Afbouwen puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal29, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Gezien haar leeftijd kan onze dochter nog wel even in de puckababy maar we willen toch bijtijds afbouwen. We zijn begonnen door haar overdag niet meer in de puckababy te doen, maar het 's nachts wil het nog niet echt lukken. Hoe en op welke leeftijd zijn jullie begonnen met afbouwen?

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Afbouwen met 1 maand is erg vroeg hoor! Mijn dochter ging er pas met 8 weken in en heeft tot 5 maanden met haar armpjes in de zak geslapen. Daarna één voor één de armpjes eruit laten, maar nog steeds de zak zelf wel aan. Voelt vertrouwd. Ik zou echt nog een tijdje doorgaan hoor ;).

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ze is bijna twee maandjes hihi, maar even los daarvan. Als ik het goed begrijp ben ik te voortvarend. Ik vind het zo zielig als ik haar zie liggen. Het zo'n spring in het veld (daar ligt natuurlijk ook het probleem) ik heb zelf zo'n gevoel dat ik haar door dat zakje zo belemmer.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben pas met 6 maand begonnen met afbouwen, daarvoor wilde het gewoon echt niet. Ik heb toen de puckababybag gekocht. Achteraf had ik ook wel een goedkoop slaapzakje met mouwtjes kunnen kopen, maar dit ging de eerste nacht direct hartstikke goed! Zelfs zo goed, dat hij na 1 nacht van 19.00 tot 7 door sliep (deed hij daarvoor niet, werd om 22.00 altijd wakker voor een fles).

Ik weet niet of je het zielig moet vinden, als ze nou de boel bij elkaar krijst....okee. Maar wanneer ze dan juist goed slapen, betekend het dat ze zich veilig voelen. Ik zal je er niet te druk om maken, het komt allemaal vanzelf!!

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek is sinds kort van zijn puckababy af. Hij heeft vanaf 6 weken gebakerd gelegen en een maand in de puckababy. Ik probeerde het afbouwen na de vaccinaties. De eerste keer lukte het helaas niet.

2 weken geleden nogmaals geprobeerd en het lukte redelijk. Ik heb ter vervanging van de puckababy wel een slaapzakje gekocht en dat ging heel goed bij hem. De eerste paar dagen wel nog wat onrustig maar nu gaat het perfect.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Na de vaccinaties mogen ze niet in de puckababy?

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Nee dan mogen ze niet daarin omdat ze koorts kunnen krijgen de puckababy de warmte tegen houdt.

Op de site van puckababy zeggen ze "Na inenting kan er plotseling koorts optreden. Om elk risico bij warmtestuwing te beperken, raden wij het gebruik van de Puckababy in de eerste 24-48 uur na inenting af."

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dan weet ik al wat voor leuke nacht wij donderdag tegenmoet gaan :$

9. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Kan je zeggen dat ik er ook enorm tegenop zag, maar zowel de 1e als 2e keer is het meegevallen. Niek sliep nl. erg veel na de vaccinaties, dus zijn wij de nacht en dag redelijk goed doorgekomen toen.

Hopelijk doet jouw ukkie dat ook. Het is wel een goede mogelijkheid om te proberen af te bouwen. Misschien lukt het dan wel omdat ze dan wat rustiger zijn.

Succes!!

Deel Deze Pagina