Beginnen met zindelijk maken, waar goeie info?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amigo1985, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Binnenkort wil ik gaan beginnen met zindelijkheidstraining.. Graag wil ik hier wat informatie voor opdoen, want ik heb geen idee waar te beginnen.. Hebben jullie tips voor goede boeken of iets dergelijks?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Begin wanneer je ziet dat je kindje er aan toe is. Hier hebben we moeten dwingen omdat hij zindelijk moet zijn voordat hij naar school gaat (over 5 dagen) en het is net gelukt. Het is niet mijn manier maar goed we moeten met het France system mee!

3. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Amigo. je moet het eigelijk in de zomer doen. is het beste blote kont, en als je ziet dat hij plassen gaat of wat dan ook hup op dat potje.
    afentoe met jou mee naar de wc nemen?
    zegt hij ook al als hij poept in de pamper of plast in de pamper?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

In de winter gaat ook prima hoor tegenwoordig heeft iedereen verwarming en is het niet koud in huis. Zodat je zelfs in de winter in je blote billen kunt rondlopen binnen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben gewoon begonnen met het potje te introduceren tijdens verschoningsrondes. Als kind wil op het potje. Wil kind niet, dan de volgende ronde een nieuwe kans. Resultaat is in het begin 0,0, maar op een gegeven moment is het steeds vaker raak. Soms gaat kind het aangeven dat hij/zij moet, dan natuurlijk op de pot zetten/laten gaan. Als je daarmee resultaat hebt dan luier uit en kijk hoe dat gaat. In het begin heb je natuurlijk ongelukjes, maar dat hoort erbij.

Hier met 1j11 mnd dag en nacht zindelijk.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier heb ik de luier uitgelaten en dan kijkn hoe het gaat....je merkt snel of je kindje eraan toe is...

Hier vond ze de luier vies en de wc erg interessant!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het boekje Zindelijk zonder tranen was voor ons heel informatief.
    Op het KDV doen ze altijd een wc-rondje. Dan worden alle kindjes even op de wc gezet, ook de kindjes die niet zindelijk zijn. Ook thuis hebben we dat gedaan. Meestal 's ochtends en 's avonds. Gewoon op het potje zetten, even gezellig maken (boekje erbij ;)) en als er toevallig een plasje in zit, natuurlijk helemaal de hemel in prijzen.
    We hebben hem op het strand en soms in de tuin ook lekker in zijn blootje laten lopen. Oma heeft hem steeds een klein broekje aan gedaan, die dan nat werd. Zo wordt hij bewust van wat er gebeurt. Hij heeft ook al 1x aangegeven dat hij moest plassen. Heel snel op het potje gedaan en ja hoor! Hij heeft zelfs 1x in het potje gepoept, maar dat was denk ik toeval.

Maar toen ging hij een week naar oma en sindsdien wil hij niet meer thuis op het potje of op de wc. :( En op dit moment heb ik de energie niet om er veel werk van te maken. Daarnaast hoor je vaak dat kindjes ineens weer in de broek gaan plassen als er een baby komt, dus we wachten even tot de baby er is en iedereen gewend is aan de nieuwe situatie en dan beginnen we opnieuw.

8. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Wij hebben hier een wcpotje die muziek maakt, dus als het tingeltje ging zat er een plas in het potje, natuurlijk juichen en klappen!

Uurtje voor het naar bed gaan in de blote kont laten lopen en het potje prominent in de woonkamer zetten.

Wij hebben niets gepushed, op haar tempo, op een gegeven moment ging zelf haar luier uit doen na een plas of zij ze dat ze moest plassen en vanaf dat moment geen luier meer! Alleen poepen vind ze op de wc nog niets dus dan vraagt ze om een luier, gaat in een hoekje staan, klaar luier uit en onderbroek weer aan!

Wij hebben veel de mogelijk om op het potje te gaan aangeboden, elke keer klappen en juichen, bij een ongelukje niet boos worden, ookal is het de zoveelste broek, en hebben na een bepaalde tijd zonder luier haar een beloning gegeven!

Deel Deze Pagina