hallo meiden ff een vraag mijn vriend en ik gaan de gyn nu is mijn vraag wat is het verschil tussen tussen ifv en uiu behandeling waar kiezen of zouden jullie kiezen
dat zijn 2 compleet verschillende dingen. IUI is in je eigen cyclus zonder extra's vaak. IVF is compleet met meds en bijna alles buiten je lichaam wat gefabriceerd word aan je kindje. Jullie gaan naar de gyn dus, de gyn beslist wat de akties gaan zijn hoor...niet jullie Hij gaat kijken hoe je cyclussen zijn, soms lichamelijk onderzoek zoals uitstrijkjes en bloedonderzoek en een inwendige echo. Je vriend/ man zal ook zijn donatie moeten doen hoogstwaarschijnlijk en aan de hand van die uitslagen zal er een behandelplan op worden gezet. Je kunt niet kiezen voor IUI of IVF......... Succes!
Was het maar zo makkelijk dat je kunt kiezen voor de behandeling met gegarandeerd succes! ........ Volgens mij heb je je er zelf nog niet in verdiept, aangezien je ook niet weet hoe je het schrijft!!! Ik zou als ik jou was even googelen op IVF en IUI en daarbij vooral jullie intake bij de gynaecoloog afwachten. En dus na diverse onderzoeken aanhoren wat voor jullie de mogelijkheden zijn. Sterkte/succes bij de gyn.
Ik doe ook IUI, maar maak zeker wel gebruik van hormooninjecties e.d.! Dus niet in eigen cyclus. Bij IUI wordt het zaad opgewerkt en diep in de baarmoeder gebracht, daarna moeten de zaad- en eicellen elkaar vinden en op een natuurlijke manier bevruchten. Bij IVF worden er veel eicellen ''gekweekt'' d.m.v. hormonen en daarna uit je eierstokken gehaald. ze laten buiten de baarmoeder je eitje(s) samenkomen met de zaadcellen. deze delen zich en vervolgens wordt het bevruchtje ''klompje'' gedeelde cellen terug geplaatst in je baarmoeder. eb bij ICSI spuiten ze een zaadcel letterlijk ín het eitje. en heeft vervolgens dezelfde methode als IVF
Heb ff zo vrij geweest om in je andere berichten te lezen. ik las dat je al een sperma onderzoek hebt gehad, wat was de uitslag daarvan? Je kiest helaas niet zomaar voor IUI, het zal hoogstwaarschijnlijk als jullie idd al lang bezig zijn en er bij jouw geen reden voor het niet ontstaan van een zwangerschap is en het zaad van je man niet optimaal is wel gaan gebeuren dan. Wacht eerst de intake van de gynaecoloog af! verwacht niet dat volgende maand jij al een IUI of IVF zal krijgen, dat gebeurd helaas niet zomaar..kan lang overheen gaan. Bij sommige ziekenhuizen zijn er zelfs wachtlijsten voor IUI tot op een half jaar.... Groetjes en succes!
Afhankelijk van je aard van jullie problemen en de zaadkwaliteit wordt een methode gekozen. IVF heeft meer impact, omdat er meer medische behandelingen voor nodig zijn. Ik zou dan ook in eerste instantie kiezen voor IUI wanneer de zaadkwaliteit dat toe laat. Meestal is het ook zo dat je eerst 6 IUI behandelingen krijgt en vervolgens IVF. Maar nogmaals, dat is afhankelijk van de zaadkwaliteit. Heb je daar al een uitslag van? Bij ons is trouwens geen wachttijd voor IUI, misschien 3 weken, maar dat is dus niks.
oh wow dat is snel zeg! hier zou ik moeten wachten, heb dus niet voor gekozen omdat 1e keer ook gewoon was gelukt. En 2de keer gelukkig ook! zaad van mijn man is op zijn zachts gezegd variabel....iedere keer bij een test was het of heel goed....of heel slecht...geen reden voor!
je kunt niet zomaar kiezen wat je wilt. Het ligt aan de problemen die gevonden zijn of juist niet gevonden zijn. Als het zaad goed genoeg is dan start je met IUI. Heb je een regelmatige cyslus met een goede eisprong dan hoef je zo goed als geen hormonen te gebruiken, heb je dat niet zul je stimulerende hormonen gebruiken. Is het zaad niet goed genoeg voor IUI of heb je een eileider afwijking, dan start je met IVF (of wanneer er 6x iui mislukt is) Is het zaad niet goed genoeg voor IVF dan start je met ICSI (of wanneer er bij IVF geen bevruchting optreed dan start je ook met ICSI) Is er bij beide niets gevonden, dan kunnen ze ipv IUI kiezen om alleen OI (ovulatie inductie) te doen... dus alleen wat stimuleren voor een mooie eisprong. De volgorde is dus: O.I. (ovulatie inductie met clomid, puregon, menopur, gonalF) I.U.I. IVF ICSI Suc6 hopelijk kunnen ze je goed helpen.