dames kunnen jullie mij helpen elke keer kom ik op wat anders uit. 1e dag menstruatie: 26 mei positieve ovulatietest: 7 juni positieve zwangerschapstest: 18 juni hoe ver ben ik dan want mijn gyn zegt 1e echo is op 4 juli
Je telt dan vanaf 26 mei. Dus je bent 24 dagen geleden ongi geweest. Dan kom je uit op 3 weken + 3 dagen zwangerschap.
Hai meis. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je bent officieel nu 3 weken en 4 dagen zwanger. Aangezien je een korte cyclus hebt.. heel gemiddeld is de eivorming 14 dagen (dus de dagen voordat het eitje gerijpt is om te springen), bij jou is het 13 dagen. Maar ze tellen de eerste 14 dagen mee voor de eisprong (ongeacht je een lange of korte cyclus hebt, dus ongeacht wanneer je voor het eerst ongesteld werd) beetje lang verhaal... maar je had het wel goed..
Waarom ben je zo verbaasd over de datum van 4 juli mbt die echo? Je bent nog maar zoooo pril zwanger. Op vier juli ben je nog maar 6 a 7 weken heen en pas dan heb je ook een redelijk beeld ivm kloppend hartje enzo. Wanneer je nu een echo zou maken zou er nog bijna niets te zien zijn, mogelijk een beetje verdikt baarmoederslijmvlies en heeeeeeeel misschien een zwangerschapsring, maar dat zegt weinig over een "goede" zwangerschap. Enne.... gefeliciteerd!