Komen jullie uit met 1 grijze kliko?

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik haal het eigenlijk altijd en scheid vaak helemaal geen afval, ga er gewoon even in staan :p, heel soms tijdens kerstdagen bv of verjaardagen is het krap maar dan mag ik die van de buurman lenen (die woont half in Engeland) de deal is ik let op zijn huis, houd zijn plaats een beetje bij (niet overwoekeren) en dan mag ik daar parkeren (dan lijkt het bewoonder) en mag zijn vuilnisbak gebruiken alleen 9 van de 10 keer is dat niet echt nodig eigenlijk

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij redden het ook nooit maar dat komt echt omdat het maar 1x in de twee weken word geleegd, ik snap niet waarom ? In de omliggende gemeentes word het iedere week geleegd, waarom niet gewoon landelijk 1x per week ? Echt zwaar irritant.. Nou hebben wij buren die vrijwel nooit thuis zijn en altijd werken dus als ik een zak over heb doe ik het bij hun in de bak, anders kom ik echt niet uit. En dan lees ik hier wel eens in topic '' Hoe kan je nou niet uit komen '' nou ik denk echt dat dat mede komt door het feit dat je twee weken met die bak moet doen, als je dan nog kindjes hebt die in de luiers zit dan gaat dat hard, en ik ga echt niet iedere week op mijn fietsje met die kleine naar de millieu straat, tis zowieso al niet naast de deur en ik zie mezelf al fietsen met een zak vol luiers, kind voor op de fiets en eentje achter...;) nee ze moeten gewoon 1 x per week die bakken gaan legen, we betalen al genoeg belasting vind ik.

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Wat een luxe iedere 2 weken dat was bij ons ook maar sinds dit jaar om de 4 weken en wil je vaker moet je dat aanvragen. En gft gaat dan de andere weken maar voor die bak hoeven we niet meer te betalen.
    Nu de kleine er nog niet is gaat de bak iedere 2 maand aan de weg straks wel iedere maand vermoed ik.

Liefs

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Melkpakken mogen hier oficieel dus wel bij het oud papier, een paar jaar terug een brief over gehad van de gemeente.

Bij de glas en kledingbakken hier staat ook een oranje bak voor plastic.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier kunnen wij ook echt niet voor luiers of andere troep naar de stort
    Ja,dat gaat wel, maar dan betaal ik me elke keer scheel

Wij moeten betalen bij onze milieudienst om vuil weg te brengen, en de milieustraat ligt ook nog eens best ver weg

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    wij redden het ook nooit. Gelukkig staat er bij mijn moeder voor decdeur een ondergrondse dus daar gooien we vaak zakken in

7. kippiekip

:$ Om de 4 weken ???

In welk gehucht woon je dan ?? ;)
    Sorry vind dat echt niet kunnen, willen ze weer naar het feit dat mensen hun afval ergens gaan dumpen ofzo ?? ;) OMG ..

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja wij komen wel uit met de kliko. wij scheiden wel plastic, papier en gft. Ook de luiers zamelen we apart in, in speciale zakken die we af kunnen geven op de milieustraat.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Iedere 2 maanden? :$
    Wij hebben 5 volle vuilniszakken per WEEK, dus ongeveer 40 in de 2 maanden haha, onze tuin zou dan echt een vuilnishoop zijn :)

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    We hebben een container waar alles ingegooid mag worden. We scheiden alleen papier en GFT. Container kost veel geld maar we hebben een bedrijf waar veel afval van komt, deze wordt 1 x in de 2 weken geleegd. Ik vind het altijd raar dat in die container alles in mag. Iedereen scheidt netjes hun afval en wij niet. Ik ga het ook niet doen. Ik ben geen afvalscheidingsbedrijf! Het kost allemaal al zoveel.

11. kippiekip

Voor alles wat je wegbrengt ?

Hier zijn het alleen bepaalde dingen waar je voor moet betalen, geen idee wat precies maar laatst deden we onze oude tv en zonnebank weg en koste niets. Ben je daar misschien niet mee in de war ? Lijkt me namelijk zo vreemd dat je voor ieder dingetje moet betalen, maar correct me if i am wrong ;)

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier heb je een gratis route op de milieustraat (luiers, papier, plastic etc), als je andere dingen hebt, moet je eerst op de weegbrug..

luiers kun je hier gewoon gratis inleveren.. het enige wat je betaald zijn de zakken...

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben 2 aparte kliko's voor gft en restafval (zat eerst apart in 1 bak) en de gft heeft volgens mij dit jaar nog niet aan de weg gestaan en de restafval gaat 1 keer in de 4 weken aan de weg. Nu hebben we met de gft wel het geluk dat het zo koud is buiten dat het niet gaat stinken, dat zal in de zomer dus wel anders worden.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij redden het eigelijk wel en scheidden bijna niks.
    alleen oud papier. daar hebben we een blauwe bak voor.

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij redden het elke keer maar nét, en soms net niet. Als we luiers appart in zouden kunnen leveren of in de GFT mogen doen, zouden we wel goed uitkomen.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij redden het meestal wel, alleen deze week was hij iets voller (deksel kon net dicht met veel geduw)

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik heb wel eens weken dat hij ook bomvol zit.. Dan dump k die andere zakken bij de buren der in. Maar 9 van de 10 keer redden we het gewoon dat de deksel dan open staat maak ik me niet druk om

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

In sommige gemeentes is dat zo.. Mijn vader heeft eens een huis verbouwt richting Amsterdam vraag me niet precies waar maar die moesten ook betalen voor puin/huishoudelijke weg te brengen.

Hier mag je gratig alles weg brengen. Voor bestrating geld wel een max daarna moet je betalen.

19. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Wij hebben der maar 2 aangevraagd bij ons word hij pas om de 14 dagen geleegd

20. p1982

p1982 Niet meer actief

we hebben een groene container en een grote grijze.

verder wordt papier, blik, glas en plastic apart opgehaald

vanaf 2014 gaan we per keer betalen en dan gana we echt goed scheiden, luiers apart inleveren (doen we nu niet) en denk dat we dan 4 weken met de grijze container kunnen doen

nu hebben we zelfs nog ruimte over.

Deel Deze Pagina