Echo 6 weken wel of geen hartje ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marjolijn80, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjolijn80

Jul 16, 2008
    13
    0
    0
    Payroll Consultant
    Sliedrecht
    Ik krijg 29 juli mijn eerste echo, dan ben ik pas 6 weken. (Aansluitend gaan we op vakantie vandaar dat ik niet een weekje wacht.)
    Ik weet dat het er om spant of het hartje het wel of niet gaat doen.
    Door een vorige miskraam maak ik me nogal zorgen en ik zou zo graag willen weten hoeveel 'kans'ik heb om het hartje te zien..

Hoe was het bij jullie bij 6 weken ?

Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en kan ik me daar op in stellen..

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    met precies 6 week is die kans erg klein meestal met 6 week en paar dagen is klopt die wel

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik had met 6 week zelfs een lege vruchtzakje. week er op was ik 7 week en zagen we duidelijk een kindje en kloppend hartje.
    Zou toch rekening houden dat je geen hartje ziet kloppen.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hou er rekening mee dat je het niet ziet.
    Gemiddeld tussen week 6 en 8 gaat het kloppen.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hoi

ik hen gister een echo gehad met 6 weken en 6 dagen en het hartje was duidelijk te zien en te horen.
    Maar dit ook wel eind week 6.

6. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb mijn 1e echo gehad met 5,3 week, men had namelijk het vermoeden dat ik al langer zwanger was. Toen konden zij met een inwendige echo het hartje zien kloppen.

Succes, komt vast goed!

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik was 6 weken zwanger maar geen hartje tezien die zagen ze pas kloppen eind week 6 begin week 7

ze dachten eerst dat ik een leegvruchtzakje had en wilde al een afspraak maken voor een curretage

8. Penelope

Penelope Actief lid

Sep 3, 2007
    146
    0
    0
    Hallo

Ik heb afgelopen dinsdag met 6 w en 2 dagen een echo gehad (zowel uitwendig als inwendig); het hartje klopte en ik mocht ook heel even luisteren (doppler), had ook niet verwacht dat dit zo vroeg zo kunnen.

Succes!

9. Marjolijn80

Jul 16, 2008
    13
    0
    0
    Payroll Consultant
    Sliedrecht
    Ik hoop stiekem dat ik wat verder ben. Heb een beetje onregelmatige eisprong , de ene keer 28 dag de andere keer 38. Gemiddeld is het 5 weken.
    Ik reken elke keer op 5 weken en dat gaat aardig, 5 weken was afgelopen dinsdag. Maar ik heb vrijdag al getest en toen had ik al een hele duidleijke streep !

Dus misschien ben ik wel ietsje verder... ik hoop zo dat ik het hartje zie, dan zouik zo veel rustigero op vakantie gaan

10. Maria Anna

Jan 18, 2008
    73
    0
    0
    Ik heb met 6 weken en vier dagen een inwendige echo gehad en toen heb ik het hartje zien kloppen.

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt of je het hartje kunt zien kloppen, maar als je het niet kunt zien, zegt dat natuurlijk nog helemaal niks.

11. Jompie

Jompie Niet meer actief

Met 6 weken en 3 dagen inwendige echo gehad en hartje duidelijk zien kloppen, maar volgens mij verschilt dit wel per persoon.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij mij zag je het hartje met 6 weken en 1 dag (volgens de berekening van toen).

13. Niet meer actief

Het is niet slim om zulke dingen na te vragen bij andere.. iedere zwangerschap is anders!

14. Marjolijn80

Jul 16, 2008
    13
    0
    0
    Payroll Consultant
    Sliedrecht
    Het kan dan 'niet slim ' zijn maar voor mij geeft het wel rust. Ik weet niet of jij ooit een miskraam hebt gehad ( ik hoop het niet ) maar dan slaat de onzekerheid behoorlijk toe. En als je dan leest van heel veel vrouwen dat het hartje met 6 weken en een paar dagen gaat kloppen dan heb ik veel aan die info.
    Ten eerste zie ik uit de reacties dat het erg wisselt. Ten tweede zie ik dat ook al heb ik straks geen hartje dat dat helemaal niets hoeft te zeggen. En die bevestiging zocht ik nu juist even.

15. Niet meer actief

Ik bedoel het niet lullig hoor!
    En ik weet ECHT wel hoe onzeker het begin van een zwangerschap is! Ik ben zelf met de 5/6 weken met spoed aan mn buik geopereerd en toen klopte het hartje ook nog niet!
    Denk je dat ik toen niet als een gek heb lopen zoeken toen ik thuis was hoe dat zat? Het enige wat ik wil zeggen is dat je jezelf zo min mogelijk gek moet proberen te maken, omdat elke zwangerschap anders is en dus ook bij iedereen het hartje op een ander tijdstip begint! Bij een vriendin klopte het hartje wel al op het tijdstip toen het bij mij nog niet klopte, toen werd ik pas nerveus!
    Wat voor rust geeft het als jou baby zijn/haar hartje dadelijk nog niet klopt, terwijl het bij 10 andere op dit forum wel al klopte?!

Ik zeg het alleen voor jezelf hoor! :rolleyes:

Succes!

16. worteltje2009

Jul 19, 2008
    59
    0
    0
    Hoi Marjolijn,

En hoe is de echo verlopen? ik ben zo benieuwd.
    Zelf heb ik mijn 1e echo aankomende woensdag (6 aug) dan ben ik volgens mijn berekening 6 weken en 3 dagen zwanger, ik hoop zo dat het hartje dan klopt zodat ik ook met een goed gevoel lekker op vakantie kan gaan. maar ja ik weet het het spant erom.
    Misschien stom om zo vroeg al een echo te laten maken, maar ja..

17. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    ik heb vandaag echo gehad volgens de meting was onze wuppie 6 wk en 2 dg hartje klopte goed.

18. worteltje2009

Jul 19, 2008
    59
    0
    0
    Gefeliciteerd Mieke!
    Wat een goed nieuws! Ik hoop dat ik volgende week hetzelfde kan mee delen.
    Was het een inwendige echo?
    Geniet van deze mooie tijd! (zou ik zelf ook moeten doen maar dat lukt nog niet erg..)

19. Niet meer actief

Gefeliciteerd :)

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben 7 weken en 1 dag en heb ook een echo gehad vandaag.
    Het hartje klopte goed, maar ben volgens de echo 1 week minder ver, namelijk 6 weken en 1 dag.
    De vruchtzak had de grootte van 5 weken en 3 dagen.

Share This Page