Hai, De titel zegt het al 'mijn zoontje van ruim 16 maanden lust geen groente'. We proberen alle groente en hij stopt het ook wel in zijn mond maar vervolgens haalt hij het er weer uit en laat het op zijn bordje liggen. Dat gebeurt met wortel, broccoli, bloemkool, boontjes, eigenlijk met alle soorten groenten. We blijven het hem aanbieden maar hij eet het echt niet. Door de pasta/rijst eet hij zijn groente wel maar dat komt waarschijnlijk omdat daar een zelfgemaakte tomatensaus overheen zit. Wij eten dus de ene dag aardappels/vlees en groente (wat hij dan dus niet wil eten) en de andere dag pasta/rijst zodat hij toch 1 keer in de 2 dagen zijn groente krijgt. Hoe krijg ik hem zover dat hij ook gewoon groente wil eten zonder een saus erover, ik wil niet met appelmoes gaan werken? Vanaf dat hij met de pot mee eet, en dat is vanaf dat hij ongeveer 10 maanden oud is, wil hij al geen groente eten. Heb jij de gouden tip? Groetjes Nataly
Hallo Nataly, Vaak lukt een soep met groenten wel, of de groente fijnprakken en er een soort stamppotje van maken. Op die maniet kun je proberen de stukjes steeds een klein beetje groter te laten. Groeten eveline