Sinds onze verhuizing zijn we helaas overgeleverd aan vuilnis via een kliko. We hebben een groene en een grijze bak, en papier wordt apart opgehaald (mag je in een doos aanleveren). Hiervoor hadden we een ondergronds systeem met een pas (dus alleen de omliggende straten kunnen bij die container). Nooit een probleem gehad, want je hebt er op zich geen limiet op, of iig niet zo snel (nooit gemerkt). De grijze kliko wordt 1 keer per 2 weken opgehaald. En die zit dan echt BOMvol. We scheiden alles - papier zit er niet in, en alle GFT gaat in de biobak. Hoe zit dat bij jullie? Straks komt er hier een tweede kindje die luiers vol poep gaat produceren, ik weet gewoon niet hoe we het dan gaan redden Ik heb al contact gehad met de gemeente - je kunt een extra kliko 'krijgen', maar dan betaal je dus wel een 'vervuilingseenheid' extra aan afvalheffing per jaar. Dat is 117 euro Ik vind het niet eerlijk, wij betalen al 3 eenheden omdat we met 3 personen zijn, en onze buren zijn een ouder stel zonder kinderen in huis, en hebben dezelfde kliko (en betalen dus minder afvalheffing, want je betaalt voor 1, 2 of 3-7 personen). :x Ik ben van plan om de gemeente een brief te schrijven, maar vraag me af of er niet meer mensen zijn met dit probleem! Of tips?
Ja, hier ook altijd een probleem! We scheiden ook zoveel mogelijk, maar redden het nooit. Mijn man staat 's ochtends altijd de andere bakken te vullen, haha!!
Hier redden we het op het moment prima gezien de oudste twee al een tijdje uit de luiers zijn, maar toen we er 3 in de luiers hadden ging het bij ons ook niet ! Wij scheiden idd ook zo een beetje alles, grijs, groen, plastic, papier, glas. (Zelfs een tijdje luiers toen dat kon). Onze oplossing is aan de (alleen wonende) buren vragen of we er af en toe een zak bij mochten doen, meestal hadden wij net 1 zak teveel zegmaar dus dat ging prima zo. Hadden de overbuurman en de naaste buurvrouw waar we het bij konden doen, maar tegenwoordig dus niet meer nodig. Dit is overigens geen tip voor als je per kilo betaald, dan zullen de buren het vast niet oke vinden .
Wij scheiden ook alles en hebben een grote grijze bak en halen het nooit! Altijd 3 vuilniszakken over die wij gelukkig bij iemand anders kwijt mogen. Wij zijn maar met z'n 3en en als we dadelijk met 4 zijn schaffen we maar een 2e bak aan denk ik zo
Wij redden het eigenlijk wel, nu we alles scheiden. Papier scheiden we, wordt 1x per maand opgehaald. Plastic scheiden we, breng iedere week 1 volle tas weg. (dit scheelt zóóóveel!!) Glas scheiden wen, breng ik om de 3 weken weg. GFT scheiden we ook.
Luiers kun je vaak naar de milieustraat brengen in speciale zakken. Scheelt al een hele boel. Verder ook plastic in aparte zakken, kunnen ook naar de milieustraat. Sinds wij dat doen, zit onze kliko nog maar voor de helft vol
Maar vraag me dan eigenlijk wel af waar je zoveel vuilnis aan hebt? Heel veel is karton, kun je plat maken en bij het papier verzamelen. Verder heb je ontzettend veel in plastic, ook dit kun je gratis weg brengen.
Wij redden het met 4 personen eigenlijk wel (ook eens in de 2 weken geleegd). Is geen ruimte over en gooi nog weleens teveel papier in de grijze bak , maar is niet zo dat het echt niet past; soms wat aanduwen dat wel
Als de kliko bij ons om de twee weken geleegd werd, zouden wij t ook niet redden....maar hij komt gelukkig elke vrijdag en dat redden we makkelijk!
Wat voor zakken gebruiken jullie? Want wij hadden hetzelfde probleem, was iedere keer een drama, altijd 1 of 2 grote grijze zakken over. Wij zijn overgestapt op kleine zakjes. Van die pedaalemmerzakken. Ze zitten wat sneller vol, maar omdat die grijze veel ruimte overlieten, kan alles er nu perfect in. Wij scheiden dus niet (sorry, zo milieubewust ben ik niet ...) Alleen papier wordt eens per 2 weken opgehaald apart.
Onze grijze bak wordt sinds 1 januari slechts eenmaal in de vier weken geleegd. De gemeente vind het gek dat ik het geen goed idee vind...
Wij redden het altijd wel eigenlijk. Mochten we het een keer niet redden, kunnen we het gewoon bij de milieustraat inleveren. Of bij de buren erbij inderdaad. Vraag me wel af hoe het komt dat velen het niet redden eigenlijk. Wij scheiden papier en glas en soms gft. Lege melkpakken enzo gaan ook bij het oud papier, ik weet niet of dat overal mag? Scheelt wel een hoop.
In Den Bosch kun je bij 2 of meer kinderen in de luiers een extra grijze bak aanvragen. Anders hadden wij ook echt een probleem.
hier redden we het vaak wel, soms niet. dan vragen we of we er bij de buren een zak mogen indoen. Je luiers kun je ook bij het kdv inleveren, zij hebben daar een speciale container voor. (hier althans).
Wij redden het met zijn 3tjes ook gewoon. Heb zelfs vaak ruimte over. Ik scheid papier en plastic. Misschien een tip:stop een grote container zak in je kliko en gooi dan je vuilniszak leeg. Dan krijg je ook een betere verdeling.
1grote groene en 1grote grijze papier halen ze op.groen en grijs gaat om en om.Ene week groen andere week grijs. Hier halen we het eigenlijk nooit.Wat wij doen, ze komen woensdagochtend vuilnisbakken legen.Dan kijken wij dinsdagavond welke bakken nog redelijk leeg zijn of waar nog een zak in past en daar doen we dan nog onze zakken bij.Mag niet, dat weten we.Maar we redden het niet met 1bak.En een bak erbij kost ons teveel.En vuilniszakken los nemen ze niet mee. Heel gemeen misschien maar we doen er naar mijn mening niemand kwaad mee.
Wij betalen per keer dat we de grijze bak aanbieden. Wij scheiden al het afval en kunnen zo met gemak de bak 1x in de 4 weken aan de staat zetten (ik denk dat we ook wel 1x in de 6 weken halen, maar dan gaat het zo stinken) Sta er wel een beetje van te kijken dat de meerderheid 1x in de 2 weken zelfs niet haalt.
Dat deed mijn vader ook best vaak, totdat hij een boete kreeg van over de 100 euro omdat mensen het wisten ook al was hun bak half leeg Sindsdien vraag ik het altijd, want is best een duur grapje De stadswacht haalt gewoon de vuilniszakken open op zoek naar bewijs dat jij de zak gedumpt hebt
Onze bak ik voor de helft vol. Wij scheiden wel alles. Met verjaardagen of een feestje wil de bak nog wel eens vol zijn.
Ik wil het best vragen maar dan kom ik niet ver, zo goed is mijn pools niet en hun nederlands niet.Maar inderdaad een duur geintje. Ze komen hier s`morgens vroeg en rond 23.00 doen wij onze zak er bij hun in.