Komen jullie uit met 1 grijze kliko?

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij redden het ook maar als er een tweede bij komt word het ook moeilijk.
    Hier gaan de luiers altijd los in de kliko en soms is hij al bijna half vol voor er een vuilniszak in komt.

Nu heeft mijn man gisteren de schuur opgeruimd dus ik ben bang dat wij het ook niet redden haha

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik schrik me een ongeluk en durf bijna niet te vertellen hoe vaak wij vorig jaar de bak buiten hebben gezet.

de eindafrekening is nog niet binnen dus kan het niet zwart op wit laten zien maar vorig jaar stond onze grijze bak maar liefst EEN keer buiten!

Wij scheiden dus ook ALLES en vooral plastic en luiers scheelt veel.
    Dit jaar de bak 1 keer buiten gezet dus verwacht dit jaar 2 keer.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dit vroeg ik me ook gelijk af.
    Ook luiers kun je afleveren bij het milieupark in speciale zakken (die moet je dan kopen, 50cent per zak, 10 op een rol). Toen wij nog luiers gebruikten had ik per 1,5/2 weken 1 zak luiers en nam dan gelijk het plastic mee.
    Ook drinkkartons gaat hier in speciale zakken en naar milieupark, plastic apart (scheelt enorm), papier en glas apart.
    GFT scheiden doe ik niet, tenminste geen etens- of groentenresten, wel tuin en plantenafval.

Edit: ik lees dat veel mensen hun afval verdelen over andere kliko's, dat mag bij ons absoluut niet want we betalen 1x vastrecht per jaar en de rest gaat per kilo afval! Zou dan lekker zijn als ik moet betalen voor de rommel van mijn buren :$

4. tulip

tulip Niet meer actief

wij redden het makkelijk en zouden het met 2 kindjes ook redden hoor. Wij scheiden ook papier/karton en groenafval.

5. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wij kwamen niet uit met 1 grijze kliko.

De oudste was 's nachts nog niet zindelijk en de baby verbruikte ook veel luiers, dus hebben we een extra bak aangevraagd. Daar moet ook jaarlijks voor worden betaald.

Nu lees ik dat sommige vrij 'gemakkelijk' nog even een zak in andermans container gooit en dat vind ik niet netjes.

Mijn man zet altijd de bakken vroeg in de ochtend bij de weg en ze worden pas in de middag geleegd. Vaak hebben we nog ruimte voor 1 á 2 vuilniszakken. Die dag gaat een aantal mensen uit de buurt steevast nog even onze bak volproppen, zodanig dat de deksel niet meer dicht gaat. Vooral in de zomer vind ik dit ranzig en het staat ook niet netjes. Bovendien heb ik op de ophaaldag ook nog wel eens afval weg te gooien...Maar ja dan is de bak al vol.

Kan me voorstellen dat mensen nu denken van wat een gezeur, maar misschien zijn er ook andere oplossingen, door bijv. zelf een extra kliko te bestellen...

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Huh? Bedoel je niet de groene? Vraag me anders echt af hoe je dat doet. En dat gaat toch enorm stinken lijkt me.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, maar illegale spullen of gewoon afval bij een ander er in doen vind ik nogal een verschil, het zal mij ook een worst wezen of iemand zijn afval bij ons er bij doet als we toevallig wat ruimte over hebben (bijv. als we op vakantie zijn geweest). Ik zie wel vaker mensen bij anderen kijken die nog ruimte hebben er het daar bij doen.
    Daarnaast betaal je hier gewoon een vast bedrag per jaar, dus niet per kilo ofzo, anders zou ik het niet doen en het zit altijd in een vuilniszak, dus geen derrie waardoor de kliko vies wordt.

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hier komen wij makkelijk uit met 1 x per 2 weken legen.
    Ik doe wel plastic en oud papier scheiden, maar dat was het dan ook wel.
    De bak zit dan wat bijna vol, mar vaak kan er ook nog wel een zak bij. En dan hebben wij ook nog eens 3 katten waar je veel rotzooi van hebt (kattenbak).
    Ben tevens niet een typje wat alles bewaard, dus gooi vrij snel dingen weg, dus hoe het kan, ik weet het ook niet hahaha.

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Nee ik bedoel echt de grijze! En ja dat gaat stinken maar daar heb ik geen last van want hij staat ver weg in de tuin. De groene hebben we 2 keer buiten gezet. Maar we hebben hier kippen die een deel
    Van het groen eten en honden die een deel van de etensresten ook mogen hebben.
    Ik heb inmiddels meer mensen in mijn omgeving gesproken die net als wij de grijze bak maar 1 keer buiten hadden afgelopen jaar.

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hoe afval gescheiden moet/kan worden verschilt enorm van gemeente tot gemeente... Zo kan mijn moeder wel haar drinkpakken en dergelijke in een container in de wijk gooien, maar hebben wij geen enkele mogelijkheid (ook niet bij de milieustraat) om dit apart aan te bieden. Moet hier dus gewoon in de bak erbij. Zou wel enorm schelen als we dat ook apart zouden aan kunnen bieden, want die pakken nemen hier ook behoorlijk wat plek in en daar gaan er best wel een aantal van doorheen elke week.
    TS kan plastic in haar gemeente dus niet gratis aanbieden, ook niet bij de milieustraat (nou ja, de eerste 4x is gratis, daarna moet ze ervoor betalen). Luiers wordt in heel veel gemeentes niet apart opgehaald, die moeten wij ook gewoon in de kliko erbij gooien. Geloof dat we die zelfs niet bij ons KDV kunnen inleveren.

Dus ja, als je die dingen allemaal níet kan scheiden, omdat je gemeente daar geen mogelijkheden voor biedt, dan zit je bak al snel een stuk voller...

Afval bij een ander in de bak gooien... Ik zou het hier ook niet bepaald kunnen waarderen, omdat wij ook per kilo betalen. Maar als je in een gemeente woont waar je alleen vastrecht betaalt, zou ik er minder moeite mee hebben, als er toch nog plek is. Zou het wel netjes vragen eerst en niet stiekem erbij doen.

11. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorheen kwamen we niet altijd uit. Maar sinds hier plastic apart wordt opgehaald komen we wel uit. Al is het soms ook weleens dat de laatste zak niet meer past. Dan lopen we de bakken af en gooien het in een andere bak. Hier maakt dat niet zo uit. Want er wordt hier niet per zak of gewicht betaald. Enkel afvalstoffenheffing. Wat ook helpt is luiers per stuk in de bak te gooien ipv in de luieremmer. Ik denk dat de hoeveelheid afval ook wel behoorlijk kan schelen naar mate je meer thuis bent. Zitten je kinderen meerdere dagen op de opvang dan scheelt je dat een hoop vieze luiers die anders thuis in je eigen afvalbak zouden belanden.

12. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik word dus echt bloedlink als ik zie dat iemand spullen in onze kliko gooit
    Van de zomer hadden wij hem half vol omdat we op vakantie waren geweest wou ik hem later op de dag weer ophalen is die niet geleegd omdat hij te zwaar was had iemand er doodleuk een hele partij bouwafval stenen en zo ingedaan zit je dus met een vole kliko die je bij de milieustraat tegen betaling kan geen legen
    heb nog wel met de gemeente gebeld maar die konden niks toen zeiden ze omdat er bewijs was wie het had gedaan

Sta nu nog net niet op wacht maar als ik de vuilniswagen aan hoor komen in de straat achter ons zet ik de bak pas aan de weg weet ik zeker dat er niks in komt

13. Jel

Jel Niet meer actief

Bij ons zit met z'n tweeen de container al tot bovenaan vol. Dus ben ook nog wel benieuwd hoe het is als er hopelijk meer kinderen komen na onze *dochter.

We scheiden wel alles, dwz: oud papier en groen afval.
    Maar mijn man heeft er nogal een handje van om dingen die hij erin gooit niet plat te maken, dus bierblikken, pakken drinken en halve liter flesjes water verdwijnen soms in zijn geheel in de container. Ik kan 1000 x zeggen dat hij ze plat moet maken, maar dat vertikt hij gewoon. Erg vervelend. Als ik het zelf weg gooi doe ik dat altijd wel hoor... Ach en soms hou je weleens een opruiming in je huis waarbij je een hoop rotzooi hebt wat weg kan. Laatst ook een volle vuilniszak met troep in de container gegooid, en zat hij gelijk bijna half vol. Maar gelukkig redden we het nu altijd prima.

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Onze kliko word 1x in de 4 weken opgehaald!
    We hebben een gezin van 6 waaronder de 2ling die dus nog in de luiers zit.... Scheidde echt alles ook, papier, plastic glas groenafval, aanstampen dan gaat het wel... Benieuwd hoe het in de zomer gaat met de stinkluiers... we verpakken ze wel in een zakje maar toch...

15. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Bij ons wordt sinds dit jaar de grijze kliko nog maar 1x in de maand geledigd. Wij redden dit met 4 personen prima. Wij scheiden wel alles, papier, glas, groen en plastic. Vooral het plastic scheiden scheelt enorm bij ons!! Elke maand hebben we wel iets van 8 zakken met plastic vol! Er is in onze woonplaats veel weerstand gekomen tegen het 1x per maand ledigen. Maar ik denk toch echt dat dat wel haalbaar is. Dus als het bij jullie elke 2 weken is, moet dat ook echt wel lukken.

16. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met 5 personen waarvan twee in de luiers en een kliko die eens per twee weken werd geleegd ging het net. Plastic en papier en gft ook gescheiden. Nu sinds een week hebben we ondergrondse containers in de straat. Wel een eindje lopen met je vuilnis maar geen vuilnisstress meer. Bij mijn ouders wordt er iedere week een container opgehaald. Eens per maand lijkt me wel erg weinig, vooral in de zomer , met de stankoverlast.

17. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Maar het lukt wel hoor Nina..... alles goed plat maken en het afval scheiden...

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Is er geen stad / dorp in de buurt waar het plastic wel gratis kan worden aangeboden? Dan zou je het kunnen opsparen en eens per zoveel weken een aantal vuilniszakken wegbrengen. Ik zou daar geen half uur voor gaan rijden, maar misschien rij je wel regelmatig langs een gemeente waar dat kan, bijv. op weg naar werk / snelweg, enz...

En ik heb er trouwens nooit bij stilgestaan dat het voor andere mensen vervelend is als ik een vuilniszak in hun kliko doe, als zij nog ruimte hebben. Nou gooi ik er natuurlijk geen illegale of vieze dingen in, altijd in een zak, en we betalen hier niet per kilo, maar afhankelijk van de grootte van je kliko.

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Kan ik me voorstellen!
    Hier is het nu zo dat we een chip in onze container hebben en ik geloof dat ze dus de aantal kilo's willen gaan wegen en dat je aan de hand daarvan moet gaan betalen ofzo iets, je mag dus als politie agentje bij je eigen container (zo noemen wij de kliko) gaan staan om te zien dat een ander geen troep in je container gooid..

20. Dana

Dana Niet meer actief

Dit hebben wij ook een paar keer gehad en we betalen per keer dat we de kliko aanbieden, uiteindelijk hebben we een slot op de kliko laten zetten, probleem opgelost.

Deel Deze Pagina