Komt dit nog goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luun, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik maak me een beetje zorgen om het slaappatroon van Sem; hij slaapt pas om 24.00 uur tot een uur of 8.00. Overdag slaapt hij in totaal de laatste tijd tussen de 1 en 3 uur. En dan tel ik echt alle hazeslaapjes mee! Dat is toch veel te weinig? Ik lees en hoor overal dat babies om 8oo uur slapen en dan laat op de avond nog een fles krijgen en verder slapen.

Ik kan me niet voorstellen dat hij over een jaar langer slaapt dan nu! Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn jullie kinderen meer gaan slapen later?

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heel herkenbaar, ons kindje is echt langer gaan slapen vanaf dat hij een maand of... 9 a 10 was.
    mijn kindje sliep overdag hooguit 1,5 uur alle stukjes bij elkaar opgeteld. nu is hij 15 maanden, en slaapt hij van +- 20.00-20.30 tot 6.30-7.30, hierna soms 's ochtends nog even een uurtje tot 8.30/9.00 en dan smiddags van +- 12.30 tot 14.30-16.00
    per dag erg verschillend dus maar bij elkaar opgeteld heel veel meer uurtjes dan toen hij net als jouw zoontje, 6 maanden oud was. er zitten dagen tussen dat hij van 20.00-7.00 + 8.00-9.30 + 12.30-16.00 slaapt, das toch al zo'n 16 uur totaal!

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb medelijden met je haha. is hij echt op tot 24 uur? pff heftig

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou, ik kan je 'geruststellen', het wordt vast beter. Lize slaapt nu echt veel meer dan het eerste halfjaar. (sterker, de eerste maanden sliep ze bijna niet! ik werd gek!) Nu slaapt ze (ze is bijna 9 maanden) zo'n 12 uur per nacht en in de ochtend nog 1,5 uur (na 1e fles) en 's middags nog eens een slaapje. Soms 1,5 uur, soms 3 kwartier. Maar al met al flink wat uren bijeen. Ze gaat tussen 1900-2000 naar bed en wordt tussen 0700-0800 wakker. Dat had ik in het begin nooooit kunnen bedenken.
    Dus geen paniek hoor...

groet
    Amber

5. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Quinten sliep ook altijd al weinig, maar nu is het vaak nog maar 20 minuten overdag. Wel slaapt hij in de nacht van 7 to 7. Echt jammer dat hij zo weinig slaapt, want als hij soms iets meer slaapt is hij echt veel vrolijker...
    Sterkte, want het is echt zwaar zo!

Groetjes Jessica

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn oudste sliep in totaal denk ik een uur of 7. ik was echt ongerust, want het was veeeeels te weinig dacht ik,maar het cb zei dat ze minimaal 6 moesten hebben, dus dat zat wel goed. ze is nog steeds een slechte slaper, maar heb nooit het idee gehad dat ze er problemen mee heeft.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca was ook een slechte slaper.
    Hij sliep dan wel 's nachts wat langer (22 u tot 7/8 u) maar overdag was het vaak 2-3 x een half uur :rolleyes:
    Nu sinds hij veel beweeglijker en actiever is (zit geen sec stil op zijn billetjes :) ) slaapt hij 2x 1,5 uur en soms ook 2 uur.

Sem zal waarschijnlijk ook niet meer slaap nodig hebben, maar kan me voorstellen dat je ook wel weer eens een keer een avondje voor jezelf wil hebben.

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, haha, helaas, het is echt altijd rond 2400 uur, soms is het 23.30, soms is het 00.30. Ik begon me al af te vragen hoe hij ooit in z'n leven om 20.00 uur in bed zou liggen! Gelukkig hoor ik hier verhalen dat het wel mogelijk is, echt een opluchting! En dat Sem niet de enige is die zo raar slaapt, ik had er nog nooit van gehoord namelijk.
    Bedankt voor alle antwoorden en ik hoor graag nog meer verhalen!

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Wow, die slaapt echt weinig..!
    Is hij dan niet heel moe, of onrustig of huilerig?

Of doet hij het er wel goed op? Kan gewoon zijn dat hij zo weinig slaap nodig heeft, of anders misschien dat het zo'n bezig bijtje is dat hij steeds makkelijk over zijn vermoeidheid heenkomt..

Heb je een vast ritme met hem?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat vraag ik me ook af, is hij dan niet heel moe of onrustig? En hoe doen julie dat dan? Eva gaat eigenlijk altijd tussen half 7 en half 8 naar bed. Wij hebben ook een vast ritueel 's avonds zodat ze weet dat ze 'de nacht ingaat'. Misschien zou ze het wel redden, tot 12 uur op met wat hazeslaapjes, maar dat wil ik liever niet proberen ;).

Eva slaapt 's nachts rond de 12 uur (zonder voeding) en overdag tussen de 2-3 uur.

11. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nee, hij wordt tegen 2300 uur pas slaperig. Eerder naar bed brengen werkt echt niet, dat is dan urenlang huilen. Hij is er verder niet huilerig van of oververmoeid, hij lijkt niet veel slaap nodig te hebben. Z'n ritme is niet heel erg vast moet ik zeggen, vaak slaapt hij 's ochtends even, maar dat kan zomaar een uur verschillen van de dag ervoor qua tijdstip en soms slaat hij dat slaapje over. Ik doe dingen met 'm zoals baby signs en zo en dat maakt z'n schema ook niet erg vaster. Maar ik denk niet dat hij door een strak schema meer gaat slapen, ik zou hooguit de tijden kunnen verschuiven, bv van 2300 tot 700 of zo.

het avondritueel is: tv uit, lampen uit, borstvoeding geven of rondlopen tot hij (bijna) in slaap valt en dan in z'n bedje leggen.

12. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Ik denk dat je het toch zou moeten proberen hem 's avonds al eerder op bed te krijgen. Hij kan niet slaperig lijken, maar dat toch stiekem wel zijn. En dat huilen als je 'm vroeg op de avond in bed legt is vrij normaal, daar moet je doorheen vrees ik. Op de een of andere manier lijken die kleintjes met name 's avonds geen zin in hun eigen bedje te hebben, dan willen ze graag bij papa en mama blijven.

Hier is het gelukt om de kleine 's avonds in z'n bed te laten slapen (en dan slaapt hij echt aan 'e'en stuk van half 8 tot de laatste fles van 11 uur, en daarvoor moet ik hem echt wakker maken) met een vast avondritueel: boven alle gordijnen dicht, alleen 1 klein lampje aan, zo min mogelijk prikkels, verschonen en pyamaatje aan, fles bij ons op bed (ipv beneden in de woonkamer), slaapliedje, lichten uit en slapen maar. Gaat prima. En heerlijk om je avonden terug te hebben.

13. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Oja, en in het begin ging hij inderdaad huilen wanneer hij op z'n bedje werd gelegd. Wij hebben toen de volgende tactiek gedaan:

- we laten 'm niet langer dan 5 minuten achter elkaar huilen/jengelen,
    - als dat gebeurt gaan we 'm troosten (dmv pink in z'n mond, hij wil geen speen) tot hij rustig wordt,
    - we halen 'm hoe dan ook niet uit bed,
    - zodra hij weer rustig is gaan we z'n kamertje uit.

In het begin moesten we soms 2 of 3 keer terugkomen om hem opnieuw te troosten, maar je zult merken dat dat al heel snel minder wordt.

Succes!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik zou doen, is als eerste de tv eerder uit. Wij hebben helemaal geen tv aan overdag, pas als Eva op bed legt gaat ie aan. Wij volgen altijd hetzelfde ritueel: de slaapkamer helemaal donker op een nachtlampje na, slaapzak aan, ik voed haar dan op bed (ook al heeft ze een half uur daarvoor nog een voeding gehad) en vrijwel altijd valt ze dan in slaap. Het is wel regelmatig zo dat als ik haar dan weer neerleg, ze of meteen wakker wordt, of na een half uur. Wij laten haar ook 5 minuten jengelen of zelfs huilen (behalve als ze echt overstuur is) en gaan haar dan troosten. Ik haar haal wel uit bed als ze erg overstuur is en we haar niet stil kunnen krijgen. We hebben (al een tijdje ;)) het idee dat er tandjes aan zitten te komen en ze heeft last van eczeem (en dus jeuk), dus ik denk dat als ze zo overstuur is, er echt wel iets is.

Maar je zegt dat hij om 23 uur nog niet slaperig is, hoe lang heeft hij dan niet geslapen? En overdag, die hazeslaapjes doet hij in bed? En wat noem jij hazeslaapjes? Eva slaapt eigenlijk standaard per slaapje overdag 3 kwartier, dus voor sommigen is dat een hazeslaapje, voor Eva is het normaal.

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem sliep ook zo weinig in het begin, maar sinds hij beweeglijker is geworden heeft hij meer slaap nodig.

Wat wij wel zijn gaan doen is hem vanaf die leeftijd geen late avondvoeding meer te geven. Om 20.00 uur de laatste fles en een uurtje later naar bed. Dan werd ie wel vroeg wakker in het begin, maar dat konden we rekken met het speentje. Uiteindelijk is ie vanzelf meer gaan slapen en houdt ie het inderdaad ook 11 uur vol, nu van 20.00 tot 7.00 uur.

Maar wees dus gerust, het komt vanzelf met meer beweging (kruipen, klappen, kletsen, zitten, etc.) Siem slaapt overdag ineens twee keer 1,5 tot 2 uur. Iets wat hij voorheen nooit deed!

Succes!

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is gelukkig vooral snachts een goede slaper. vanaf dag 1maar 1x per nacht eruit en deze week heeft ze al een aantal keer tot 5.30 geslapen (laatste fles om 22.00). over dag verschilt het heel erg hoe lang ze slaapt. soms slaapt ze vanaf 8.00 niet tot een uur of 13.30 en soms slaapt ze om 10.00 alweer. alyssa ligt meestal smorgens in de box en dan krijgt ze om 13.30 de fles op haar kamertje en dan gelijk naar bed. savonds is ze ook beneden en is dan meestal erg gezellig. we gaan dan rond 22.00 naar boven. ik heb dan de gordijnen vaak al dicht en een klein lampje aan. mn man verschoont haar dan en legt haar vast in de slaapzak. dan krijgt ze op haar kamertje de fles en gaat ze naar bed. ik vind het nog even goed dat ze savonds beneden is. ik wil eerst dat ze smorgens wat later wakker word en dan krijgt ze pas de laatste fles wat eerder.

liefs doris

17. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Een hazeslaapje noem ik 10-15 minuten dommelen bij mij nadat hij gedronken heeft. Het heeft dan geen zin om hem op bed te leggen, want hij is dan toch meteen weer wakker zodra ik opsta. Z'n echte slaapjes doet hij wel in z'n bedje, op z'n eigen kamertje. ''s Middags wordt hij wakker zo rond 1600 uur en is daarna dus wakker tot 2400 uur (misschien nog een hazeslaapje tussendoor)!

Ik denk idd dat hij meer gaat slapen zodra hij actiever wordt, hij zit nu tegen kruipen aan. Ik denk niet dat ik hem kan dwingen om meer te gaan slapen als hij dat zelf niet nodig heeft. Eerder slapen zou wel kunnen, maar dan is hij 's ochtends ook eerder wakker, dus uiteindelijk heb je dan niet zoveel bereikt. we hebben dat ook wel regelmatig geprobeerd hoor, maar dat worden urenlange huilpartijen tot 200-300 uur (en dat is niet jengelen, maar echt overstuur huilen). Blijkbaar heeft hij op het moment niet meer nodig.

18. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Overigens slaapt hij 's nachts wel door, dus dat is dan weer goed! :D

Deel Deze Pagina