Hoi dames! Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor Op dit moment ben ik 8 weken zwanger na MMM...dolgelukkig dus! Helaas lig ik nu al 2 weken ziek op bank/bed. Ik ben 24/7 misselijk en verschillende medicatie werkt nagenoeg niets. (Bij eerste zwangerschap 9 maanden misselijk geweest maar kon ik met emesafene redelijk normaal functioneren, nu dus geen effect) Het braken is gelukkig iets afgenomen maar ik kokhals de hele dag door. Wanneer ik lig/hang op de bank gaat het redelijk..zodra ik opsta om iets te gaan doen begint het kokhalzen alweer en als ik niet gelijk ga zitten dan ga ik braken. Gelukkig woont mijn moeder in de straat en is ze in de gelegenheid om hier te zijn of ben ik met mijn dochtertje daar als manlief werkt. Ze zorgt dan de hele dag voor mijn dochtertje (en voor mij ) en daar ben ik intens dankbaar voor! Maar...heeft manlief net zijn moeder aan de lijn hoor ik kreten voorbij komen als "mwah ze is wat misselijk" "ze hangt op de bank en voelt zich wel goed" " we komen gewoon met kerst begin middag en gourmetten gezellig mee" enzenz Ik voel me zo onbegrepen. Ik heb al een paar keer geprobeerd uit te leggen hoe ik me voel, dat eten zien/ruiken eigenlijk al te veel is en dat rust het beste helpt. De boodschap komt blijkbaar totaal niet aan, zelfs niet als ik hem mijn emmertje op laat ruimen Zien jullie ook zo op tegen de kerstdagen wat betreft visite/eten? Hoe gaan jullie hiermee om?
Meid, zeg het allemaal af. Kies voor jezelf!!! Je hebt zelfs al medicatie ervoor! Ik ken het, wil ook altijd gezellig zijn en zo min mogelijk klagen. Maar genoeg is genoeg Ik ben ook misselijk, maar het is nog te doen. Maar als het erger wordt, helaas even niet gezellig bij oma op bezoek met kerst.
Jeetje Mayfair, volgens mij moet jij eerst eens even goed in gesprek met je man. Want volgens mij heet hij niet in de gaten hoe jij je voelt en hoe zwaar deze periode voor je is. En verder voor jezelf kiezen hoor! Niet verplicht ergens kokhalzend aan tafel gaan zitten omdat het toevallig kerst is. Zo te lezen begrijpt jouw moeder het in ieder geval wél. Veel sterkte, hopelijk neemt je misselijkheid toch nog af....
Bedankt dames. Toch maar weer de kerstdiscussie aangaan dan. Hij doet wel erg zijn best, komt bijvoorbeeld thuis met een nieuwe televisie (oude was kapot) zodat ik mij niet hoef te vervelen. Heel lief bedacht maar het enige waar ik behoefte aan heb is een beetje begrip.
Ik ken het probleem van de feestdagen en je niet lekker voelen. Vreselijk hé? Hier heb ik afgesproken het zo rustig mogelijk aan te doen. Gelukkig is er hier wel begrip voor. Wat rot dat er weinig begrip is bij jou! Knuffel