Ik strijk ongeveer de helft van de was. Broeken, blouses, shirts, jurkjes en rokjes. En soms beddengoed. Als ik het goed uithang, droogt het vrijwel kreukvrij op. Heb er ook geen hekel aan moet ik zeggen.
Gelijk uit de wasmachine uitkloppen en strak ophangen, daarna strak opvouwen, geen kreukels (uitzondering blouses/overhemden).
Simpel ik strijk niks nada heeeeelll af en toe blousje maar ook maar heellll af en toe, gaat vanuit de wasrek meteen de kast in alles goed recht kloppen en hoppa! Geen strijkbout aan te pas haha
Ik strijk veel, sowieso de meeste kleding + theedoeken en zakdoeken. Wel ben ik gestopt met het strijken van het beddengoed, dat centrifugeer ik op 900 toeren, en hang het daarna of buiten aan de droogmolen of over het wasrek binnen. Eigenlijk heb ik dan weinig tot geen gekreukt beddengoed. Ik doe het beddengoed nooit in de droger, want dan krijg ik het idd niet glad meer, ook niet met strijken.
Oe, dit topic komt als geroepen. Ik strijk nu niets, maar mijn man heeft een nieuwe baan, waarvoor hij overhemden moet dragen. We hebben nu een oud stoomstrijkijzer, waarmee je echt wel een paar keer over de kreukels moet en dan is het resultaat nog maar matig. Nu zat ik eens te kijken naar zo'n stoomsysteem. Is dat nou wat?
Ik strijk niks. Echt helemaal niks. Misschien straks de babykleertjes, maar voor nu staan strijkplank en strijkijzer gewoon voor de sier in mijn berging. Ik vind het ook zo nutteloos. Ja, het ligt na het strijken mooi en netjes in de kast, maar wie kijkt er nu in mijn kast behalve ik zelf? En als ik het aantrek zitten zo de kreukels er weer in. Daarnaast heb ik sowieso altijd weinig kreukels in mijn was. Ik ben 3 jaar geleden au pair geweest in een gezin waar ik overdag de overhemden van de vader van de kinderen moest strijken. Wat een drama! Ben zoooo blij dat ik geen man heb en anders deed hij het maar zelf . Heb gewoon een grafhekel gekregen aan strijken daardoor. Waarschijnlijk is dat de oorzaak van het feit dat ik het nu nooit doe.
ik strijk vaak met mijn hand over mijn hart Maar normaal gesproken bijna geen kleding , verzin meestal wel een manier om iets netjes te drogen zonder kreukels zoals aan en hangertje op te hangen en als het echt niet anders kan moet ik wel
Ik strijk bijna alles. Probeer altijd direct na het drogen weg te strijken maar soms versloft dit wel eens en sta ik zo ineens een paar uur. Vind strijken niet erg om te doen enkel moet ik mezelf wel een flinke schop geven om eraan te beginnen als er een hele bult ligt.
ik strijk niks. echt tijdverspilling. en helemaal dingen als beddengoed/nachtkleding. hier word het bed nooit dicht geslagen, niet zo fris ivm luchten/evt bedbeestjes. dus ook nutteloos om alles dan glad gestreken erop te hebben. en dan nog, 1x erin slapen en het is weer kreuk. het alles word hier netjes opgehangen nadat het gewassen is of gaat de droger in. daarna meteen vanaf waslijn/droger opgevouwen de kast in. zit geen kreukje in. het enigste wat hier gestreken word zijn de strijkkralen van dochterlief
Eerst streek (zeg je dat zo??) ik alles. Maar ik werd er stapel gek van als ik iets netjes in de kast had gelegd dat die kast binnen no time een rotzooi was. Vriend trekt echt 100 dingen uit de kast en gooit het letterlijk terug , net als dochter. Ik ging altijd op dinsdag strijken om 20.30 tijdens Barbie , roy donders dat soort progammas heerlijk vond ik dat Nu strijk ik helemaal niks meer haha. Hang alles netjes op , is zo goed als kreukvrij. En anders strijk ik het even snel voor wij het aantrekken (meestal vriend).
Sowieso kleding van onze zoon, blouses, polo's en alle andere kleding waarin ik nog kreukels bespeur als ik het van het droogrek haal. Gekreukte kleding vind ik echt geen porum. Mijn vriend strijkt gelukkig zijn eigen blousen want daar ben ik heel slecht in. Beddengoed etc. begin ik niet aan.
Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken, ik strijk alleen het hoognodige. Partner zijn overhemden etc voor z'n werk & blousejes & shirts. Meer dan dat ook niet. Alhoewel ik voor de babykamer wél gestreken heb, de lakentjes etc.
Ik strijk eigenlijk niet. Alleen een paar bloesjes van de jongens. De rest hang ik 'strak' op, en strijk met de handen bij het vouwen de kleding glad.
Ik heb er 1 van Tefal en zweer erbij. Geen geleur meer met zo'n zwaar stoomstrijkijzer. Kreeg er gewoon pijn van in mijn arm! En veel sneller klaar. Hoef maar 1 kant te strijken want de andere kant is automatisch glad door de hoge druk waarmee de stoom eruit komt.