opvang

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Faith84, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faith84

Faith84 Actief lid

Jul 5, 2009
    174
    0
    0
    Hoi dames,

Ook ik ben mij aan het orienteren voor opvang, maar hoe ik ook kijk we komen er niet uit.... Dus wie weet kunnen jullie helpen ;)

Ikzelf werk onregelmatig in de zorg met dagdiensten, late diensten en nachtdiensten waarvoor ik ook wat verder moet reizen. Voor een dagdienst moet ik dus om 6.30 uur weg en ben ik rond 17.00 uur thuis. Mijn vriend moet elke dag om 6.30 uur op zijn werk zijn en is ook om 17.00 uur thuis. Hier wordt het dus al lastig om ons kind straks naar een KDV te brengen (open vanaf 7.00 uur).

Bij een late dienst zou ik ons kind ´s middags kunnen brengen en dat mijn vriend rond 17.00 uur ophaalt. Alleen bij een nachtdienst weer het probleem van brengen aangezien hij al om 6.30 uur op zijn werk moet zijn en ik pas om 10.00 uur thuis ben. Ik werk 24 uur en op mijn werk is dat ook het minimale wat ik moet werken. Iemand een idee hoe wij de opvang zouden kunnen regelen? Een GO zien wij niet zo zitten... en onze familie woont helaas ver weg...

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Tja ik denk dat je toch al gauw bij een Gastouder uit komt... als het KDV pas om 7.00 open is...
    Ik werk ook in de zorg en hier was het KDV ook pas om 7.00 open tot 18.00 + ik heb een vriend die chauffeur is en ook nooit weet of hij thuis komt en hoelaat hij weer weg moet, maar ik had toen kunnen regelen met mijn werk dat ik over het algemeen alleen doordeweeks dagdiensten werk en in plaats van om 7.00 om 7.15 zou beginnen! Wel een hoop geregel en gestress maar het was te doen!
    Dus ik weet niet of jij ook wat kan afspreken op je werk?
    En anders kijken voor een nanny ofzo?

3. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben zelf idd flexibele opvang vanaf 7.00 uur, maar er zijn hier in de buurt ook KDV die zelfs nachtopvang en ook weekendopvang aanbieden.

Ik weet niet in welke provincie je woont? Is er niet zo'n soort KDV bij jou in de buurt?

HIer in ieder geval een link van een organisatie hier in de buurt
    De Jagershof - Home

4. MiSe

MiSe Niet meer actief

Werk zelf ook in de zorg maar heb vaste dagen kunnen regelen. De helft van de tijd dat ik werk is mijn man thuis; 's avonds/weekend/1 ochtend ouderschapsverlof. Misschien kun je ook zoiets regelen. Maar hier werkt dat vooral omdat ik onregelmatige tijden werk en mijn man kantooruren. Misschien moet 1 van jullie kijken naar een baan die wat beter te combineren valt?

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,789
    18,971
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat je het beste eens contact op kunt nemen met een wat grotere organisatie van kinderopvang bij jou in de buurt. Wij hebben hier in de omgeving diverse kleine bureaus, maar ook een grote organisatie die zowel gastouders als diverse vormen van kinderopvang biedt. Zij kunnen je waarschijnlijk het beste adviseren wat in jullie geval mogelijk is. Er zijn meer ouders met onregelmatige werktijden, dus zij zullen die vraag vast vaker krijgen.

Mag ik vragen waarom je een gastouder niet ziet zitten?

6. Faith84

Faith84 Actief lid

Jul 5, 2009
    174
    0
    0
    Bedankt voor de reacties dames :)

Ik woon in Limburg, dus volgens mij is hier in de buurt niets van 24-uurs opvang. En het is idd niet zozeer het probleem dat ik onregelmatig werk want dat zou wel op te vangen zijn, maar meer dat mijn ventje ook vroeg op moet en tot laat werkt... Indien er geen goede oplossing is, dan zeg ik mijn werk op denk ik.

Bij een gastouder heb ik toch het idee dat er minder controle is... Op een KDV werken meerdere personen en tuurlijk kan daar ook iets gebeuren maar de kans is wel kleiner omdat er toch meer toezicht is denk ik. Het is ook een gevoel wat ik erbij heb, het voelt minder veilig.

Share This Page