Spruw

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tinkerbel, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Mijn kleine mannetje heeft last van spruw!
    Zijn we vandaag achter gekomen bij het cb (wij dachten dat het melk was) :oops:

Hij is zo zielig ervan, hij heeft er echt last van ineens. huilen doet hem echt zeer, zit ook in zijn keeltje.

Ik voel me echt beetje hulpeloos, zijn weer nieuwe gevoelens als nieuwe ouders.

Tinkerbel

2. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Als je kindje pijn heeft doet dat zeker zeer, dat zal ieder ouder onder vinden (zou ook niet goed zijn als niet).

Maar gelukkig is spruw goed te verhelpen. Bij de eerste de beste gelegenheid medicijnen halen en kijken dat je alles goed steriel houdt.

Alles goed wassen wat in aanraking kan komen met je kleintje. Doeken, handen (bij bv je tepels).

3. randi

randi Niet meer actief

wat daktaringel smeren in het mondje en op je tepels en het gaat zeer snel beteren hoor, enja je kan der niks aandoen ook niet want is een schimmel dat bij iedereen kan komen ;)

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    het gaat vandaag gelukkig al een stuk beter.

tinkerbel

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    beterschap met je mannetje
    gelukkig voelt ie zich al beter, lekker vertroetelen hoor ;)

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Weet iemand toevallig waar het door komt dat spruw?
    Of kan je daar niks aan doen om het te voorkomen?

Tinkerbel

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mij is verteld dat je gewoon pech hebt helaas niks om te voorkomen

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Je kan het soms wel voorkomen. Het is namelijk een schimmel die door je hele lichaam kan zitten, vaak lopen ze het bij de geboorte op en komt dat na een aantal weken tot uiting. Maar het kan ook komen door slechte hygiene. Iemand die een vaginale schimmelinfectie heeft en niet goed haar handen wast en haar vinger in je baby's mond stopt, kan de schimmel dus in zijn mond overbrengen. Beetje vies verhaal, maar het zou me niet verbazen als het vaak wel zo gebeurt (vaginale schimmelinfectie jeukt als een gek ;)).

Verder zoveel mogelijk op 60 graden wassen, (fop) spenen en flesjes minstens 1x per dag uitkoken en als je borstvoeding geeft je tepels schoonmaken na iedere voeding.

Share This Page