Afvallen en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamavanjuul, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoi,

Ik ben nu een maand geleden bevallen van onze dochter en de borstvoeding loopt hartstikke goed.
    Daar wil ik graag mee door blijven gaan.

Maar aan de andere kant wil ik ook graag gaan beginnen met sporten en de overtollige kilo's kwijt raken. Ik heb nog zo'n 8-10 kilo te gaan.

Hoe kan ik dit doen zonder mijn productie in gevaar te brengen en is het, ook als je overgewicht hebt, nog steeds schadelijk ivm afvalstoffen in de melk?

Ik hoor het graag...

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

De eerste 4-6 weken rekenen we voor het goed afstemmen van borstvoeding. Daarna houd je je voeding op peil.
    Afvallen tijdens borstvoedingsperiode gaat niet direct, veel vrouwen merken dat ze met name de tweede helft van het eerste jaar 'als vanzelf'm wat kilo's kwijt raken. Waar je op let natuurlijk is dat je wel aan je calorieën komt en voedzame maaltijden en tussendoortjes voor jezelf uitkiest. Verder bewegen. Lekker veel wandelen dus met je kleintje.
    Je kunt ook weer gaan sporten, start rustig aan en kijk hoe het gaat. In veel steden zijn tegenwoordig programma's van mom in balance. Welkom | Mom in Balance Kijk maar eens voor inspiratie.

Lees ook hier eens:
    Gewicht van mama «             Borstvoeding Aardig

Veel succes en geniet van je kleintje!

Deel Deze Pagina