Luchtbelletjes in beton ciré?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 7 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Hoi, heeft er iemand toevallig ook een beton ciré aanrechtblad? Hier is het net voor de 3e keer geseald met olie nadat er al 3 lagen beton ciré op zaten omdat het niet helemaal goed was. Maar nu zie ik toch nog best wat gaatjes zitten van luchtbellen. De meeste vallen niet op als je er vanaf ooghoogte op kijkt en het is natuurlijk een soort "natuurlijke" look die overal niet perfect mat en glad hoort te zijn. Maar vraag me af wat normaal is en of dat problemen geeft met gebruik (stel ik mors tomatensaus, worden het dan rode puntjes:rolleyes:

Edit na uploaden zelfs nog steeds te erg toch.. pff weer een nieuwe laag

Bijgevoegde bestanden:

2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als je hier iets op morst het bijna niet schoon te maken is ja. Wat zegt het bedrijf wat het gemaakt heeft er zelf van?

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Het zi j n verschillende partijen maar de opdrachtnemer krijg ik niet te pakken:|

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Is de opdrachtnemer dezelfde die je toen niet te pakken kon krijgen voor je keuken? Wat een pech allemaal zeg.

Het lijkt me ook niet zoals het hoort, er zitten dan dus eigenlijk allemaal kleine gaatjes in toch? Of vult het spul waarmee het geseald wordt de gaatjes ook op, zodat je toch een glad werkblad hebt? Want in het eerste geval is het niet hygienisch en niet goed schoon te krijgen en in het tweede geval gaat het vooral over het uiterlijk (wat heel persoonlijk is of je dat storend vindt).

5. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik zou het gewoon melden dat je hier niet mee akkoord gaat. Ze hebben het niet goed genoeg laten uitluchten/gemengd en dus laten uitharden met luchtbellen erin.
    Ze zouden er inderdaad een soort van olie overheen kunnen doen, maar dit vind ik maar van tijdelijke aard, want dit slijt na verloop. Een epoxylaag is vaster, maar wel meer glanzend, dus dat wil je dan ook niet.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Yup..die is nu met 3mnd vertraging muizenstapje bij stapje wat dingetjes aan t opleveren..maar dus al bijna 6mnd zonder echte keuken:eek:
    Volgens het beton cire bedrijf is het met die olie wel gesealed, moet je elk jaar opnieuw doen dus tegen einde jaar zal er wel tomatensaus in zitten:roflmao::cry:

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Heb gewoon geen vertrouwen meer in de schilders die dit gedaan hebben, schijnt best moeilijk te zijn om zoveel gaatjes te krijgen. De olie sealed het wel dat het niet door naar ondergrond trekt maar ja blijven putjes waar spul in gaat zitten

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    heb er totaal geen verstand van maar als het putjes zijn waar spul in kan gaan zitten zou ik er niet mee akkoord gaan. Weet niet hoe en wat anderen allemaal in hun keuken bereiden maar 1 keer broodbakken en uitrollen op het aanrecht en die putjes zitten allemaal vol. En dan zeker met een prikkertje het er weer uit te moeten zien krijgen.

11131618, Zeebra en vlinderCN vinden dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hier zou ik absoluut niet mee akkoord gaan. Jij hebt de pech kaart wel getrokken zeg.:oops:

Zeebra en vlinderCN vinden dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O, wat erg zeg.
    Nee, ik zou dan ook niet akkoord gaan met het blad, is toch een bron van bacteriën ook dan met die putjes? Ik neem inderdaad aan dat die in het loop van het jaar weer langzaam terugkomen.

vlinderCN vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoooo dat hoort niet hoor. Wij hebben ook beton cire maar dan op de badkamer muren. Heb het daar nooit gezien (ben door dit topic net nog even gaan kijken haha). Zou ik echt niet mee akkoord gaan.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Wat een drama! Nee als daar wat op komt met kleur ben je de l#l...

Wat stom zeg

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Wat voor vaklui hebben het bij jullie aangebracht? Hier schilders die vooral met muren ervaring hadden maar dat zou niet uit moeten maken

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Een stukadoor:)

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Nog een vraagje aan jou, weet jij hoe jouw beton cire heet, wij hebben venetiaans, dat is in principe glad zeg maar. Maar overal zitten wel wat oneffenheden, naast die gaatjes. Maar geen idee wat normaal is. Op zich is het wel een soort stoer uiterlijk en de schilders zeiden dat dit zo hoort...:rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Ik vind het op deze foto lastig te zien, maar eigenlijk ook niet zo mooi. Misschien dat het in het echt mooier is natuurlijk!
    Heb je inmiddels de aannemer al te pakken gekregen?

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Nee dramatisch die gast, echt ellende, als je mazzel hebt neemt ie 1x pw telefoon op en levert 1x per 3weken iets op. We hebben ook nog geen binnendeuren en wordt nu toch wel koud.

Ik weet gewoon niet wat normaal is, heb t eigenlijk nog nooit gezien. Het is natuurlijk beton cire en zou volgens die schilders en de interieurbouwer (dat is de aannemer) dus ook dat beton karakter mogen hebben, niet helemaal gaaf dus. Maar er kwam net iemand op bezoek en die zei meyeen of het op foutje leek omdat het merendeel wel glad is.

18. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Venetiaans is als ik het goed heb met vouwen toch? De gaatjes horen niet.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Dat komt deze beste man natuurlijk ook het beste uit. Ik heb er geen verstand van, maar als @Nina Sanders dit niet heeft, zou ik hier niet mee akkoord gaan.

20. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Jemig wat een ellende zeg.
    Is het mogelijk om een andere aannemer, die ervaring heeft met dit specifieke soort beton cire, te laten komen het 't elaten beoordelen.
    Ik weet niet of jullie actie willen ondernemen tegen die aannemer die dit geleverd heeft, ook over zijn slechte communicatie enzo, maar misschien is het de moeite waard om het te overwegen? Ik neem aan dat het jullie bakken met geld kost en jullie al veel te lang zitten te wachten op dingen die maar niet gebeuren!?

Deel Deze Pagina