Volgende week donderdag vertrekken wij voor 8 dagen naar Kreta ... Maar nu vraag ik me eigenlijk af hoe gewoon is het in Griekenland om bv te geven ?? We zitten in een best luxe hotel en daar vraag ik het natuurlijk gewoon bijvoorbeeld, als we bij het zwembad zitten en anders trekken we ons even terug naar ons hotelkamer. En als we even wat verder weggaan tja hoe zit het dan ?? Iemand hier ervaring mee ??
Hoi! ik kan je daar een goed antwoord op geven denk ik, aangezien ikzelf in Griekenland woon! Mijn man is Griek en wij wonen dan wel in Athene maar Kreta is redelijk 'modern' hoor!ik voed zelf (kleine is ruim 11 maanden) overal en nergens haha! van park tot taverna, van strand/zwembad tot op sportvelden! heb zelfs in een theater gevoed. ik schat de situatie in, zorg altijd dat ik makkelijke kleding aan heb wat dat betreft en soms als ik me daar beter bij voel ga ik iets verderop zitten, minder dicht op de mensen. maar don't worry: ik heb ook op een bootreis gevoed en kreeg alleen maar fijne reacties! Echt ik heb nog NOOIT een afkeurende blik gehad of een opmerking. bedenk dat zeker in traditionelere gebieden vrouwen zelf altijdBV gaven omdat er geen KF was...wat wel zo is: veel griekse dames willen geen BV geven (uit luiheid gewoon hoor!) dus je kan best bewonderende blikken krijgen! volgens mij willen ze het wel maar hebben ze geen zin om moeite te doen en ze roken noga;l veel...dus reden om meteen weer een peuk op te steken en dus niet te voeden! verder echt, kijk zelf waar jij je prettig bij voelt en verder is het geen taboe hoor!veel plezier zou ik zeggen en ben benieuwd hoe je vakantie is/was!
o! en ter aanvulling: ik heb ook weleens gevraagd of ze ergens bij een taverna een aparte ruimte hadden waar ik even kon voeden...was ook geen probleem!maar meestal zegt men: geen probleem kan gewoon hier!
Zuid-Fankrijk, Griekenland, Portugal, allemaal oke! Je ziet daar ook veel meer vrouwen bv geven, ook aan oudere kinderen. Komt ook door het buitenleven in die landen.
Ik voed hier ook gewoon overal je kan toch amper wat zien met 2 laagjes .... T leukste is dat hier eigenlijk helemaal niet over heb nagedacht pas toen hubby ermee kan en die zei gelijk erachter aan, ach gewoon maling aan hebben haha .... Maar fijn om te lezen daar het daar geen taboe is
precies! mocht iemand er raar van gaan doen, maling aan hebben! zegt meer over diegene dan en je moet het dan gewoon negeren...maar nogmaals ik heb het nooit meegemaakt!
Ik voed op vakantie in de streken die ik noemde wel openbaar en in Nederland niet en nog nooit een afkeurende blik gehad! Nederland is gewoon niet zo'n tolerant land (wat heel veel dingen betreft hoor, het 'aanstaren' is volgens mij hier uitgevonden).
En als het wel een probleem is, dan kom je toch gewoon lekker terug naar het koude kikkerlandje Wie wil er nou nu in de zon zitten, hahahaha.... nee hoor, je verdient 't, lekker van genieten....