Beste kraamdeskundigen, Mijn dochtertje van 15 weken heeft een bepaald ritme ontwikkeld. Nu volg ik haar daarin, maar in de toekomst zou ik dt ritme graag anders zien. Ze slaapt nu van 23.00 in de avond (diepe slaap) tot 06.30 en ze valt deze voeding weer in een diepe slaap tot 10.30!! Ik volg haar in principe, maar als ik haar eerder probeer te laten slapen bijv rond 9 uur dan vertikt ze dat. Ze doet soms wel een klein slaapje van n half uur maar ze komt voor 23.00 niet in haar echte slaap. Nu vind ik dit opzich niet erg, want ik ben wel van mening dat een baby zelf aangeeft waar die aan toe is. Maar in de toekomst moet ze natuurlijk toch een keertje eerder naar bed. Komt dit vanzelf? Of moet ik haar dit echt aanleren? Ze komt trouwens niet niet in slaap van de honger om 21.00 want dan heeft ze net haar voeding gehad. De laatste voeding krijgt ze om 00.30 zoiets en dan is ze volledig in slaap tijdens die voeding. Ze kan nog niet zonder deze voeding. Groetjes!
Hoi hoi, Je kunt twee dingen doen; de eerste is het zo laten, het komt vanzelf wel dat ze in de avond ook gaat slapen. Als je dit zelf fijn vindt moet je dat zeker doen hoor. Veel kinderen van deze leeftijd slapen in de avonduren slecht hoor. Je kunt ook alles omgooien, en er voor zorgen dat ze dan in de avond slaapt en in de ochtend niet. Hoe je dat kunt doen; ik zou haar in de ochtend dan om 8.30 wakker maken, en haar dan in bad doen. Het zal niet zo makkelijk zijn omdat dan alle tijden anders komen te liggen, daar zul je je weg in moeten vinden. Het heeft dan even tijd nodig. Groetjes Adrienne