Hoi Ik wilde even wat navragen of dit te maken heeft met een ontwikkeling en samenloop van omstandigheden van misschien doorkomende tanden. Mijn dochter is al een weekje uit haar doen, huilt veel(normaal eigenlijk nooit of zelden) slaapt op de dag erg onrustig en haar flessen drinkt ze niet allemaal leeg, maar dat vind ik nog geen heel groot probleem, het gaat mij erom dat ik haar weer terug krijg in haar ritme, ik doe wel elke keer hetzelfde, wakker worden,schone luier en als het dan tijd is voor een fles deze geven, en anders wat water tussendoor of een hapje fruit(maar dit gaat ook nog maar heel weinig) soms wilt ze de fles nog niet en dan wacht ik een 15min a 30min en dan neemt ze deze wel. Maar dat huilen en onrustig slapen is dat omdat ze dan een sprong heeft(zoals ik iedereen dat lees zeggen). En draait dit vanzelf weer bij? Gr een bezorgde mama.
Hoi Belly, Het kunnen zeker de tanden zijn die doorkomen. Ze kunnen dan ook kwijlen, en alles in hun mond stoppen. Diarree en luieruitslag zijn ook kwaaltjes die er dan bij horen. Ik vind niet dat een sprongetje gepaard hoort te gaan met huilen en onrustig zijn hoor. Het zou ook een stukje verveling kunnen zijn, of een ander ritme in voedingspatroon. Maar natuurlijk ook een verkoudheid of buikgriepje kan in de weg zitten. Houdt daarom de temperatuur goed in de gaten en zorg voor voldoende vocht. Probeer zoveel mogelijk het ritme aan te houden wat je van te voren had. Maar geef ook dat beetje extra aandacht, waar ze dan behoefte aan hebben. Probeer een middenweg te vinden, als het straks weer beter gaat, kun je de touwtjes qua ritme weer wat strakker houden. Groetjes en succes Adrienne
Ander voedingsritme? ik heb vanmorgen om 6.30 de fles gegeven deze dronk ze tot de helft leeg. Daarna gewoon ons ritueel gedaan en toen wilde ze om 7.30 weer naar bed. Dus ik naar bed gedaan, om 7.45 lag ze zo te huilen, dat ik dacht ja misschien heb je toch nog wat trek, dus ik die 100 gemaakt en gegeven, en jahoor toen dronk ze deze leeg, en heb haar daarna in bed gelegd en toen heeft ze heerlijk geslapen tot 11.30. En heb ik haar de fles gegeven en deze ging leeg. En vanmiddag om 15.00 weer een fles van 210 en liet ze 30cc staan. Het is niet zo dat ik op een half uur kijk hoor, maar probeer wel wat (vaste tijden) aan te houden. Maar kan het misschien ook zo zijn dat ze nog maar 4 flessen wilt, want de laatste fles om 21.30 dan haal ik haar slapend uit bed en dan laat ze zoals gisteren 50cc staan. want over alle 5 de flessen laat ze gemiddeld 120 a 160 staan. En is ze misschien in de ochtent nog wat verzadigd en drinkt ze daarom de fles voor de helft. Pff wat een verhaal maar ik hoop dat je het snapt hihi. gr.Des
Hoi hoi, Als je dat wil uit proberen, is het het beste om dat te doen vanaf de eerste voeding. Houdt dan als richtlijn aan; 07.00,12.00,16.00,20.00. Tussen 07.00 en 12.00 kun je dan wat fruit geven. Ik benieuwd wat ze daarmee doet. Wanneer moet je weer naar het CB? Groetjes Adrienne
Hi, Nou onze dame heeft gisteren alle 5 de flessen leeg en heeft om 17.00 wat fruit gekregen en dat vond ze ontzettend lekker.( ik ga straks om die tijd de groeten doen hoor, maar het was nu inderdaad even om de tijd te vullen omdat ze om 18.30 de fles krijgt. toen is ze nog even van 17.30 tot 18.30 gaan slapen. Maar ik denk dat het een ontwikkelingsweekje is geweest, want ze heeft nieuwe geluiden en wilt nu meer erbij zijn en ik denk dat ze dat nu weer even achter de rug heeft. En vanmorgen dronk ze ook gewoon haar fles netjes leeg, dus mss heeft ze ook twee regeldagen gehad. Hihi ze houden je lekker bezig hoor haha. Ik moet 12 April weer naar het CB en ik denk dat ik tot die tijd even op 5 flessen blijf, ik vind het niet lastig hoor. De laatste krijgt ze om 21.30 en meestal drinkt ze deze slapend op. Bedankt voor je reactie. Gr Desi