komkommer

Discussion in 'Voeding' started by sandra1975, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandra1975

Nov 30, 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Ik wil Nick graag komkommer geven maar weet niet of dat al mag. Hij is 6 maanden en is lekker aan het eten proeven zoals bietjes, bloemkool, wortels, boontjes, courget, tomaat, en dat gaat er lekker in.
    Nu zou ik graag willen dat ik hem eens een stukje komkommer geef, lekker om op te sabbelen. =P~ Beter als een koekje ofzo dacht ik????
    Ook voor het vocht.
    Wat vinden jullie, kan het namelijk nergens terug vinden in oa kookboeken ofzo..
    gr sandra

sorry, maar bij de verkeerde gezet moet denk ik naar voeding.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij mag dat gewoon. Voor zover ik weet kun je geen allergische reactie op komkommer krijgen. Ik zou er wel om denken dat je kindje er niet in verslikt, omdat het vrij hard is om te kauwen en je kindje nog niet zo oud is.

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik geef ook vanalles hoor!

Ze eet eigenlijk alles wat ik in mn handen heb zolang het gezond is en geen kruiden, suiker of andere dingen bevat.

hier is ze dol op aardbeien en een hele appel die mamma al half op heeft (2 handen vastpakken en sabbelen!) alles gaat er hier in hoor, lekker mee eten met mamma! en groente en fruit is altijd goed, alleen met zure dingen pas ik nog heel erg op. Het is niet lekker en geloof ik ook niet echt goed voor ze. Aanslag op dat kleine lichaampje!

dus lekker vanalles laten proberen hoor!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Wij hebben Luca gisteren komkommer gegeven, mag wel al. Maar hij heeft nog geen tandjes en vond het dus te hard. Was dus nog geen succes. Ik denk erover het licht te koken, misschien lust hij het dan beter.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

op borstvoeding.com kun je een en ander vinden over wat je zoal mag bijvoeden enzo:
    http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html

Aardbeien las ik trouwens gisteren van in het groeikatern dat we van de verzekering kregen dat dat pas na 1 jaar gegeven mag worden. Niet als kritiek op vrouwpoohbeer hoor, maar om je even te waarschuwen. Volgens mij is dat ivm allergieen, aardbei geeft geloof ik redelijk vaak een allergische reactie. Vandaar dat ze dus adviseren daar pas later mee te beginnen. Het staat je uiteraard vrij om ermee te doen wat je wilt, maar wees er dus even op bedacht, :)

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    ik gaf Quinn regelmatig een stukje komkommer bij doorkomende tandjes.
    Kon hij heerlijk op sabbelen en het had ook een verkoelende werking! gewoon geven dus.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan eigenlijk vanaf 6 maanden bijna alles geven (geen honing en zout). Daarnaast worden een aantal dingen afgeraden wanneer allergieën voorkomen (aardbeien, zeevruchten, pinda's en noten etc maar ook tomaten, varkensvlees etc). Komkommer bestaat voor 90% uit water dus dat is helemaal geen probleem.

Net als in de zwangerschap doen we in westerse landen vaak heel voorzicht met eten :rolleyes: . Als er geen allergieën voorkomen in de directe familie (vader, moeder, broertjes of zusjes) dan is er eigenlijk geen reden om dingen niet te geven. Op BV.com nemen ze het zekere voor het onzekere maar ook daar kan je lang over discussiëren. De ene wetenschapper claimt dat uitstellen van bepaalde voedingsstoffen voorkomt dat er allergieën ontstaan, de andere claimt precies het tegenover gestelde. Het is goed om je te informeren maar de 'waarheid' ga je niet vinden. Je moet ook hierin je eigen pad vinden...

Je kan dus ook gewoon kruiden en knoflook geven, al hebben ze dat voor de smaakbeleving niet nodig. Mijn zoontje heeft inmiddels kennis gemaakt met kerrie, knoflook, italiaanse kruiden, gehakt kruiden etc. Ik kijk of er geen zout toegevoegd is. Hij vindt het allemaal even lekker met als voordeel dat hij langzaamaan met de pot gaat mee eten (we koken nu dus zoutloos). Gisteren Kip met kerrie en rijst gegeten... mmmmmmh! :)

Share This Page