Dominante follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juultje26, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi allemaal,

Ik zit met vragen en misschien kunnen jullie mij wat opweg helpen.

Ik heb 7 augustus mijn menstruatie gekregen, op cd 20 en 21 had ik tweemaal een knaller ovulatietest.
    Afgelopen nacht( 10 dpo) ben ik met zeer heftige buikpijn en verdenking van blindedarm in het ziekenhuis beland.
    Dat bleek het niet te zijn, en gezien de pijn en combinatie van mijn zwanger worden wens, is er een inwendig onderzoek en echo geweest.

De baarmoeder ziet er netjes uit. Er was wat vocht te zien, waar hij even dacht aan een kleine zwangerschap ringetje, maar dit had op een andere plek moeten zitten. Hcg was minder als 0 in het bloed. Opeens ziet hij een dominante follikel. Ik reageerde verbaasd want het is inmiddels cd 31, en ik heb 2 knal positieve LH testen gehad.

Ik kreeg helaas geen duidelijk antwoord, hij zei je bent vruchtbaar, maar mijn antwoord dat ik al 2 positieve LH testen heb gehad 10 dagen terug, was alleen maar ja, dat is wel gek.
    Daarna zag alles er verder goed uit.

Ik heb alleen maar meer vragen. Kan iemand me misschien wat op weg helpen? Heb ik nu geen eisprong gehad?
    Eierstokken etc zagen er allemaal perfect uit. Dus daar kom de pijn niet vandaan komen.

Ik probeer al 8 maanden in verwachting te raken, maar nu ben ik beetje de draad kwijt.

Liefs Juul

2. wen27

wen27 Nieuw lid

15 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Juultje26,
    Ik spuit al 29dagen menopur om een follikel te krijgen. Vorige week waren mijn waarden goed aan het stijgen. Nu moest ik gisteren opnieuw bellen voor mijn bloeduitslag en mijn waarden zijn opnieuw gedaald. Mijn situatie is misschien wat anders als bij jou. Maar ik denk wel dat het kan dat je follikel verkleint is en nu terug gegroeid is. Ik zou er wel van profiteren :)

3. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Juultje,

Waar zat die dominante follikel?? Aan de eierstok?? Is natuurlijk altijd lastig om te zeggen wat het is maar zou het geen cyste kunnen zijn? Na de 1e keer IUI zijn er bij mij restverschijnselen van follikels overgebleven die cystes zijn geworden, zijn weer vanzelf weggegaan met de volgende eisprong/ongi. Ik las je verhaal en dacht er meteen aan en denk dit moet ik je even laten weten, misschien heb je er iets aan.

Ik hoop snel dat je duidelijkheid krijgt meid, succes!

4. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Heb je altijd een regelmatige cyclus gehad? Als je die niet hebt zijn volgens mij ovulatietesten niet betrouwbaar omdat ze wel een hoge LHpiek meten maar je hebt geen eisprong gehad. Pcos noemen ze dat. Ik heb er verder niet heel veel ervaring mee of kennis van, maar moest er wel gelijk aan denken bij jouw verhaal. Verder is idd een cyste ook nog een mogelijkheid.

En daarbij, ik heb hele pijnlijke eisprongen. De eerste keer na het stoppen met de pil ben ik ook doorgestuurd naar de eerste hulp omdat ze een blindedarmontsteking vermoedden. Daar bleek ook alles mooi gezond te zijn en is er geen oorzaak gevonden. Ik heb er nog steeds elke maand last van. Misschien is je eisprong gewoon dus later geweest? Als je er meer over zou willen weten zou je eens een afspraak bij de gyn kunnen maken om je cyclus te monitoren ofzo. Succes!

5. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi,

Er zijn geen Cystes gezien, en ik heb een lange doch regelmatige cyclus. Ik heb al 3 kinderen en daarvan was ik 3 x heel erg snel zwanger. Sinds mijn spiraaltje eruit is, december 2013 heb ik vage klachten en veel buikpijn. Tot op heden geen zwangerschap. Nu zijn we nog niet lang bezig, maar dit is wel raar.

Deel Deze Pagina