Hallo, Kan het op internet niet echt vinden maar misschien weten jullie het antwoord want in mijn omgeving verschillen de meningen nogal. Mijn dochter is nogal ziek geweest de afgelopen dagen (Rotavirus?), overgeven, diarree etc. Nu gaat het steeds beter maar ze moet naar het cb voor haar 11-maanden vaccinatie. Mag zij die deze week al krijgen nu ze zo ziek is geweest? Wie weet het JUISTE antwoord?
Het echte antwoord weet volgens mij niemand. Het is wel zo als je kind koorts heeft het niet mag. Maar als ze zo ziek geweest is zou je het zelf niet even een weekje uit willen stellen? Het lijkt me dat je hier in je iegen gevoel moet volgen. Een weekje of misschien wel twee weekjes kan echt geen kwaad. Groetjes kim
Max was ook erg ziek vlak voor zijn 11 maanden vacinatie maar je kan m gewoon laten vacineren hoor zolang je kindje geen koorts heeft tenminste. Max was toen net 2 dagen koorts vrij maar geen klachten gehad nadat hij de prikjes heeft gehad. maar doe vooral wat goed voelt en als je denkt dat t niet verstandig is, voral niet doen en dan maar uitstellen. Je kan ook allicht vragen aan de arts die de prikjes zet wat hun ervan denken, ze zullen t vast wel weten lijkt me wat wel en niet kan
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga sowieso naar het cb, en dan vraag ik het daar inderdaad ook nog even. Maar omdat de meningen zo verdeeld zijn, wilde ik mijn beslissing nemen voordat ik er heen ga. Anders word ik misschien op andere gedachten gebracht door een arts die misschien pro is of juist niet
ik stel heel makkelijk uit als ze niet lekker zijn of niet lekker zijn geweest. Ik wil ze alleen inenten als ze 100% fit zijn. Hierdoor loopt mijn zoontje dus achter met zijn vaccinaties, hij krijgt volgende week de 11 maanden prik pas. Ik heb hem 2 weken terug uit laten stellen omdat hij niet lekker was. Dochter heeft de bmr ook pas met 16 mnd gehad, was ook niet lekker en ik voelde me er toen ook beter bij.
ik zou het sowieso niet doen, ook al mag het. Je kindje kan toch last van de vaccinatie hebben en is al niet helemaal lekker enzovoorts, ik zou hem lekker uitstellen.
Mijn baby van 3,5 maand was vorige week erg verkouden en had wat verhoging maar de arts van het CB heeft haar toch ingeënt. Ik had van tevoren nog gebeld maar er werd gezegd dat er alleen bij koorts niet wordt geënt. Achteraf heb ik er spijt van dat ik het heb laten gebeuren want 's avonds was ze erg ziek en had 39,3 graden koorts. Wie weet was dat ook gebeurd als ze helemaal fit was geweest, maar het zat me toch niet lekker.
Ons meisje was toch echt nog niet helemaal lekker en mijn man en ik ook niet dus we hebben de hele afspraak afgezegd. We hebben duidelijk een of ander virus (overgeven en diarree de hele nacht! ). Wil het ook niet op mijn geweten hebben dat we andere kinderen bij het cb aansteken. Dus over een maandje krijgt ze de prik alsnog.