Komen jullie uit met 1 grijze kliko?

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier kunnen we de bak nog maar 1x in de 4 weken aanbieden. Tot nu toe redden we dat makkelijk met zijn tweetjes, we scheiden plastic, papier, glas en gft. Luiers hebben we nog niet en blik hebben we bijna nooit.

Ik ben wel benieuwd of we het dadelijk met een kleine ook gaan redden. De bak zit meestal toch wel bijna helemaal vol tegen de tijd dat ie weer aan de straat mag..

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier wordt de grijze container ook altijd 1x per 2 weken geleegd. En ook de onze zit dan altijd nokjevol. En we hebben ook altijd het plastic, gft en het oud papier apart. Dus daar ligt het niet aan.

Het is echt sinds de komst van Aiden dat onze grijze container zo snel vol zit. Als wij 2 kindjes in de luiers zouden hebben, zit het ding dus nog sneller vol.....
    Luiers kunnen wij namelijk nergens anders inleveren. Moeten wel bij ons in de grijze container.

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    In het verleden met 2 kindjes in de luiers redden we het soms ook niet.
    Gelukkig wonen we op een hoek, waardoor we om 8 uur de bak in onze straat zetten en als hij werd leeg gemaakt dan heel snel alle andere zakken erin en de bak in de zij straat zetten, waar hij om 9uur wordt geleegdt.

Gelukkig hebben we sinds enkele maanden een paar straten verder op nieuwe containers gekregen voor papier, katonen drink verpakkingen en blik.
    En dat scheelt een hoop, zeker de drink verpakkingen.
    Aangezien we hier per kilo afval moeten betalen kan dat soms best handig zijn.

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wat ook helpt is om de zak leeg te kiepen in de container, want dan verspreid het afval veel beter!
    En hoe mogen de luiers in de groene container! Met 3 kids in de luiers ben ik daar erg blij mee!!

Hier word de bak 1x per 2 welen geleegd, en wij redden het altijd nét (of net niet)

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Klopt dat scheelt idd veel. Misschien dat eerst proberen plastic apart te scheiden?
    We kunnen het niet per week wegbrengen. Word eens per maand opgehaald. Dan is het wel balen als we dat vergeten zijn aan de weg te zetten.
    Maar hier ook met de luiers een hoop afval erbij en soms redden we net ook niet. Zijn we blij als hij weer leeggehaald word (ook om de week)

6. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, wat een geweldige oplossing, hoe kom je erop?

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken de helft van de tijd stoffen luiers, de rest gewoon pampers. Scheiden alleen papier en gft, maken nooit wat plat en onze kliko wordt 1 x in de 2 weken geleegd en is dan net voor de helft vol. Zelfs als we 2 weken geen stoffen luiers gebruiken dan moeten we moeite doen om over de helft heen te komen. Onze buren hebben juist twee grijze kliko´s en redden het nooit. Ik vraag me echt af wat wij nou zoveel anders doen???

8. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Hier wordt de container ook 1 x in de 2 weken geleegd. Zelfs met luiers van 2 kinderen (sinds vorige week nog maar 1 :D, de oudste heeft ze gelukkig niet meer nodig) geen enkel probleem. Plastic en glas kun je hier wegbrengen, papier wordt 1 x per maand opgehaald.

Misschien zit er ook verschil in de hoeveelheid voorverpakt eten wat je koopt??

Wij hebben altijd zat ruimte over namelijk, wat erg handig is voor onze buren die altijd nog even een paar zakjes bij ons kwijt kunnen.

Vanaf de zomer krijgen we trouwens een container erbij voor plastic.

9. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    #209 anz87, 1 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
    wij hebben er een kleine 140L bak bijgenomen..
    kost in onze gemeente 109 euro per jaar.. ideaal!!
    geen gestamp, geprop en ellende meer:D
    stampen op twee weken luiers van twee kinderen is niet t fijnste:$

over 'ik vind het niet eerlijk dat mn buren minder betalen voor t zelfde' hoef je de gemeente niet te bellen hoor... tenzij je een schaterlachende ambtenaar (eikels) aan de tel wilt:p

jullie besluiten zelf om twee kids in de luiers te hebben (zonder die red je het makkelijk met 1 bak)
    dat heeft de gemeente niet voor jullie geregeld:D
    Tientje per maand en je maakt het een stuk makkelijker voor jezelf:)
    kinderen kosten nou eenmaal geld he haha in watvoor vorm dan ook:p;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik hoop toch niet dat wij die ook nog krijgen, geef mij die plastic zakken maar, ik heb al 3 containers staan, 4 containers hoef ik echt niet, lelijke dingen staan alleen maar in de weg.

11. Milujem

Milujem Niet meer actief

Precies...

Maar wij redden het elke 2 weken nét met 1 bak....Hij had net een paar liter groter moeten zijn soms.

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mn moeder deed ook de zak legen in de bak zelf, toen waren we met 5

13. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Dankzij jullie reacties en tips in dit topic, ben ik vandaag naar de milieustraat gefietst. En die meneer daar gaf mij 10 rolletjes vuilniszakken voor de luiers. Want dan hoefte ik niet met de kleine jongen zo vaak die kant op zei hij.
    Ik heb er maar niet bijgezegd dat die luierzakken ook weer daar ingeleverd moesten worden en echt niet ga wachten tot die 10 rolletjes op waren. Past niet eens in de auto.
    Maar uiteraard vond ik het wel lief. En wat gaat dat schelen met de container met dadelijk 2 kleintjes in de luiers.

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij hebben 2 kleine 140L bakken en redden dat prima. GFT natuurlijk sowieso, maar ook het restafval gaat goed. We hebben periodes dat er echt amper vuil in zit wanneer we hem aan straat zetten en we twijfelen of het zinvol is of dat we een keertje overslaan.

Wij scheidden wel veel.We hebben in de keuken een prullenbak staan met daarin 3 bakken (van curver) en daarin kun je dus rest, plastic en gft scheiden. En plastic neemt zo enorm veel ruimte in dat dat heel erg veel scheelt.

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Ik heb niet alles gelezen, maar hier gaat de grijze kliko (240 ltr) 1x in de 4 weken aan de weg. Zijn met z'n 3-en, waarvan 1 in de luiers ... (straks nog 1 erbij).
    Zoveel mogelijk afval scheiden (GFT, plastic en papier) en alles goed klein maken, dus pakken drinken alle lucht uitknijpen etc.

Grote zakken in de kliko is trouwens ook niet handig, dan 'benut' je de ruimte ook niet optimaal. Je zou het er los in kunnen gooien, scheelt vast aardig wat in ruimte.

16. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Hmmm, misschien vreemd, maar wij komen met 2 volwassenen en een dreumes makkelijk uit met 1 kliko. STerker nog, hij gaat maar eens in de twee maanden naar de weg :) Dan zit ie pas vol. Ze komen hier ook eens in de twee weken en sommigen hebben hem dan elke keer staan, ik vroeg me al af wat iedereen dan allemaal weggooit.
    Dit als antwoord op de OP, ga nu de rest lezen

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier hebben we nu helemaal een geweldig afvalsysteem (not). We hebben nu emmertjes van 10 of 25 liter waar keukenafval en luiers in kan. Hier dus de emmer van 25 liter en die komen ze 2 keer in de week legen, altijd bomvol. Verder hebben we nu een container voor het plastic, komen ze een keer in de 2 weken voor, restafval hebben we nu tariefzakken voor van 1,20 per stuk. Verder hebben we overal in de wijk nu tuinkorven staan voor tuinafval en hebben we nog zakken voor blikken en pakken. Alleen de tariefzakken moeten we extra betalen de rest is dan binnen de afvalbelasting. Het is alleen zo'n gedoe om alles te scheiden, Owja, papier komen ze hier vanuit verenigingen ophalen en glasbak staat ook in de buurt.
    Om de vrijdag moeten we hier alles tegelijk aan de weg zetten (als het vol is) dus dan ben je soms behoorlijk aan het sjouwen. Daarbij komen er zo heel wat vrachtwagens door de straat, pakken en rest komen ze met een combiwagen voor de rest alles apart. Hier komen ze ook nog eens 2 keer langs omdat we op een stuk route liggen waar ze een zijstraat in gaan en dan nog een wijkje waarna ze de rest van de straat doen.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat mogen jullie scheiden dan? Stad Groningen is weer anders dan gemeentes er om heen (;)), zo mag/moet je in Zuidhorn werkelijk alles scheiden en belandt er een stuk minder in de grijze bak. Wij mogen niks apart aanleveren behalve GFT en papier. Niet gratis althans. Dat is precies het hele probleem. En het maakt natuurlijk uit hoe groot de kliko is en of je huisdieren hebt (hier ook twee katten die braaf altijd binnen zijn maar dus wel volle kattenbakken produceren :D).

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    wij komen altijd makkelijk uit met de bak!
    plastic, glas en kranten gaan wel appart, de rest er allemaal in..

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    soms wel soms niet!
    En als we niet uitkomen gaat er vaak een vuilnis zak naar de buren voor in hun kliko!

Deel Deze Pagina