tv kijken hoe doen jullie dat.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inky, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Onze Lars trekt als een magneet naar de tv toe.
    Hij kijkt ca 1 uur per dag tv. 'S middags de teletubbies en soms de tweenies en dan 'S avonds Sesamstraat.
    Ik vind dat meer dan genoeg hij moet ook zelf kunnen spelen. Natuurlijk heb ik ook mijn baaldagen en dan mag hij meer kijken haha. :oops:

Maaaar, ik ben zo rond 16 uur totaal afgebrand. Dan kijk ik graag Oprah en ik kijk naar As the World turns enz enz. Nu is het zo dat, zodra dat ding aanstaat, Lars meteen op de bank klimt en meekijkt. Maakt niet uit wat het is hij kijkt er naar. We zetten zijn speelgoed ook voor bij ons weg, spelen samen met hem maar het helpt niet.

Zijn wij dan gedoemd om pas na 19:30 tv te kijken :(

Hoe doen jullie dat?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    emm, ja sta ik nooit bij stil eigenlijk, ik ben gewend dat k niet een heel programma onafgebroken kan kijken denk ik, anders neem je het op ofzo ik kijk oprah snachts de herhaling en atwt smorgens maja ik heb dan maar 1 pukje van 3 thuis die zich wel vermaakt, verder boeit tv me eig niet , ik kjk ook niet elke dag atwt.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik denk dat Inky bedoeld dat ze niet wil dat Lars zolang tv kijkt, maar dat hij automatisch ook tv gaat kijken als zij een programma wil zien.
    Om te voorkomen dat hij zolang tv kijkt zou ze dus pas na 19.30 uur tv kunnen kijken, omdat Lars dan in bed ligt.

Ik wou het alleen even verduidelijken, een oplossing heb ik helaas niet!

Hoe oud is Lars eigenlijk? Het is echt verschillend geloof ik, per kind wat tv betreft... Mijn nichtje is een jaar en zij blijft gewoon spelen, wat er ook op tv is!

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha nee ik denk zeker niet dat je gedoemd bent! Ik denk dat Lars ook gewoon graag bij je is en misschien is het zo dat wat jij doet hij ook wil doen? Wellicht stapsgewijs het alleen spelen opbouwen, eerst 5 minuten, dan 10 etc en hem belonen wanneer hij zelf speelt en niet direct naar de tv loopt..

Ik heb er eigenlijk ook nooit zo bij stil gestaan, Lotte heeft helemaal niets met de tv behalve kijken hoe ze de kabels los kan trekken :p

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    @sweetangel100 idd dat bedoel ik. Haha Maisy schrijft me af als een vrouw die de hele dag tv zit te kijken. En 's nacht tv kijken ??? dan lig ik bekaf in mijn bed!

Maar goed dat alleen spelen dat gaat goed tot de tv aan is. Dan komt ie er meteen bij. We proberen hem dan wel aan het spelen te krijgen maar dat lukt niet altijd.

Misschien heeft nog iemand een idee. Lars is trouwens 15 maanden en doet dit pas vanaf 1 jaar. Daarvoor interesseerde het hem ook allemaal niet.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee hoor dat bedoelde ik helemaal niet hoor hehe, ik beschreef eigenlijk meer hoe het bij mij thuis gaat omdat ik niet echt een oplossing voor je wist, gisteravond had ik nog en heel verhaal getypt maar drukte perongeluk op een reklame banner en alles was weg :(

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een vriendiin van mij stuurt haar dochter gewoon weg, met de boodschap: Mamma kijkt tv, daar mag jij spelen. Maar zij is al 5, dus dat ligt waarschijnlijk anders.

8. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Isa kijkt gemiddeld 1 uur per dag tv..........teletubbies en tik tak en sinds kort nijntje. Meestal op momenten als ik vind dat ze in de weg loopt. Bij het stofzuigen of bij het eten koken. Meestal las ik het ook in als rust punt en drinkt zij haar flesje drinken leeg. Kim keek ook veel meer tv en was gek op bewegende beelden en het maakte niet uit wat erop stond. Ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan het kind zelf.....

9. Niet meer actief

Er zijn hier dagen dat de Tv echt wel langer aanstaat. Gelukkig is het zo dat As alleen interesse heeft in de kinderprogramma's. (nickjr)

De tv gaat hier aan voor oprah en dan weer op de radio en om 17.00 weer aan voor atwt..

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat een luxe-probleem. Giulian wil helemaal geen tv kijken, drukt t ding steeds uit. Toen ik de titel las,d8 ik ook dat het daarom ging, hihi.

Ik zou er geen probleem in zien, als ie wel lekker rustig meekeek. Lekker zijn rustmomentje met jou op de bank. Zo hebben jullie toch ook je vaste riueel?

Mocht je t wel vervelend vinden, dan kan Lars toch nog een uurtje in de box spelen? Om die tijd slaapt Giulian trouwens (de laatste 2 wkn vaak 2 uur achter elkaar, heerlijk!).

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ehm ik durf het bijna niet te zeggen, maar lisa kijkt van 17 tot 19 uur tv.. daarna gaat ze in bad en naar bed. Ik zet haar in de kinderstoel voor de tv zodat ik dan rustig eten kan koken..
    De afgelopen weken heeft ze zelfs wel 3 uur gekeken omdat Mischa ook thuis was en we nog niet echt structuur hebben zo na de geboorte van Tim.
    S'ochtends zet Lisa vaak de tv ook zelf aan, maar dan zet ik hem weer uit.. eerst zelf spelen en dan evt kijken (maar dat vergeten we dan gelukkig regelmatig)

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Nou hij zet de tv iig niet zelf aan of uit. Dat is verboden terrein voor hem.
    Vandaag heb ik wat speelgoed op de bank gelegd en zo heeft hij tussendoor nog wel gespeeld.

Ach misschien moet ik er ook niet zo'n probleem van maken. Maar door wat ik als lerares zie wil ik mijn kind dus niet hele dagen tv laten kijken.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Dat ben ik met je eens.. Ik wil ook niet dat Lisa de hele dag voor de tv hangt.. als het mooi weer is , heb ik veel liever dat ze lekker buiten gaat spelen en als het wat slechter weer is, dat ze dan gaat kleuren en zo..
    Ze kan zich gelukkig prima zelf vermaken!

Deel Deze Pagina