Komen jullie uit met 1 grijze kliko?

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij gaan over een maand verhuizen, dus nu is de bak wel steeds vol, omdat we weggooien wat we niet mee willen nemen. Normaal redden we het makkelijk hoor. We hebben 3 bakken, de bruine en groene worden om de week geleegd. De blauwe (papier) 1x per maand. Wij scheiden wel alles. Plastic, papier, glas en GFT afval. Vooral het plastic scheelt een hoop en alles klein maken scheelt ook enorm.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hebben jullie een grote of kleine grijze kliko? Wij hebben namelijk 2 kleine: een voor GFT en een voor papier en 1 groter voor restafval.

Wij scheiden alleen papier en glas en in de gft bak gaat eigenlijk alleen tuinafval. Wij redden het nu prima. Voordat we de papierbak hadden redden wij het ook niet. Maar als je alles plat maakt scheelt dat een hoop. Grote verpakkingen van melk en fris etc. gooien wij rechtstreeks in de kliko, in de vuilnisbak doen we alleen kleinere dingen.

1x per 4 weken redden we niet. Maar misschien zou het een goede manier zijn om over ja afvalscheiding na te denken, als we dan ook plastic en gft afval zouden scheiden, dan redden we misschien wel. (lijkt me alleen zo gaan stinken, vooral in de zomer, dan hebben we nu soms na 2 weken al maden)

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij (2 volwassenen, 2 kinderen) redden het eigenlijk altijd wel. Hier wordt de grijze kliko ook 1x per twee weken geleegd (en de groene de andere week).

We proberen alles wel goed te scheiden (hebben ook nog een groene kliko voor gft en een blauwe kliko voor het papier, die laatste komt ongeveer 1x per maand). Plastic kunnen we niet apart inleveren, maar veel plastic flessen etc. die in de kliko moeten kun je heel klein maken.

Luiers moeten hier overigens in de GFT bak. Dat scheelt waarschijnlijk wel een hoop.

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Weet niet af je de zakken dicht knoopt
    Hoor van veel buren dat ze ook niet uitkomen met 1 kliko de meeste van hun knopen de zakken dicht waardoor je dus heel veel loze ruimte tussen de zakken heb
    Wij laten ze altijd open en als er niet te veel nat spul in de vuilnisbak zit kiep ik hem ook wel eens leeg en gebruik de zak nog een keer

We hebben hier het geluk dat luiers bij het gft afval mogen scheelt een heleboel dit mag helaas niet overal

5. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Hebben meestal maar 1 a 1,5 zak per week. De luiers gooi ik weg in tasjes van t kruidvat ofzo die passen overal tussen. Gelukkig nooit problemen, maar scheid wel veel en maak alles plat voor ik t weggooi. Zoals melkpak goed samenvouwen. Dat scheelt enorm.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij redden het nog maar net ik vind die kliko's ook veelste klein

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    wij redden t makkelijk 2 kids 1 in de luiers maar zoveel mogelijk de dingen plat en gft scheiden we niet eens tenzij het tuinafval is.
    en met 2 bakken heb je nog geen klagen denk ik bij m,n ouders maar 1 bak voor gft en de rest, het is 1 bak met een tussenschot erin. oud papier word hier door een vereniging opgehaalt.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben niet zo milieu bewust ik gooi glas en melk/sap pakken in de container en we redden het meestal net

9. Nee wij houden ook altijd zakken over..

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij redden het altijd en onze container wordt 1x in de 2 weken geleegd. We hebben een grote grijze container (overig afval) en een kleine groene container(gft). Daarnaast wordt oud papier 1x per maand apart opgehaald. Zelfs toen we 2 kinderen in de luiers hadden en het gft niet gescheiden hielden (omdat de groene container anders te lang staat en gaat stinken) haalden wel het nog, dus kan er eigenlijk niet bij dat het iemand niet lukt. Misschien moet je dan eens kijken waar de hoeveelheid afval in zit en proberen om meer te scheiden. Voor het GFT afval hebben we nu een compostbak, dus dat hoeven we niet meer in de grijze of groene container te gooien. We betalen hier per lediging, dus iedere lediging die we kunnen minderen is hier mooi meegenomen.

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij redden het ook makkelijk, zelf 1x per maand zou wel lukken.
    plastic scheidden we zelf, hoeft hier niet, maar bij mijn ouders in het dorp doen ze het wel, en dan nemen we elke week een volle zak mee daarnaartoe.
    papier gaat in dozen en wordt 1x per maand gehaald.
    glas in de glasbak
    luiers gewoon in de grijze en overige afval ook in de grijze.
    Groente en fruitafval gaat in de grijze nu, want die gebruiken we verder niet. Maar in de zomer gaat het de ene week in de groene en de andere week in de grijze, anders gaat het stinken.

hij gaat er hier wel elke 2 weken bij, want we betalen per jaar een vast bedrag. En zo kunnen de overburen met 3 kids in de luiers wat bij ons in de container dumpen.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij redden het ook nooit manlief staat er altijd in te stampen.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Hier ook altijd een aan-het-einde-van-de-week-heb-ik-een-flinke-hoop-afval-over probleem! Word er soms gek van. Na anderhalve week al stampvol. Weet iemand of je in het hele land plastic in kan leveren? Ik scheid oud papier en tuinafval naar heb nooit gehoord van een plastic inleverpunt.

14. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier komen wij ook nooit uit met de grijze kliko.

Er zijn wel punten waar je luiers naar toe kunt brengen geloof ik bij sommige gemeenten worden ze apart ingezameld op verschiollende punten

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    @ Mol;

Vraag dat even na bij je gemeente hier kun je namelijk apart plastic afval in een zak aanbieden die je daarvoor bij de gemeente kan krijgen,dat scheelt een hoop in je kliko!
    Wat je ook kunt doen (als je schoolgaande kindjes hebt) is een tas bijvoorbeeld onder de wasbak ofzo leggen men daarin alle wc rollen,rijstpakker,groente potten,kado papiertjes e.d. indoen bij mijn zoontje zijn ze er erg blij mee want er gaat heel wat van dat spul doorheen met knutselen!

16. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik vraag me toch af waarom de 1 zoveel meer afval heeft dan de ander. Wij redden het makkelijk met 1x in de 2 weken. Soms zelfs halfvol!
    E n we hebben ook 1 kleintje in de luiers!

Sinds we het plastic zelf wegbrengen hebben we zoveel meer ruimte over. Ook papier scheidden we. Gft niet, alleen tuinafval gaat in groene kliko.

17. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Eerst konden wij het ook niet maken met de grijze kliko,

Wij hebben een grijze, een groene
    Een aparte voor het oud papier, en krijgen onbeperkt zakken voor plastic, ( plastic is kostenloos)
    Alles komen ze om de week halen/ legen

Sinds ik binnen twee vuilnisbakken heb , houd ik plastic en ander afval uit elkaar en scheelt me dat ontzettend veel ruimte, en red ik het...

18. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Hier sinds 1 jan. maar een leging per 4 weken voor de grijze contrainer! wij hebben een kleine container en redden het prima (echt nooit gedacht)
    groene komt elke week en is veel goedkoper geworden (2 euro per leging) plastic en papier wordt gratis opgehaald en luiers kunnen we kwijt bij het kdv.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben zelf een duobak en die is nog kleiner. Nou ja de bak is war breder maar er zit een want in het midden. Een niet te volle vuilniszak past er precies schuin in en dan max 4 en dan is hij vol. Hebben elke dag een volle zak dus je raad het al hebben zakken over. Elke maandag als de bakken buiten gezet worden gaan wij neuzen welke nog een plekje heeft en komen we zo van onze zakken af. Als er restafval aan de andere kant van de bak erin valt legen ze hem niet dus je kunt hem niet te vol maken want heb het dus wel is gehad dat je dan met het naar buiten rijden klonk hoort en kun je dus gaan graaien naar de zak die in de groen kant is gevallen. We hebben verder een extra grote bak voor Papier en die zit ook altijd goed vol. Bij restafval gooi ik eigenlijk alles, oa glas, groente/ fruitafval, plastic etc. Dingen die ik eigenlijk zou moeten scheiden. Als ik dit netjes zou doen dan heb ik wel genoeg aan de kliko denk ik

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier redden we het het ook meestal niet. Hier dumpen we s avonds ook wat bij de buren. Betalen niet per kilo.
    Plastic kunnen we hier niet scheiden.
    Ik las van melkpakken e.d., die mogen officieel niet bij het oud papier.
    Van mij mogen ze elke week de grijze wel legen.

Deel Deze Pagina