Wat als max. clomid niet aanslaat?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vruchtje24, Dec 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi meiden,

Even een vraagje niet voor mezelf maar voor mijn lieve zus. Zij reageert helaas niet goed op clomid:x. Nu met 3 pilletjes dus totaal 150mg heeft ze nog geen eisprong. Ze moet volgende maand naar gyn maar weten jullie alvast wat de volgende stap zal zijn?

Hormonen spuiten? En zo ja welke dan moet je dan denken aan Menopur, Puregon of Gonal-f? Heb ik zelf ook gespuiten in iui traject.

Bedankt alvast.

liefzzzz

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

heb het zelf ook....ben bijna 5 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100 Mg, echter nu al veeel rondes gehad, en ook steeds 150MG....

ik reageer wel goed, echter geen zwangerschap....

ik start komende maand met spuiten, maar de fert arts opperde dat ze wel eerst een HSG wilde doen, om te kijken wat nu de oorzaak was....

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    oké dank je voor je reactie! Denk dat zij ook wel eerst hsg krijgt en als dat goed is spuiten. Haar vriend is nagekeken en daar was gelukkig alles goed.

Heel veel succes met het zwanger worden!!

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    jij ook voor je zus!!

hier is idd ook geen probleem met het zaad, gelukkig....dus hopen dat het een keertje raak mag zijn!

5. bengel

bengel Niet meer actief

hoi vruchtje,
    ik kreeg toen een hsg en daarna gonal, omdat deze moeilijker te doseren is, ging ik later over op puregon, omdat ik of te veel of te weinig had zeg maar

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, ik reageerde er heel wisselend op en uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden. Ik ben toen overgestapt op hormoon-injecties, Menopur. Dat werkte veel beter en ik had minder last van bijwerkingen. Uiteindelijk had ik liever de injecties en hadden we beter eerder kunnen overstappen. Puregon of Gonal-f wordt vaker gebruikt dan Menopur.

Het HSG-onderzoek wordt in ons ziekenhuis na de derde IUI-behandeling gedaan, of er moet eerder een reden voor zijn.

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik leek ook niet te reageren op Clomid. Hadden een afspraak gemaakt voor spuitinstructies voor de volgende ronde. Ik zou Puregon gaan spuiten in combinatie met Pregnyl.
    Bij de uitgangsecho bleek ik ineens wel reactie te hebben en op CD28 heb ik alsnog een goede eisprong gehad die ook bevrucht is. Maar eigenlijk zouden we dus Puregon moeten gaan spuiten.

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Hoi!

Ik zit in hetzelfde schuitje, tenminste..Heb vandaag de laatste tablet van Provera genomen, dus zal binnenkort wel og worden, en kan dan aan mijn laatste ronde clomid 150 mg. beginnen. Tot nu toe heeft Clomid mij dus nog geen eisprong opgeleverd. Wanneer dit na deze laatste keer nog niet 'raak' is, moet ik ook over op een andere behandeling. Ben idd ook wel benieuwd wat dat dan zal zijn. Ook heeft mijn gyn het erover gehad om een HSG te doen, maar dat lijkt me ook geen pretje! Maar goed, ik heb dus nog een ronde te gaan, spannend!

Wat ik dus begrijp uit jullie verhalen, is dat je verschillende hormoonspuiten hebt? de enige die bij mij bekend was, is Prygnyl.

Groetjes!

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik kreeg Gonal F mezelf elke dag injecteren om een eisprong te krijgen.

Bij mij sloeg er ook niks aan :(. Het is afwachten welke injecties je krijgt. In principe werken ze allemaal hetzelfde :D.

Liefs

10. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Pregnyl gebruik je om je rijpe eicel te laten springen ;). Net als Ovitrelle. Maar om je eitjes te laten groeien gebruik je Gonal F, Puregon of Menopur :)

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Lief jullie reacties bedankt allemaal.

Maar wonder boven wonder kreeg mijn zus vandaag te horen dat bloeduitslag goed was ze heeft een eisprong gehad:). Nu gaat ze wel iedere maand op controle want bij haar zegt het helaas niet dat het volgende maand weer een eisprong is. Stiekum hopen we dat het deze ronde raak is. Ze waren op vakantie en waren er even niet mee bezig hoop het zo. Lijkt me zo gaaf om tante te worden

Share This Page