Kan ik de kans op een volgende miskraam voorkomen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit nu in m'n tweede miskraam en vraag me toch sterk af of het weer dikke pech is of dat er iets met mij aan de hand is, behalve dat ik geen eisprong heb.

Ik moet er nu nog even niet aan denken dat ik überhaupt nog verder wil in de mmm maar stel dat ik een volgende keer weer zwanger ben. Wat kan ik proberen om de kans op een miskraam te voorkomen? Of is dat er niet?

Te denken dan aan
    - voedsel. Juist iets laten staan of niet (behalve dan de wel bekende dingen die je niet mag eten als je zwanger bent).
    - vitamines

Of weet ik veel wat nog.

Bij een volgende gesprek met mijn arts ga ik dit ook vragen en ga ook aan haar vragen hoe zij over ustrogestan denkt. Dat wordt toch wel eens gebruikt aan het begin van een zwangerschap?

Ik ben een beetje wanhopig. Wij willen zo graag papa en mama worden dag ik er alles voor over heb. Maar zoals ik hierboven al zei, ik weet niet of ik het nog een keer aandurf om zwanger te worden. Wat als het weer misgaat? Hoe houdt je het vol om dan positief te blijven..

Ik heb dan nog 'maar' 2 miskramen gehad en weet dat er genoeg vrouwen zijn die meerdere miskramen hebben gehad en daarna toch een kindje mochten krijgen, dus aan die gedachte houd ik me maar vast.

Kan ik een volgende miskraam voorkomen?

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh Shally, hoe erg voor je :(:(!
    Veel sterkte alvast!

Ik snap dat je graag iets wil doen om het een volgende wél goed te doen verlopen.

Mijn eerste idee is ook Utrogestan, maar ik zie dat je dat zelf ook al in gedachten hebt.

Nu, Utrogestan gaat een miskraam natuurlijk niet 100% zeker voorkomen, als er iets mis is met het vruchtje gaat het toch mis gaan. De Utrogestan kan wel voorkomen dat er een miskraam gebeurt enkel doordat de "conditie" van je baarmoeder niet goed is. Bij herhaalde miskramen ligt het probleem ook vaak daar, want meerdere keren een vruchtje met een afwijking is natuurlijk wel heel toevallig (hoewel he het natuurlijk nooit weet hè :x).

Alleszins, veel sterkte en veel succes!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dankjewel dolce. Ik ga het gewoon de volgende keer vragen aan de dokter, nee heb je, ja kun je krijgen.
    Ik wil alles doen om een miskraam te voorkomen.

4. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Wat erg Shally :( Ik ken het, ik heb ook minstens 2 of 3 (niet helemaal zeker) vroege miskramen gehad. Dat maakt trouwens wel verschil in mogelijke oorzaken: waren het hele vroege of latere miskramen? Beide rond dezelfde tijd of niet? Een paar mogelijkheden zijn:
    - genetisch, (miskraam is meestal pas wat later)
    - misvormd dna in zaad van de man (kunnen ze in dusselfdorf testen)
    - laag progesteron
    - een schildklier afwijking
    - een afwijking met je bloedstolling, daar testen ze je meestal wel voor maar in NL testen ze niet alle mogelijkheden daarvan. Je kan voor de zekerheid zelf elke dag dat je zwanger bent een baby aspirientje nemen, kan geen kwaad en kan helpen als dat inderdaad het probleem is.
    - een overactief immuunsysteem. Voor dat laatste zou je ook naar gent of dusseldorf moeten, daar doen ze bijna niets voor in NL.

Of het helpt weet ik niet, maar misschien helpt bij het voorkomen van een miskraam:
    Ik zou niet te veel proberen met geen koffie drinken en dat soort dingen, gewoon normaal gezond eten, anders maak je jezelf gek (eigen ervaring). En er zijn er inderdaad zat die meerdere miskramen hebben zonder bekende oorzaak en daarna zonder iets anders te hebben gedaan het wel gewoon lukt...

Heel veel succes en sterkte!

5. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Ik zou trouwens altijd bloeduitslagen zelf opvragen als ze je een bloedonderzoek afnemen. Want de waardes die ze hier in nl hanteren als 'normaal' verschilt vaak van wat de rest van de wereld zegt op basis van onderzoek. Als je zelf bijvoorbeeld ziet dat je wel erg laag scoort op ijzer of zoiets kan je dan zelf ijzerpillen nemen.

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dankjewel dames!

Ik heb een schildklierprobleem (te traag werkend) en daar slik ik medicijnen voor. M'n waarde is altijd uitstekend maar heb eigenlijk nooit gevraagd naar de exacte waarde dus dat ga ik de volgende keer doen.

Deze miskraam was tussen de 5-6 weken en m'n vorige miskraam bij 7 weken.

Mocht het nog een keer gebeuren wil ik zeker naar België of Duitsland maar hopelijk is dat niet nodig. Ik vind het wel erg naar dat ze hier in Nederland niet alles (kunnen) onderzoeken.
    Net als een te laag progesteron. Hoe komen ze daar achter?

Pff..m'n radertjes hebben het maar druk vandaag :(.

Het kan natuurlijk 2x dikke pech zijn en dat hoop ik eigenlijk ook. Ik zou anders niet weten hoe verder. Maar mocht dat nodig zijn, ben ik blij dat ik hier mee schrijf en heel veel dames mij advies kunnen geven.

7. Bij het voorkomen van een miskraam zou ik ook meteen aan Utrogestan / Progestan denken..

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ga ik onthouden shadixxx, thnx!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Oh meid, wat vreselijk! Dit had ik echt even niet zien aankomen. Zit hier met kippenvel en heb het koud.
    Allereerst HEEL veel sterkte voor jou en je vent.

Daarnaast is het enige dat je kan doen, wat ik weet, het volgende;
    Alleen foliumzuur en vitamine D slikken.
    VEEL gezonde vetten binnenkrijgen door voeding (capsules zijn VEEL minder effectief) dus noten(repen), olijfolie en vis.
    Veel fruit en groente eten.
    Regelmatig bewegen en regelmatig even naar buiten voor de zon op je huid.
    Daarnaast genoeg ontspanning zoeken; niet alleen rust maar ook geestelijke ontspanning zodat je zo min mogelijk stresshormonen in je lijf hebt.

Ik zeg niet dat het een miskraam voorkomt maar zo hou je je lijf in optimale conditie en dat is belangrijk.

:( houd moed meis! Je weet iig dat je zwanger kan worden en het moet gewoon blijven zitten de volgende keer.
    Ik duim voor je.

Deel Deze Pagina