Na 9 rondes nog niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunny93, 3 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Hoi,
    Vorig jaar april gestopt met de pil en meteen hele regelmatige cyclussen van 31 of 32 dagen. Meestal ook een dag of 3 ongesteld dus ik dacht zwanger worden we zo. Niet dus. Na 9 rondes, elke maand om de dag vrijen een hoop ovulatietesten en elke maand temperaturen nog steeds niet zwanger. Andere meiden die dit ook ervaren en nog tips hebben?

2. Nono

Nono Fanatiek lid

4 sep 2022
    1.279
    915
    113
    Vrouw
    Helaas geen tips. Ben zelf in ronde 15 nu. Denk dat heel veel vrouwen dezelfde frustratie en machteloosheid meemaken. Er valt eigenlijk weinig aan te doen dan het aan de goden over te laten.
    Hoop voor je dat het snel raak is! Geef niet op. Het kan zomaar toch ineens gebeurd zijn.

3. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Hoe blijf jij positief vooral in de twee weken dat je op het wachtbankje zit?

4. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Hoe blijf jij positief? Vooral in de twee weken dat je op het wachtbankje zit?

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Hier heeft het 2 keer ruim 3 jaar geduurd. Een tip die ik heb is laat je leven niet on hold staan door de kinderwens. De eerste keer durfde ik bijvoorbeeld geen vakanties te boeken, geen nieuwe baan te zoeken, m’n trouwjurk pas op het laatst aangeschaft. De tweede keer heb ik dat wel gedaan en daardoor stond m’n leven minder op pauze. Het was alsnog niet makkelijk, maar ik ben wel doorgegaan met leven.

Het is rot, de onzekerheid of het ooit gaat lukken. Hopelijk is het gauw raak en weet dat er anders echt een hele wereld aan mogelijkheden is om jullie te helpen. Wij zijn de eerste keer pas na 2 jaar proberen naar de huisarts gegaan, we waren vrij relaxed en dachten dat het echt wel zou lukken (hier ook regelmatige cyclus). Uiteindelijk bleek er toch het een en ander aan de hand te zijn en hadden we hulp nodig.

Heel veel sterkte en succes!

Sunny93 vindt dit leuk.
  6. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Dankje! Hele goede tip. Wat fijn dat het bij jou uiteindelijk nog gelukt is! Wij hebben een grote reis voor dit jaar toch maar gepland. Aangezien mijn moeder een aantal miskramen en bbz heeft gehad zijn we al eerder doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Nu moet ik deze maand bloed prikken en als de waardes goed zijn plannen ze een HSG. Hopelijk is alles goed. Kunst is nu om het gewoon even los te laten en te genieten van het leven.

Krv vindt dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    En dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, wat fijn dat jullie een mooie reis hebben gepland! Leuk om naar uit te kijken en straks (hopelijk) een stuk lastiger te realiseren met een kindje. Heel veel succes hoor!

8. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    939
    780
    93
    Vrouw
    Niet:roflmao: Maar echt, soms is t gewoon even kut. Ik moet dan even uithuilen bij mijn vriend en dat helpt. Vooral niet je gevoelens opkroppen.

Lvs88 vindt dit leuk.
  9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Vind je je eisprong elke maand? En rond dezelfde dag? Je kan vragen of je een keer bloed mag prikken op progesteron een week na vermoedelijke eisprong. Daaraan kunnen ze zien of je een goede eisprong hebt.

verder zou ik alleen rond je eisprong om de dag sex hebben zodat t geen taak wordt.

en verder, probeer gewoon door te leven en niet teveel in een ‘ja maar misschien ben ik dan zwanger’ modus te komen, dan gaat het echt lang duren.

veel succes!

10. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ja ik vind mijn eisprong elke maand door middel van ovulatietesten en mijn temperatuur gaat ook een aantal dagen erna flink omhoog. Deze maand mag ik inderdaad bloedprikken voor progesteron en daarna gaan ze een HSG doen mocht er niets uit het onderzoek komen. De seks blijft nog steeds heel fijn en voelt voor beide niet een verplicht nummertje. We houden de variatie er in haha. Na hoeveel maanden was jij zwanger?

11. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ja het is fijn als je het er met elkaar goed over kan hebben. Na hoeveel maanden was jij zwanger?

12. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Hahaha ja inderdaad. Hopelijk zitten we volgend jaar met een kleintje op een leuke camping.

SaarAmir en Krv vinden dit leuk.
  13. WWJD

WWJD Niet meer actief

9 maanden klinkt en voelt heel lang. Been there. Maar het is absoluut niet abnormaal als het even duurt. Hier was het ruim 1,5 jaar voordat ik zwanger werd van de eerste, leek alsof het nooit meer ging gebeuren. Momenteel weet ik dat er vrouwen zijn die echt nog veel langer moeten wachten.

Elke maand ga je weer in met frisse hoop. En inderdaad wat @Krv zegt, probeer je leven te leven zonder dat het compleet in het teken staat van misschien ben ik dan wel zwanger. Want bij de 1e stond mijn leven ook compleet on hold. En achteraf was dat verre van gezond.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    G duurde 3,5 jr. We hadden vooral al bepaald geen medische malle molen te willen dus toen na 2,5 jaar er nog geen enkele hint was van een poging tot raak ben ik gewoon van baan gaan wisselen. Mn jaarcontract liep ten einde en tadaaa...

Werd wel verlengd en omgezet naar vast dienstverband overigens. :thumup:

Wachten sucks maar t hoort er helaas ook bij.

15. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Pff 1,5 en 3,5 jaar wat lang en wat ontzettend fijn dat jullie uiteindelijk gelukt is. Dit geeft wel een beetje rust. Het komt wel goed en anders zijn er nog genoeg mogelijkheden. Hebben jullie nog andere dingen gedaan in de maand voordat je zwanger werd behalve van baan wisselen haha.

16. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    939
    780
    93
    Vrouw
    Nog niet, zit in t zelfde schuitje. Ook 9 maanden bezigo_O

Sunny93 vindt dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Hier zo een 1, 10 jaar al (as you know)

Maar ondanks dat, voor iedereen voelt elke maand er als 1 te veel.
    Tips van @Krv, helemaal mee eens, leef! Dat heb ik namelijk niet gedaan. Alles stond in het teken van, en heb gewoon 10 jaar van ons leven een soort van weg gegeooid..

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Eerste was na 6 maanden raak, dat vond ik toen zooooo lang duren. 2e bijna 2 jaar, 3e 11 maanden maar wel zwaar traject met elke maand veel hormonen dus wel intens.

Leef. Eet gewoon wat je wil eten. Doe wat je wil doen. Ga niet het pretpark overslaan omdat je misschien zwanger kan zijn omdat je je eisprong hebt gehad. Ga niet denken 'o jee ik kan niet... want misschien' adem in en adem uit. Ik was mijzelf verloren in de kinderwens, mijn seksleven alleen gericht op voortplanten. Relatie kwam onder druk te staan en ik was geen leukere vrouw en moeder.

onzekereMama vindt dit leuk.
  19. Sunny93

Sunny93 Lid

3 aug 2023
    32
    16
    8
    Vrouw
    Thanks voor de tips allemaal! Het loslaten is het moeilijkst en je voelt je toch weer schuldig als je dat ene wijntje gepakt hebt en een tijdje later ongesteld wordt.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Loslaten kan niet echt. Wat wel kan is lief voor jezelf zijn. Je wordt er niet eerder zwanger door, maar er iets relaxter doorheen rollen is de winst.

cvdv87 en Asil vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina