M'n meisje is 4,5 maand, sliep al heel snel 's Nachts door en de eerste weken sliep ze werkelijk waar overal en op elk moment van de dag, tot haar eerste sprongetje... Ze wilde constant bij ons liggen en sliep overdag alleen op die momenten. Telkens dacht na het sprongetje zal het wel beteren, of misschien na het volgende sprongetje etc. Maar inmiddels zijn we heel wat weken/maanden/sprongetjes verder maar zit er geen verbetering in! Ik leg haar al zeker 8-9 weken meerdere keren per dag in bed om te slapen ( op vaste tijden geprobeerd, maar ook wanneer zij de vermoeidheidssignalen liet zien) maar slapen doet ze amper.. Vaak slaapt ze 30 min en is dan weer wakker, terug inslapen gaat dan meestal niet. Het gevolg is dat ze na 45 min wakker weer moe is, begint te mopperen en huilen maar niet in slaap kan komen, als ze niet bij mij ligt. Ik heb het overal al aangegeven, consultatiebureau, huisarts en in het ziekenhuis toen ze daar opgenomen was en ben bij een osteopaat geweest maar niemand gaat hier serieus op in. Het enige wat ze zeggen is, ze slaapt 's Nachts goed wees daar maar blij mee, ze pakt dan al veel uurtjes en ze zal misschien niet zoveel nodig hebben maar ik merk dat ze wel meer nodig heeft dan die paar halve uurtjes per dag. Ik ben bang dat ze zich niet goed kan ontwikkelen omdat ze vaak moe is.. Ik word hier zo onzeker van....... Is er iemand die weet wat ik kan doen?!
Heel herkenbaar! Mijn dochter sliep tot 8 maanden eigenlijk heel weinig overdag en een ritme zat er al helemaal niet in. Ik zou uitvinden wat wel werkt voor haar, ze is nog zo klein en wil natuurlijk veel bij je zijn. Je kan haar hierin niet verwennen, dus probeer eens een draagdoek, mijn dochter heeft daar overdag vele uurtjes in geslapen. Overdag ging ze sowieso nooit in bed, ze sliep in de kinderwagenbak bij ons in de huiskamer. Alleen dan sliep ze, want ze wilde onze dagelijkse geluiden horen. Misshcien is het overdag te stil voor haar? Zolang ze 's nachts goed slaapt is er inderdaad niet veel aan de hand. Na 8 maanden sliep mijn dochter opeens twee vaste slaapjes per dag, en ook een flinke periode achter elkaar (gemiddeld 1,5 uur). Van de een op de andere dag en dat ritme heeft ze zo aangehouden. Nu is ze 21 maanden en doet ze nog een slaapje op de middag (gemiddeld 2,5 uur). Probeer het dus een beetje los te laten en niet meteen het ergste te denken.
Ik heb eigenlijk al heel veel gedaan, ze heeft veel in d'r draagdoek gezeten maar aangezien ik nu weer 3,5 dagen werk en ook m'n huis schoon moet maken gaat dit nu niet meer zo makkelijk. In de wagenbak hebben we ook al geprobeerd maar dat gaat ook niet omdat het dan te licht is en ze teveel heeft om naar te kijken.. Ik wil niet al je tips van tafel vegen maar ze zijn al geprobeerd.. Helaas..
Kleine huishoudelijke klusjes kon ik doen met haar in de draagdoek. Ze gaat dus naar de opvang? Hoe gaat het slapen daar? Ze voelt natuurlijk ook dat jij vaker weg bent. Ik zou echt even toegeven aan haar mamahonger. Je meisje is belangrijker dan het huishouden, dat komt echt wel weer.
De dagen dat ze werkt gaat ze naar de opa's en oma's ook daar gaat het slapen niet.. Ja bij hen op de arm...
Ik zou haar even de tijd geven. Dat jij weer bent gaan werken is natuurlijk een hele omschakeling voor haar. Draag haar zoveel mogelijk of help haar in slaap en dan kun je dat rustig gaan afbouwen mettertijd. Vinden de opa's en oma's het helpen inslapen geen probleem? Slaapt ze wel in de wandelwagen als ze een stukje lopen?
koop een puckababy bij mijn 2 kindje heb ik een puckababy gehad om precies hetzelfde probleem wat jij hebt. even slapen en weer wakker... nu bij mijn jongste dochter heb ik er weer 1 besteld puckababy zorgt voor een geborgen gevoel en dat ze de armpjes niet in het gezicht kunnen slaan. het is een vorm van inbakeren maar dan niet strak ze kunnen normaal bewegen en ze kan door de puckababy heen gewoon op een knuistje zuigen
Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem. Nu slaapt mijn zoontje zowieso al erg onrustig en wordt hij snachts ook regelmatig wakker (en hij slaapt al in een co-sleeper naast mij). Maar overdag is dit al helemaal een ramp omdat er dan meer geluiden en meer licht is. In bedje leggen (met de rolluiken dicht) is ook niet te doen want dan moet ik om de 5 minuten naar boven om te sussen. Wat bij mij helpt om hem een periode langer te laten slapen overdag, is door te gaan wandelen. Ik heb de wagenbak inmiddels al ingeruild voor de sportwagen dus hij ligt dat ook beter in. Hij kijkt dan even rond en valt daarna als een blok in slaap. Dit doe ik dus meestal als hij een slechte-slaap-dag heeft Lekker stuk wandelen, goed voor jezelf en ook voor je kindje. Maar ik weet het, het is vermoeiend...Hopelijk gaat het inderdaad ooit over, maar durf nergens op de hopen haha
Ja hier ook zo rond de 8 maanden zelf kunnen slapen en langere stukken achter elkaar.. die maanden ervoor vooral in slaap moeten helpen en.inderdaad een hoop gewandeld. Wat hier uiteindelijk heeft geholpen.is dat hij zijn knuffeltje in zijn mondje kon doen en we zijn slaapzak vast aandeden in de woonkamer...
Ik ben 'blij' te horen dat ik dit niet alleen ervaar! Het slapen is niet slechter geworden nu ik weer werk, dit is al welen aan de gang. Als ik ga wandelen valt ze wel in slaap maar dan moet ik toch al een tijdje aan het lopen zijn en zodra ik thuis kom wordt ze binnen het kwartier wakker helaas. Ik kan haar idd wel in slaap helpen maar de duur van haar slaap (30 min) blijft hetzelfde. Mijn ouders helpen haar ook in slaap een paar keer per dag en laten haar ook op hun arm of tijdens het wandelen slapen. M'n schoonmoeder haalt haar al snel weer uit bed en dan slaapt ze bij haar of een hele middag niet?!?!! Sinds gisteren ben ik overgestapt op friso pep omdat ik een vermoeden heb dat ze last heeft van KMA, de osteopaat heeft dit ook meerdere keren genoemd en ik heb er zelf ook erg veel last van (gehad). Ik ben benieuwd! Thnx voor jullie reacties, hopelijk komt er een tijd dat onze kindjes goed gaan slapen overdag!!