verzorgende ig ook big gerigistreerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wie weet dit?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja een vz IG is big geregistreerd

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik weet het zelf ook niet, ben zelf ook VIG-er maar de een zegt van wel en de ander van niet. Ik kan op internet tot nu toe nog geen register vinden van waar ik kan registreren. Wel hebben we BIG cursussen om up to date te blijven.
    Maarja ik ben nu toch bezig met verpleegkundige opleiding af te maken dus dan ben ik sowieso BIG geregistreerd.

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Sorry niet eerst even gegoogled. Kwam dit tegen:

apotheker
    arts
    fysiotherapeut
    gezondheidszorgpsycholoog
    psychotherapeut
    tandarts
    verloskundige
    verpleegkundige
    moeten zich registreren in het BIG register. de verzorgende IG valt onder de lichte regeling(art 34 beroep)maar valt niet onder het tuchtrecht en kan zich ook niet registreren in het register.Kijk ook maar eens op deze link: www.tbng-tuchtrecht.nl/userfiles/file/wetten/wet%20BIG.pdf

Dus niet big geregistreerd...

Haha ook dom, geef ik antwoord op mijn eigen vraag...

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Klopt niet helemaal, ik ben wel big geregistreerd en wordt om de 3 jaar getest. Misschien is het afhankelijk van je werkgever?

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    De wet BIG is landelijk. Je moet wel je verpleegtechnische handelingen om de 2a3 jaar verfrissen. Als IG ben je idd licht beschermd, ik ben het ook, maar weet niet precies. Je hoeft geen herhalingen te doen, omdat het niet nodig is.

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik ben gewoon verzorgende (oude opleiding) en wij, ook de ig'ers, moeten eigenlijk elke 3 jaar een nieuwe bigtoetsing doen. Al word dat nog al eens vergeten en kan het wel 4 a 5 jaar duren bij ons.

Op het moment zijn ze er weer heel erg mee bezig. Moeten we alle handelingen opschrijven icl data's. Zodat ze aan het eind van het jaar kunnen zien of we dit vaak genoeg gedaan hebben in 1 jaar. Zo iet, dan krijgen we over die handelingen een toetsing.

Dat was nog al wat... in januari mocht iedereen bij ons bijna niets meer omdat wij amper op de hoogte waren van het bijhouden van onze handelingen op een lijstje haha! Sommigen hadden helemaal niets ingevuld en mochten nog niet eens medicatie delen.

8. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Die handelingen zijn niet om de BIG registratie bij te houden, maar om je bekwaamheid bij te houden. Bevoegd ben je nl altijd, maar als je handelingen een lange niet hebt gedaan ben je niet meer bevoegd.

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Klopt vigers zijn niet big geregisteerd. Het is instellings gebonden of en wanneer je je herhalings toetsen moet doen. Dit wordt niet landelijk geregisteerd.

Deel Deze Pagina