wanneer over naar groep 2 autostoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn dochter is 2,5 en ik heb het gevoel dat de autostoel groep 1 een beetje klein wordt.
    Maar mijn verstand zegt dat dat niet kan. Ze is helemaal niet groot (zelfs klein 86 cm) voor haar leeftijd en ze weegt nog geen 15 kilo. Ze weegt 12,5 - 13 kilo denk ik.

Haar hoofd komt echt wel boven het autostoeltje uit en dat was bij groep 0 het teken dat ik over moest. Toen was ze een jaar denk ik.
    Nu een ander teken waar ik op moet letten?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Welk merk heb je dan?
    Mijn dochter 95 cm en 14 kg zit nog steeds in de 1 en past er nog prima in. Kan de hoofdsteun niet omhoog?
    Want ze is nog erg klein en te licht voor de 2/3.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maxi cosi tobi. Volgens mij heb ik die hoofdsteun al op zijn hoogst gezet, maar ik zal nog eens kijken...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De hoofdsteun kan behoorlijk hoog. J. is 95cm en heeft in verhouding een vrij lang bovenlijf, zij past nog prima in de MC Tobi (en daar houd ik haar ondanks dat ze wel 15kg weegt voorlopig ook nog in, vind haar nog te jong voor een groep 2/3 autostoel). Richtlijn voor een groep 1 autostoel is (itt groep 0) dat het qua lengte kan tot ze met de bovenkant van de oortjes er boven uit komen.

Voor een groep 2/3 autostoel moeten ze ook echt minstens 15 kg wegen, anders blokkeren de gordels niet.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn kids gingen beidden met 2 jaar over. Zoon nr 1 was toen 1m04 en 21 kilo,zoon nr 2 was toen 1m01 en 23 kilo. Dus die waren te zwaar en te lang voor de groep 1 stoel,dat is ook gevaarlijk in een stoeltje die maar tot 18 kilo gaat. Ik hoop dat mijn dochtertje wel wat langer in de cosi kan dan haar 2 grote broers.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan, van juli 2008, zit ook nog in de groep 1 autostoel (wij hebben een MC Priori SPS), maar dat gaat denk ik niet lang meer duren. Hij is vrij gemiddeld qua lengte en gewicht, ik denk ongeveer 1 meter en 16 kilo, maar hij past er dus nog wel in en komt er ook niet met zijn hoofd boven uit.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn sinds haar 3e verjaardag over... toen was ze nét 15 kilo en 1 meter lang. Maar jonge zus kwam eraan.. (maxicosi werd te krap) Dus ik was blij dat ze het gewicht 'haalde' .

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o nou dan ligt het aan mij ;) Dan zal ik eens kijken hoe ik de hoofdsteun verder omhoog krijg...

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Hier ga ik ook over als zoon 15 kg weegt. Zodat dochter dan in de andere autostoel kan als ze niet meer in de maxi cosi past.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben ook de Tobi en onze dochter, ca. 95cm en ca. 15 kg past er nog prima in. Heb de opvolger al wel in huis omdat die in de aanbieding was. Maar ze blijft nog mooi een poosje in de Tobi.

11. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    #11 Meril, 25 nov 2011
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
    Hier zelfde 'probleem', dochtertje was met 2,5 98cm maar nog maar 13kg. Heb ook het idee dat ze qua lengte wel over mag maar qua gewicht dus nog niet...

Zoontje is nu 5 maanden geweest en ook een lange, dus weet niet hoe lang hij nog in de Maxi Cosi kan. Het liefst zo lang mogelijk maar dochtertje ging bij 9 maanden ofzo.

Wil dan het liefste dat hij uit de MC in de Tobi gaat maar twijfel want weet zeker dat zij over 4 maanden geen 15kg weegt...en wat dan? Ook zo zonde om een tweede Tobi te kopen lijkt me.

Is er ook een tussenstoel die goed is en wel vanaf minder dan 15kg?

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meril volgens mij niet.
    Mijn zoontje is nu 9 maanden en past nog wel een tijdje in de maxi cosi. Denk nog minimaal 3 maanden. Hij heeft nog een heel stuk boven het hoofd over.
    Denk dat mijn dochter dan over een maandje of 9 over gaat op de volgende. Sja dan moet ik voor een half jaar een 2e tobi kopen.
    Gelukkig hebben mijn ouders ook een autostoeltje voor mijn dochter dus die leen ik dan tijdelijk even.
    Kan je niet een autostoeltje van iemand lenen?
    En babys kunnen langer dan je denkt in de maxi cosi hoor. Tot echt het hoofd er flink boven uit steekt. Meeste babys hoeven echt nog niet met 9 maanden over.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb net voor mijn man zn auto een nieuwe stoel besteld, mijn dochter is bijna 3 en zit in zijn auto nog in een priori.

Voor mijn auto ben ik nu aan het kijken naar een maxi cosi rodi.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Een groep 1/2/3 stoel?

15. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier toen hij 2.5 was over naar de volgende stoel maar we hebben toen een 123 stoel gekocht (50 euro nieuw maar geen duur merk)

Hij is klein voor zn leeftijd dus zou nu ook nog makkelijk in de 1 passen maar zn broertje had m nodig ;)

Dus voor wie het vroeg koop geen 2e tobi maar een 123 (enig nadeel geen slaapstand...)

16. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig hebben wij vandaag een rodi gekocht. Niet omdat hij er niet meer in paste, maar omdat mijn dochtertje over moest naar de tobi. Gelukkig is mn zoon wel al 16kg en 1.01m lang dus kon het makkelijk ondanks hij nog prima in de tobi paste.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben ook de tobi, mijn zoontje was 2 mnd terug 93 cm en 14,2 kg en dat past allemaal nog prima. Daar zit hij wel in tot hij drie is.

18. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Mijn neef heeft een tweeling en ze zijn 2,5 jaar maar ik heb in hun auto gekeken wat voor autostoel ze hadden.

Nou wat zie ik 2 maxicosi waar normaal gesproken baby erin worden gezet, mijn neef zet de tweeling op zijn kont in de maxicosi de benen hangen half naar buiten toe en maakt hun met een riem vast?

Mag dit of moet je aan de regels houden dus voor bepaalde leeftijd een goede autostoel kopen?

19. Rono

Rono Niet meer actief

Wat een idioot! Dat kan echt niet hoor levensgevaarlijk!

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ze zitten dus in de MC naar voren en met een gewone gordel vast? Dat lijkt me levensgevaarlijk en ik denk dat je er ook een bekeuring voor krijgt als je wordt aangehouden...

Als ze gewoon in de MC zitten zoals het hoort en alleen de beentjes naar buiten hangen, maar het hoofdje nog niet boven de rand uit komt, dan mogen ze er gewoon nog in. (Maar uit jouw reactie haal ik eigenlijk dat dat niet het geval is...)

Deel Deze Pagina