luier aan of luier uit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Mijn meisje (net 3) heeft al vaker lang droge luiers en kan ook best goed op het potje of de wc plassen. Dit wil ze nu al een paar dagen 's-avonds en 's-ochtends. Dan plast ze heel goed. Ze vind het ook stoer om onderbroekjes aan te doen, hihi! Ik ben echt wel trots op haar.

Maar het punt is dat ze haar poep niet kan ophouden, ze krijgt movicolon om de poep dun te houden omdat ze anders alles tegenhoudt. Dus als ik de luier uit laat, dan heb ik wel 3 of 4 broeken/leggings vol poep per dag!

De kinderarts raadde me ook af om met zindelijkheidstraining te beginnen omdat we eerst haar 'poepprobleem' aan moeten pakken. Maar nu lijkt het wel alsof ze gewoon ineens al zindelijk is, maar die luier nog wel lekker makkelijk vindt!

En dan, luier uit. Iedere 10 minuten vragen of ze moet plassen? Hoe deden jullie dat?

Wat zal ik doen?? Misschien toch de luier uit en dan maar wassen, wassen wassen? Wat zouden jullie doen, of hebben gedaan?

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    mijn eerste ingeving is luierbroekjes, dan kan ze gewoon plassen op de wc want het is een heel speciaal onderbroekje voor heeeeeeeeeeeeeeele grote meisjes, maar het is niet erg als ze haar ontlasting niet kan ophouden:)
    op den duur is het voor haar ook sneu als ze aldoor in haar broek poept lijkt me.....

3. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Die luierbroekjes raadde ze op het cb ook al aan. Maar die slimmerik van mij denkt dan: Ha! dat is lekker makkelijk, plas ik toch gewoon in mijn luierbroekje.....

Misschien moet ik met haar actiever naar de wc gaan. Meer stimuleren.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En een luier/luierbroekje icm een beloningsysteem voor de wc? Dat ze een sticker krijgt als ze op de wc plast en jij niet elke keer poepbroeken hoeft te wassen, want dat lijkt me ook geen lolletje. want zonder luier/luierbroekje lijkt me geen succes, maar om haar dan maar gewoon in de luier/luierbroekje te laten plassen is ook zo zonde.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan me voorstellen dat de kinderarts dat zegt. Onze huisarts zei het ook toen mijn zoontje aan de movicolon zat. Dat is gewoon niet op te houden. Maar mijn jochie was ook niet aan het zindelijk worden op dat moment, dus dat was makkelijker.

Ik denk dat een luierbroekje icm met een beloningssysteem wel zou kunnen werken. Dan is er toch een reden om naar de wc te gaan.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou luisteren naar de ka en wachten. Het moet toch ontzettend sneu zijn voor zo'n kindje als ze de hele dag goed haar best om niet in de luier te plassen en dan vervolgens aldoor in haar broek poept, net alsof zij er wat aan kan doen. Nee, dan zou ik echt nog even wachten.

7. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik baal ook echt van die movicolon. Maar ik denk dat wachten het beste is. Ze doet iedere ochtend en avond heel goed een plasje op de wc! Voor mij al genoeg teken dat ze eigenlijk hardstikke zindelijk is. Binnenkort weer naar de kinderarts, ik zal nog eens overleggen.

Misschien toch luierbroekjes met stickers en een hippe wc, dan ga ik de wc opleuken met hello kitty en K3, haar idolen....!

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik weet niet of het een optie is maar:
    Toch een onderbroek aan te geven en daarna pas het luierbroekje zodat ze toch de stof voelt wat nat word zeg maar...
    Wel naar voor der...

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi lastig hoor. Hoelang gaat het duren voor dat ze van de medicatie af is. Want als dit nog ruim een half jaar duurt heb je misschien kans dat je haar weer "af leert" om op het pitje te plassen. Ik zou inderdaad voor een luierbroekje gaan. En kijken of ze klok eindelijk kan worden. Dit kost even wat tijd maar dan kan ze ook overdag naar het toilet.
    Sterkte ermee.

Deel Deze Pagina