hoi hoi ik ben 6 dagen geleden bevallen van een prachtige dochter. nu geef ik borstvoeding en dat vind ik echt helemaal leuk. maar nu is het zo dat ik heeeeeeel veel melk aan maak en me wel 6x perdag mag verkleden omdat ik zo lek. nursing peds van de hema kunnen het niet houden. ik heb wel een doosje perdag... ook een spugdoekje in in mum van tijd klets nat zijn er meer mensen die dit hebben/hadden en hoe loste jullie dit op ??
Nog gefeliciteerd met je dochter!! Je zit nog zo aan het begin dat het wel normaal is. Je hebt nu even te veel, maar als je kindje goed blijft drinken (liefst niet afkolven tussendoor) regelt zich dat heel snel en wordt de productie afgestemd op je kindje. Voor nu kun je proberen onder de douche wat weg te laten lopen, door met een vlakke hand van buiten naar binnen over je borst te wrijven. Vooral als je harde plekken er in hebt. Alles wat wegloopt is niet erg, maar door te kolven wordt de productie gestimuleerd en dat wil je nu eigenlijk niet extra! Je kunt in je BH meerdere pads stoppen, of een spuugdoekje mét een of twee pads er achter. Hopelijk regelt het zich gauw en ben je er binnen een paar dagen vanaf!
gefeliciteerd met je dochter. Ik heb de eerste weken ook enorm veel last gehad van lekkage. Ik sliep in een hemdje met hierin spuugdoekjes en hydrofiele luiers en dan nog was mijn bed vaak nat. Overdag probeerde ik lillypadz. Dit hielp wel even tot ik bijna toe was om voeding te geven. Helemaal na tsr hielden die het niet. Ik bleef maar verkleden etc. Gebruikte ook zoogcompressen van de Hema (gewoon meerdere tegelijk in je bh). Vond het echt een drama. Maar..... echt waar het wordt beter. Als je niet gaat kolven wordt het vraag-aanbod veel beter en gaat je lichaam zich aanpassen. Nu heb ik alleen nog last van lekkende borsten als mijn zoontje drinkt. Andere borst gaat dan lekken door TSR. Heel veel succes/ sterkte ermee. Echt het is het volhouden waard. groetjes Suzanne
mijn ervaring is dat de zoogkompressen van natusan beter zijn dan die van de etos of de hema. Ze bevatten namelijk van die vochtopnemende korrels ipv de watten die in andere zoogkompressen zitten en nemen voor mijn gevoel veel meer op. bij mij zijn ze 's ochtends wel 3x zo dik geworden (en dan heb ik nog hydrofielluiers nodig, maar dat ligt bij mij ook aan de cupmaat de kompressen verschuiven namelijk nogal eens als ik me omdraai, dat heb je met een f cup daar helpt geen plakkertje tegen .... ) ze zijn helaas wel wat duurder (2,99 voor 30 bij de kruidvat en etos), maar als het je wassen en ergernissen scheelt en wellicht is het maar tijdelijk dat je de duurdere nodig hebt.
Bij mij werkte ook helemaal niks. Uiteindelijk kwam ik op het idee om Tena Lady's (doormidden geknipt) in m'n beha te stoppen en dat werkte perfect, die kunnen veel meer opnemen dan zoogcompressen.
ik heb zelfs wel pampers in mijn hemd geprobeerd voor de nacht, hahah Nu bijna 6 maanden later heb ik nergens meer last van. Dus er is echt hoop hoor!!
Maandverband heb ik ook geprobeerd, maar dat zag je zo onder je kleding zitten. Bij inlegkruisjes ging de melk er gewoon doorheen/bijlangs. Tena Lady is heel dun, dus onzichtbaar, en absorbeert ook nog eens enorm goed.
Als je kind nog maar 6 dagen is, dan hoort dat er gewoon bij hoor! Zoals anderen hier ook al schrijven, die van de Hema zijn voor deze periode gewoon wat minder geslaagd. Als je de melk voelt toeschieten (beetje kriebelgevoel in je tepel), dan kun je het lekken ook voor zijn, met de deurbeltruc. Zodra je dat voelt met je wijsvinger stevig op je tepel drukken (alsof je ergens aanbelt), dat stopt het lekken.
Ik heb precies t zelfde, ook doorlekken aan de andere kant dan de kleine drinkt, ik heb van die medela lekschalen gekocht die doe je datn gewoon in je bh als je gaat voeden, zo vang je de melk op. dubbel zo handig want als je er veel verlies (zoals ik vaak heb) kun je beetjes op sparen en bij elkaar doen en invriezen (let wel op dat je t maar paar dagen in koelkast bewaard) succes er mee!
ik heb nu ook nog vaak dat ik me kan verkleden als mijn natusan zoogding niet goed zat of mijn tepelhoedje zat nog op mijn borst Bij mijn vorige borstvoedings periode van mijn andere zoontje is het lekken nooit echt weg gegaan... Nu moet ik soms even voelen voordat ik de deur utga of ik niet een lekvlek heb Die lillypads hebben het hier nooit gehouden... Succes!