Komt 'de zin in werken' wel weer terug?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mappel, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

mijn eerste 2 weken zwangerschapsverlof zitten erop! Ik had heel veel moeite met stoppen, eigen zaak, kon het niet loslaten. Ik ben er nu sinds dit weekend aan gewend en nu vind ik het geweldig! Ik werkte meestal de middag en avond en zag mijn man niet zoveel. Ik vind het zo fijn om bij hem te zijnnu.

Ik maak me ook meteen weer zorgen. Als debaby er is wil ik max 5 weken thuis zijn, daarna weer beginnen, maar, ik.zie daar nu ineens vreselijk tegen op??? De gedachte dat ik straks weer moet werken...
    Ik heb de laatste 5 jaar ongeveer 60 uur per week gewerkt, tijdens mijn zwangerschap 30. Maar het went ook zo. 60 uur werken vond ik nooit erg, heel leuk zelfs. Straks ga ik 30 uur werken, vooral de avonden omdat dat oppastechnisch gezien gunstiger is, maar ik zie dat nu helemaal niet zitten!
    Komt het goed met mij?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Herkenbaar!
    In mn zwangerschap zo gemotiveerd om zelfs een opleiding te volgen, ik wilde ook snel bevallen zodat ik snel weer aan de slag kon!
    Echter, na mijn bevalling had ik er totaal geen zin meer in!
    Dus was wel blij dat de opleiding vorig jaar toch niet door ging hihi
    Maar het zin hebben komt wel weer terug hoor!! :D

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier is het precies andersom, ik wil nu juist graag weer aan het werk! Had ik bij de 1e ook, iig totdat er wat meer rust kwam door beter slapen Voelt zich wel een ontspoorde moeder nu

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Maar waarom wil je maar 5 weken thuis blijven? Het zwangerschapsverlof is er niet voor niets,ook voor zelfstandigen.Wie weet voel je je al snel weer top,maar een klein babytje....tis best pittig die eerste periode! Nachtvoedingen, weinig slaap...
    En een lijf dat moet herstellen van een bevalling.
    Ik had er na 5 weken niet aan moeten denken eerlijk gezegd,zeker niet na de keizersnee

Toen het verlof er op zat was ik er wel helemaal klaar voor!

5. mappel

mappel Niet meer actief

Omdat dat financieel noodzakelijkis. Ikheb geen vervanger, dus geen inkomen. Ik krijg geld van uwv, maar daar kan ik de huur van het pand nog niet eens van betalen. Baby gaat overigens mee. Ik denk dat het wel lukt. Ik heb met nierbekken ontsteking en 42 graden koorts ook gewerkt. Weet niet of dat gezond is, maar ik blijf niet snel thuis voor een pijntje. Moet nu ook nog niet aan werk denken hoor, maar het is niet anders...

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn point is ook: zorg goed voor jezelf.
    Een bevalling is niet niks en de zorg voor een baby intensief.
    Zorg dat je de periode dat je thuis bent na de bevalling goed verzorgd wordt.
    Overdag slaapjes pakken wanneer dat kan. En op tijd er in s'avonds.
    Wie weet gaat het met 5 weken dan al lekker!
    En handig dat baby mee gaat :)
    Succes met de laatste loodjes..

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Tja, met een eigen zaak is het toch heel anders denk ik. Maar wel raar dat de uitkering zo laag is vind ik.

Ik werk zelf in loondienst voor een groot bedrijf. Mijn inkomen blijft gelijk en mijn plekje wordt warm gehouden door een externe inhuur. Dat is een heel andere situatie.

Zin in werken heb ik nog lang niet. Wel heb ik weer zin om met collega's bij te kletsen. Gelukkig komt de gezelligste van het stel deze week op kraamvisite :)

Deel Deze Pagina