Hallo allemaal, Ik stel mijn vraag hier, omdat ik graag wil weten of dit echt een zwangerschapskwaaltje is of toch een andere oorzaak heeft en toch de fysio moet bellen. Ik heb sinds 3 weken erg veel last van lage onderrug pijn. Het zit ter hoogte van mijn linkerbil en de pijn strekt helemaal uit door mijn linkerbeen. 's avonds is het het ergste en kan ik er niet eens op staan zonder er doorheen te zakken. Optillen gaat ook bijna niet. Als ik op m'n rug in bed lig schiet de pijn van halverwege m'n rug tot in mn kuiten en kan ik dus alleen lekker op mn zij liggen.. 's ochtends is het wat beter maar optillen om bijv. m'n sokken aan te doen is nog wel erg pijnlijk. soms heb ik er ook een dag bijna last van, maar vervolgens komt het de dag erna weer heel hard terug Ik vind het nog een beetje lastig om hulp te vragen omdat ik niet zo'n 'klagende zwangere' wil zijn (toch kom ik wel aardig in de buurt he)
Je klaagt helemaal niet! Beschrijft precies wat ik ook heb. Ben al onder behandeling bij de fysio, beginnen bekken instabiliteit zeggen ze tegen mij.
Klinkt als bekkenpijn! Snel naar de bekkenfysio die zal je oefeningen meegeven maar ook rust adviseren dus weet niet wat voor werk je doet?
Het komt door je onbewuste veranderde houding. Je gaat anders staan omdat je buik zwaarder wordt. Je kantelt je bekken meer. Dus het is niets meer dan een soort spierpijn. Tenminte, dat was bij mij het geval.
Ik had/ heb dit ook, al van vrij vroeg in de zwangerschap. Enerzijds is het zwangerschapsgerelateerd, dat wil zeggen, komt doordat de hormonen de gewrichten wat losser maken en alles niet meer zo 'stevig' is en anderzijds ook door veranderende huiding, verlegging zwaartepunt (buik) etcetera. Ik zou ook proberen bij een fysio langs te gaan. ik ben nu al 4 tal weken bezig maar heb nog weinig baat bij de behandeling. Lage rugpijn gaat niet weg en bij de minste inspanning (vooral lang staan) moet ik het bekopen. sterkte ermee!
Ik heb het bij de eerste zwangerschap gehad. Ben ook vrij zwaar van mezelf. Ik heb daar een heel gevoelig stuitje aan overgehouden, je hoeft er maar een beetje langs te gaan met je vinger en het doet al een beetje pijn. Bij de tweede heb ik er gelukkig minder last van gehad. Was ook weer iets lichter Nu ben ik van de derde zwanger en nog heel pril, maar begin rondom mijn stuitje het weer te voelen, ook veel lage rugpijn dus. Zolang ik nog mijn ding kan doen, probeer ik er van te genieten en voorzichtig zijn. Ik zou naar de fysio gaan. De ene kan er baat bij hebben, de andere niet. Ik had gelukkig wel wat baat bij, ik kon nog redelijk blijven lopen, maar tillen niet meer en was al snel in de ziektewet. Succes en sterkte !