Is er hier iemand die weet of schildklierafwijkingen invloed hebben op de borstvoeding? Omdat je schildklier te maken heeft met je stofwisseling, vroeg ik me af of het zou kunnen dat, wanneer je een vertraagd werkende schildklier hebt, je minder vette melk maakt. Of, de vraag andersom, wat zou een oorzaak kunnen zijn voor het maken van minder vette melk?
Ik zou het niet weten. Ik heb ook een schildklierafwijking en door mijn zwangerschapshormonen was hij ff helemaal op hol geslagen.. Vlak na de bevalling ging hij veel te snel. Toen kwam Mike ontzettend snel aan en was binnen no time over zijn geboortegewicht heen. De verloskundige grapte nog dat ik slagroom had. Ik weet alleen niet of het verband houdt met elkaar? Waarom denk jij dat je minder vette melk hebt eigenlijk?
Ik zal de vraag ook nog een keer aan de lactatiekundige stellen, als dat mag. Ik dacht dat er hier misschien mama's met schildklierafwijkingen waren die het ook wisten. Ik denk dat ik minder vette melk heb, omdat er soms echt maar heel weinig vet op de melk drijft die ik heb afgekolfd en bewaard. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel vet normaal is, dus misschien is dat van mij ook wel normaal. Mijn dochtertje komt niet heel snel aan (net genoeg om het cb tevreden te stellen ) en daardoor ben ik gaan twijfelen aan de kwaliteit van mijn melk. Ik weet dat ik dat niet hoef te doen, heb er in andere topics ook al genoeg relativerende reacties op gehad, maar toch wilde ik deze vraag ook nog een keer gesteld hebben. Oh, en stiekem dacht ik ook dat ik wel wat meer zou afvallen zolang ik borstvoeding gaf, maar mijn vet blijft netjes zitten waar het zit (ook de extra kilootjes die m'n lichaam tijdens de zwangerschap heeft opgeslagen ter voorbereiding op de borstvoeding) In combinatie met andere 'klachten' die ik heb, dacht ik daarom dat mijn lichaam misschien moeite heeft met het overschakelen op de verbranding van opgeslagen vet.
Als je het hier op de site aan de lk wil vragen gaat deze hoogstwaarschijnlijk op slot, dus dat moet je even overwegen. En nu je het zegt, ik geloof dat Esli ook iets met de schildklier heeft, misschien haar even een pm-metje sturen? Verder weet ik het echt niet! Sorry! Liefs!
Ik zou me er niet te druk om maken hoor. Mike kwam in het begin heel erg snel aan, toen ging mijn schildklier toevallig te snel. Maar het was ook een klein mannetje bij geboorte en denk dat het daarom ook wat sneller ging aan het begin. Slikte jij tijdens zwangerschap eigenlijk meer medicijnen?
Nee, ik heb geen medicijnen geslikt tijdens de zwangerschap. Ben ook nog niet onderzocht op de werking van m'n schildklier. Soms heb ik wat vage kwaaltjes, maar voordat je daarmee naar de dokter gaat is het vaak al weer wat naar de achtergrond gezakt. Ik heb wel een keer een verwijzing gehad voor een schildklieronderzoek, maar door omstandigheden ben ik daar toen niet voor gegaan. En de laatste dagen heb ik weer overvloedig melk en is het ook meestal goed wit en vet (ipv soms dat waterige blauwe dat ik vaak had). Blij mee, al blijf ik geïnteresseerd in de mysterieuze werking van het vrouwenlichaam dus zal de vraag toch nog even bij de lactatiekundige stellen.
Ik heb ook wel eens dat mijn melk net water lijkt (vooral bij de ochtend kolf sessie) maar ik heb het idee dat als mijn meisje zelf bij me drinkt dat ze wel goed de vette melk er uit kan halen want wat er soms langs haar wangetje druipt is dan van die dikke witte melk. Totaal geen antwoord op je vraag oid maar wilde het even met jullie delen