hoi allemaal, ik zit te twijfelen of ik naar de vk zal bellen, namelijk hierom, zal eerst beginnen met een paar dingen, ten eerste ben ik een week geleden gestopt met roken (eindelijk het is me gelukt ), heb de afgelopen een griepje gehad waardoor ik veel moest hoesten en heel vaak en hard moest niezen! ook heb ik op het moment een moeilijke stoelgang, waardoor ik dus vaak op de w.c. zit en hele erge persdrang heb, als je begrijpt wat ik bedoel. nu is dit het geval heb sinds gister laat in de middag bij het afvegen wat lichtroze bloed gemengt met witte uitvloeiing heb dit in het begin van mijn zwangerschap ook gehad en toen bleek het blaasontsteking te zijn, en dat ging gepaard met nod pijn. zelf heb ik niet zo het idee dat het bloed uit mijn baarmoeder komt maar toch zot het me niet lekker, heb het vanaf gisteren middag, en gisteren avond was het weer niet en vanmorgen weer wel het is echt wel weinig en alleen bij afvegen, zou het een vaatje kunnen zijn?? want alles bij elkaar op gesomt gestopt met roken dus betere doorbloeding?? hard moeten niezen, winderig, erg rommelende darmen, hoesten, of zou ik toch even mijn vk bellen?? want als het een adertje zou zijn, hoe lang kan dat blijven bloeden?? o ja en voel mijn beebje nog gewoon bewegen, en heb net naar het hartje geluistert en dat was ook goed, hij sloeg alleen een keer over en kwam al heel snel weer op het gewone ritme, en dat heb ik dus opgezocht, en heb gelezen dat, dat bij de 21 weken voor kan komen omdat het hartje nog aan het ontwikkelen is, maar buiten dat klopte het hartje op vollen toeren, en hoorde hem luid en duidelijk. iemand tips, suggesties van wat ik moet doen.
Bij dit soort twijfel zou ik zeggen: altijd je vk bellen. Al roept hier iedereen geruststellende dingen...het is jouw lijf, jouw zwangerschap en jouw kindje. Daar ga je geen risico's mee nemen neem ik aan. Je vk kan je het beste geruststellen, onderzoeken of zelfs nog even laten onderzoeken. Bellen dus!
hoi elmo, bedankt heb net gebelt, en de vk vond het nog niet schrikbarend, ze vroeg ook hoe mijn placenta lag, en die ligt volgens de 20 weken echo uitstekend. als ik nog een keer bij het plassen wat licht roze bloedverlies zou hebben moest ik de ha bellen om en plasje te brengen i.v.m. blaasontsteking heb ik namelijk in begin van mijn zwangerschap ook al gehad en had toen ook wat licht roze bloedverlies bij afvegen. om mijn beebje hoefde ik me geen zorgen te maken om dat ik hem vollop voel bewegen, en vanmorgen van het hartje van dat overslaan was ook normaal. en was een moment opname. alleen als ik een inlegkruisje vol bloed zou hebben moest ik de vk even bellen, maar zo veel is het echt niet. en ook als ik een blaasontsteking zou hebben moest dat even aan der door geven.
Maar het zou kunnen dat je daar bloed verliest wat je ziet bij het afvegen of in je slipje. aambeien hoeven niet altijd zeer te doen waardoor je ze eigenlijk niet opmerkt en kunnen heel gemakkelijk onstaan door hoesten, niezen en veel persen. Wellicht een idee om je eens van onderen te bekijken met een spiegeltje of te voelen onder de douche.