Buik, heel anders bij de tweede zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

De titel zegt het al, ik ervaar mijn buik (nu 25 weken) zo anders dan bij de eerste zwangerschap.

Tot vorige week ofzo liep het gelijk op voor mijn gevoel, een bescheiden bolletje, naar voren dragend, maar sinds deze week is mijn buik gezakt en voel ik een lage druk op mijn bekken. Ook steekt hij erg naar voren, ik heb echt zo'n toeter. Bij mijn eerste kreeg ik pas met 39 weken een beetje een 'hoogzwangere' aanblik.

Zou dat komen door de positie van de baby, of gewoon omdat het een tweede is? Gewichtstoename gaat hetzelfde als de vorige keer, ik ben op andere plaatsen nog weinig verdikt behalve bij mijn borsten, die voelen alsof ik enorme stuwing heb.

Nog 15 weken te gaan met zo'n toeter...

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Vriendin van me had bij de eerste een enorme buik! Was een meisje.
    Bij de tweede juist een heel klein buikje, was een jongetje. Echt apart om die foto's naast elkaar te zien.

3. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Bij mij bijna exact hetzelfde, maar wat zegt dat. Je buikspieren zijn misschien steviger, minder stevig. Kindje ligt anders, zoveel factoren!

4. Luzzzy

Luzzzy Lid

17 okt 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste keer had ik een hele brede en grote buik. (vanaf m'n heupen)
    En nu is m'n buik meer naar voren, en meer een bal.
    Beide keren een jongen, dus daar ligt het bij mij niet aan. :)

5. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dezelfde buik... en de eerste was een jongen en nu zwanger van een meid. Wel minder aangekomen nu :)

6. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buik is hetzelfde als de eerste zwangerschap. Recht naar voren. Wel is die nu wat groter dan de eerste keer

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Grappig, ik had wel gedacht dat ik iets zwaarder zou worden want dat hoor je toch vaak met een tweede, maar zo vlug had ik niet verwacht.

Hier twee meisjes trouwens, en allebei recht naar voren.

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij de eerste zag je het pas na een week of 27, nu zien mensen die me kennen het meteen al. Ik ben behoorlijk afgevallen er zit ook zo'n 12 kg tussen toen en nu. Maar vorige keer zat het duidelijk op mijn heupen en nu lijkt mijn buik meer naar voren te gaan, maar dat kan dus ook door de mindere kilo's komen denk ik (en ook dat je het daardoor nu al ziet?) Ik moet er nog aan wennen merk ik...

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook echt al een toeter. Bij mijn eerste zwangerschap droeg ik ook flink naar voren, maar was het rond deze termijn nog wat bescheidener dan nu. Ik schrik er zelf van als ik me bv in een etalageruit weerspiegeld zie :D

10. Alf

Alf Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik zelf heb het idee dat ik er in de spiegel niet anders uitzie, maar de kleding die ik bij zoon droeg zitten voor geen meter! Buik is anders, zit lager lijkt wel en mijn kont is weg :$

Lastig, maar ook wel grappig dat het zo kan verschillen!

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @Liefde1978: Herkenbaar. Ik ben nu ook 10 kilo lichter dan bij mn zoontj. Nu nog maar 700 gr aangekomen en toen zat er denk wel zn 5 kilobij rond dit termijn. Vind het ook best gek dat mensen nu zien dat ik zwanger ben hihi. Toen dachten ze gewoon dat ik nog dikker werd(heb al best een overgewicht namelijk ). Denk dat het inderdaad scheelt dat we nu wat slanker zijn hihi.

Ik heb trouwens het idee dat ik bij zl breed droeg en nu naar voren haha

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier alle 3 naar voren maar nu issie wel een stuk kleiner. Maar mijn startgewicht was ook 11 kilo minder dan bij de vorige 2 en ik ben tot nu toe minder aangekomen dus dat vind ik niet zo gek. Voor de rest eigenlijk wel alles hetzelfde qua buik "ondanks" dat het nu een meid is :)

Deel Deze Pagina