dochter astma aanval en longontsteking

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HooyoShimbir, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik zet het even hier neer omdat volwassenen met astma mij misschien juist ook kunnen helpen.

Mijn dochter van 5 heeft een longontsteking en een astma aanval. Ze krijgt nu antibiotica sinds gister en is op de seh 2x verneveld nadat de eerste keer niet voldoende hielp.

Ze is bekend met astma en dit is haar 10e longontsteking. De laatste keer was gelukkig wel al 2 jr geleden.

Ik heb alleen nu een probleem dat ze haar ventolin niet goed puft omdat ze aangeeft dat dat pijn doet. Maar ze begint nu wel weer meer vol te lopen en te piepen.

Ze is nog niet zo benauwd dat ze intrekkingen oid heeft maar het ademen is wel oncomfortabel.

Natuurlijk is haar longarts niet te bereiken vandaag en de seh bellen vind ik nu nog niet nodig.

Iemand tips of advies?

2. Moli

Moli Niet meer actief

advies, hap bellen ;)

waarschijnlijk toch weer vernevelen en misschien kun je wel prednison krijgen.

Onze dochter heeft ook astma.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben over mijn astma heen gegroeid maar de herinneringen kan ik me nog levendig voorstellen; helpt stomen in de badkamer? Gewoon de douche loeiheet aanzetten en in de stoom laten zitten?

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Volgens mij werkt de huisarts gewoon vandaag? Die kun je bellen. En als ik je verhaal zo lees, is dit echt een reden om snel te bellen en niet af te wachten.

5. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou idd de HAP bellen. Weer vernevelen en prednison vragen, zo benauwd zijn is vreselijk oncomfortabel.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ze is 5 en dit is al haar 10e longontsteking? :$ Is hier al eens wat nader onderzoek op uitgedaan?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

He jakkes joh, wat een gedoe allemaal weer :(
    Geen tips, maar wel een dikke knuffel.

8. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Moet je dochter niet dagelijks iets gebruiken? Dus buiten de aanvallen om? Hier wel namelijk, en het puffen is hier ook lang een strijd geweest, maar toen de routine er eenmaal in zat was dit over.

Voor nu zou ik toch Ha of HAP bellen, ik vind met haar geschiedenis dat je hier niet het weekend overheen moeten laten gaan.
    Vind ze vernevelen wel goed? Thuis vernevelen kan ook he? Ken je dat? Misschien is dat een optie? Dan komt de werkzame stof ook zeker, zeker als ze benauwd is.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Als het is omdat ze de kracht niet heeft om de ventolin in te ademen zou ik een voorzetkamer voor de venrtolin vragen bij de ha (moet het alleen geen diskus zijn). Dan hoeft ze niet hard te zuigen, maar gewoon rustig in ademen.

Beterschap voor je dochter!

10. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Onze kleine man heeft inmiddels 3x in 4mnd tijd in het ziekenhuis gelegen met benauwdheid. Ik zou zelf absoluut bellen, liever 1x teveel en de juiste hulp dan 1x te weinig en vervolgens misschien wel een opname

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    #11 HooyoShimbir, 2 jan 2015
    Laatst bewerkt: 2 jan 2015
    Mocht het vernevel apparaat van haar zusje gebruiken van de arts van de seh die ik heb gebeld.
    Zolang ze geen intrekkingen heeft enz mogen we thuis blijven zolang t gaat hoe t nu gaat.

En ja haar 10e longontsteking en natuurlijk hebben wij enorm veel onderzoeken al achter de rug en natuurlijk krijgt zij met haar astma onderhoudsmedicatie. ;)

Iig bedankt voor de adviezen juist omdat het best lang geleden was dat ze een longontsteking had was het weer even lastig.

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Dank je wel :)

Zit nu weer bij de seh met de baby. Ook verdenking van een longontsteking :'(

13. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    He bah, sterkte...

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat klote, beterschap voor je meisjes en sterkte.

1 positief iets misschien. Ik ben vroeger flink karapatient geweest met de nodige luchtweg infecties en longontstekingen. 3 verschillende puffers elke dag.
    En in groep 3 moest ik elke ochtend naar het ziekenhuis, maar ook ik ben er overheen. Ik hoop van harte dat je meisje er ook overheen komt 😟

15. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Joh, wat naar zeg. Sterkte ook met de kleinste. Met 5 jaar is wat, maar zo klein is ook wel heel vervelend.

En wat betreft de oudste. Ik dacht ook wel dat je onderhoudsdosis had hoor, maar bedoelde meer of ze die dan wel accepteert. Wij hadden die 1 voorzetkamer voor beide pufjes.

Sterkte voor vannacht!

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ohh zo :) nee dat kost ook teveel energie. Ze puft wel hoor maar te oppervlakkig. Hopelijk gaat de AB snel werken want ze knapt nog niet echt op. Nog steeds koorts ook...

Baby is weer thuis heeft bronchitis en piepende longen. Morgenochtend moet ze herbeoordeeld worden. Ze heeft ook een puffer gekregen.

Bedankt voor de beterschap wensen allemaal.

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoe is het vandaag gegaan?

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bedankt voor t vragen.