle voorbereidingen te treffen voor de baby die er nog gedaan moeten worden en dat zijn er nog best veel.:)

Voorgevoel 41 weken, uitgerekend 19 juli.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maak jezelf niet zo gek joh...! Ik dacht bij mijn eerste ook dat ze eerder zou komen, maar uiteindelijk bij 40+6 pas gekomen. Het gevaar is dat je naar zo'n datum toe gaat leven, dus beter denken dat de baby later gaat komen dan eerder lijkt me...

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #4 Ona, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
    Nou ik maak mezelf helemaal niet gek hoor! :) Staat dat ergens? Ze mag komen wanneer ze wil. Zij bepaalt het uiteindelijk. Natuurlijk kan ik niet wachten haar in m'n handen te houden. Het enige wat ik hoop is dat ik wat beter slaap zodat ik wat meer uitrust want ik ben nu echt op. Dat staat eigenlijk los van het kindje maar is wel belangrijk voor de bevalling. Maar we wachten het dus geduldig af.;) Qua voorbereidingen. Een vriendin van mij had het binnen 2 weken allemaal staan tijdens haar verlof. Wij gaan geen babykamer inrichten aangezien we over enige tijd gaan verhuizen, het bedje en de commode komen bij ons op de kamer drastisch klussen hoeft dus nog niet.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou ook wel willen dat ie eerder komt.. Maar ik ben bang dat dat niet gebeurd... Of het moet een ks worden..
    Ik gok op 10 of 13 juli haha

6. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Hoi hier ook aan het aftellen, ben er klaar voor! Alles staat klaar, is schoon en heb een voorraad in huis van alles....de kleine man is al ingedaald en hoofdje zit vast..ik hoop dat het begin volgende week gaat gebeuren maar ik denk zelf dat ik rond de uitgerekende datun beval!

Uitgerekend 13 juli....vermoeden bevalling in de 39e week.(ze laten me niet overtijd lopen i.v.m grote baby)

Ps: bij dochter had ik gevoel dat ze eerder zou komen maar ik ben ingeleid bij 41+2....je kunt dus inderdaad beter rekening houden met overtijd lopen dan valt het altijd mee...

Iedereen succes met laatste loodjes....

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Oh, misschien sloeg dit wel helemaal niet op mijn berichtje want ik lees dat het gaat over het kindje vroeg verwachten terwijl ik het juist laat verwacht. :)*Blush* Die hormonen doen gekke dingen met een vrouw.:D

8. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
    Ik ben stiekem ook al wel aan het aftellen.
    Mijn uitgerekende datum is 7 augustus, maar denk zelf dat ie op de 14e komt ;) dat is mijn eerste gevoel, anders de 7e of de 8e

Zowel mijn oudste broer als ik zijn op de uitgerekende dag geboren, dus denk dat ik kans maak om op de uitgerekende dag te bevallen (onzin natuurlijk, maar het gaat om het idee :p)

Mijn man en ik zijn allebei op de 14e van een maand geboren, en daarom denk ik dat onze kleine ook de 14e komt (evenveel onzin als wat ik hierboven typte, maar de gedachtegang is leuk ;))

Ik zie het allemaal wel!
    Verwacht sowieso niet dat ie te vroeg komt.

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ben ook aan het aftellen. Vorige zwangerschap bevallen met 36.2 weken, dus nu duurt het erg lang voor mn gevoel. Vindt het ook aardig pittig met 2 kleintjes van 17 mnd. Ik gok op aanstaande zaterdag de 23e, maar ik hou rekening met 42 wkn, als zal ik het niet erg vinden als ze nu snel komt, het rommelt hier inmiddels aardig.....

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik tel ook af.

Verdenking hoge vliesscheur 14 dagen opgenomen, daarna harde buiken om de 5 min aan de weeenremmers, daarna opgenomen harde buiken om de 5 min (was net een week thuis na de weeenremmers), en afgelopen vrijdagvopgenomen voorweeen met 3cm ontsluiting maar vordert niet....

Rommelt al die tijd al.

Baby loopt vier weken voor op groei en ze zeiden me in week 38 in te leiden. Ben benieuwd......

Ja ik tel af en heb het wel een beetje gehad inmiddels nu.

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik had het idd helemaal niet tegen jou ;) Meer in het algemeen, dat je jezelf hiermee gek kunt maken!

Toevallig een vriendin van mij; eerste kindje 36+6 en de tweede 'pas' met 40+2, nou die trok het de laatste weken slecht hoor... ;)

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik vind het moeilijk.. mijn dochter was 6,5 week te vroeg.
    Hoop stiekum wel dat deze ietsjes eerder komt want ik heb t echt zwaar en ik verheug me zo ontzettend op mijn zoontje..
    Hij komt 2 weken nadat school weer begonnen is voor mijn dochter dus hoop dattie zich iets eerder laat zien zodat mijn dochter ook nog tijd met hem heeft.

Uitgerekende datum: 25-08-2012
    Voorgevoel (hoop misschien ;) ) : 37-38 weken

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik tel ookal af nog 19 weken dus ben nu over de helft.
    Mijn zwangerschap gaat prima, maar het is de 5de en ben blij als de kleine geboren zal zijn. (wel op de juiste termijn, natuurlijk) Mijn andere kinderen zijn of een dag voor de uitgerekende datum geboren en de andere 2 met 41w en 6d.
    Ik hoop dat mijn kindje niet ruim voor de uitrekende datum geboren word. (1-11-2012) omdat mijn andere kids eromheen jarig zijn. Dus eerste week van november zou prima zijn. :D

14. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Hier (tot gisteren) ook wel hoop dat ons kindje te vroeg zou komen maar die hoop heb ik nu maar laten varen aangezien alles gisteren nog potdicht zat.
    Ik beval vast pas met ruim 41 weken ik denk 3,4 of 5 juli.

15. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    8-7-6-5-4....

Ja ..ik vind t wel genoeg......kom nu maar....:D

16. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn voorgevoel os vanaf het begin al te vroeg geweest. Ergens begin juli dacht ik altijd terwijl ik 30 juli ben uitgerekend maar nu denk ik dat ze later komt omdat ze in eem stuit ligt.

17. beautifullbabie

15 feb 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met me andere kinderen ook 3 weken eerder bevallen dus denk dat nu deze keer ook ! .
    Toen ik het met hun dacht waren er ook mensen die zeiden nouuuu denk het niet hoor straks loop je over tijd !! . Zo zie je maar dat je naar je eigen gevoel moet luisteren! ;) de 1 heeft gewoon mazzel de ander niet

18. sunrise19

sunrise19 Lid

13 jun 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Ik ben nu 37+3 zwanger en mn gevoel zei telkens week 37-38.
    Ook omdat het al heel vroeg rommelde bij mij.
    Maar nu denk ik dat ik gewoon ingeleid ga worden.
    Het is sinds eind week 36 ineens erg rustig.

Mij maakt het niet zoveel uit.
    Ben 8 juli uitgerekend, en word in begin week 41 sowieso ingeleid.
    Dit ivm de bouwvak, en mijn vriend dan niet thuis kan zijn.

Deel Deze Pagina