Heerlijk, vanmorgen vroeg opgestaan en het huis een grote beurt gegeven, ramen binnen gezeemd. Dochter vermaakte zich goed, nog even lekker geknuffeld en haar in haar bedje gelegd. Nu zit ik op de bank te ontbijten met een kop rooibos thee en 2 boterhammen. Wat voelt dat toch lekker, zo een moment van rust. Wat is voor jullie een geniet momentje gedurende de dag?
Als de kleine tussen de middag slaapt. Ik ga dan meestal lekke strijken of was vouwen met de tv aan. Kijk ik vaak leuke programma's terug.
Als de kinderen op school zitten is het de middag mijn moment. Rustig lunchen voor de TV kopje thee en me programma kijken. In het weekend kijk ik uit naar de avond even rustig op de bank met een kopje thee wat lekker.
Op het moment dat mijn schattekind in bed ligt (en slaapt - groot verschil) en mijn partner ook lekker wat voor zichzelf aan het doen is. Dan heb ik ongeveer tien minuten dat ik echt geniet van de rust, voordat ik mij bedenk van 'wat zal ik nou dan gaan doen'... Maar die tien minuten zijn hemels. Elke avond weer.
Eerlijk gezegd is mijn fijnste momentje niet als ik alleen ben.. het moment dat ik nog even knuffel met mijn dochter na het laatste flesje daar geniet ik echt het meeste van op een dag.. (natuurlijk zijn de momenten dat je je handen even vrij hebt ook niet verkeerd )
Als mijn zoontje wakker wordt en begint te kletsen en zingen en mij precies verteld wat hij aan t doen is. (mamaaaaaa ik heb de lamp aangedaan) Ik blijf dan altijd nog even luisteren ipv hem meteen uit bed te halen.
Als de oudste op school ligt en de jongste slaapt. Vereiste is wel dat hij goed slaapt want vaak genoeg slaapt hij te kort en kan ik net een was opvouwen. Sta ik net een kopje koffie voor mezelf te maken en wil ik net gaan zitten is het alweer "weeeehh". En dat gaat dan meestal niet op een leuke manier (lees: krijsen). Als allebei de kindjes op bed liggen 's avonds doe ik huishoudelijk even niks meer. Dat zijn dan 3 uurtjes op een dag die ik even aan mezelf mag besteden en dat doe ik dan ook. Af en toe 'plan' ik ook een dagdeel KDV voor de jongste zodat ik echt even alleen thuis ben. Noem me een watje maar af en toe heb ik dat echt nodig om op te laden in tijden van veel huilen en slecht slapen (zoals nu; er broeit weer wat; sprongetje, virus, tandje, builenpest en dan gaat slapen waardeloos, zowel overdag als 's nachts. Donderdag is het mijn dag!! Ik verheug me er nu al op).
tussen de middag even met mn lunch op zp en facebook rondneuzen. net voor de kindjes gaan slapen even gezellig met zn allen op de bank s avonds in het weekend gezellig met mn man op de bank. komt ie lekker bij me liggen en vallen we meestal als een blok in slaap haha
Mijn rustmoment is wanneer Jamila op bed ligt tussen de middag. Dan kan ik lekker rustig mijn serie kijken(op dit moment is dat Lost) en thee drinken. Mijn andere favo momenten van de dag: - In de ochtend samen met Jamila douchen. Zij zit dan lekker te spelen in haar bad en ik kan lekker rustig douchen. - Ik kan er ook enorm van genieten om te zien hoe Jamila eet of speelt. Heerlijk om naar te kijken - Wanneer Andy thuiskomt van zijn werk. Ik vind het altijd erg fijn om hem weer te zien en Jamila is dan ook lekker enthousiast 💜 - S'avonds 2 uurtjes werken. Even niet thuis zijn en een andere omgeving doet me goed Ik hou superveel van mijn gezin maar ik vind het ook erg fijn om even alleen te zijn.
Als mijn dochter vrolijk wakker word naar een nachtje te hebben doorgeslapen, en heerlijk in haar bedje ligt te kletsen
Mijn dochter is nu met haar papa mee en blijven logeren. En sorry dat ik het zeg maaaaaaaaaaaaaaaar ik kan daar zo van genieten even vandaag doen waar ik zin in hebt een geen kleuter aan mijn hoofd die de hele dag aandacht wilt. ( ze is verder wel lief hoor hwhaha) Maar druk! Ach ja denk ook dat het aan mij ligt ik heb soms behoefde aan mijn tijd echte mijn tijd. En dan heb ik zoon nog wel thuis dus echt vrij nee. Maar naar hem hoef ik niet om te kijken die zorgt vandaag ook lekker voor zich zelf. WE gaan vanavond samen zijn favoriete eten eten en de mijne shoarma. Zelf gemaakt dat wel. En al mijn bedden heb ik vandaag en af gehaald en op gemaakt en was nummer drie zit nu in de droger dus ook alles is weer schoon. Daar kan ik ook van genieten straks in een heel schoon bed stappen en dan de wasmiddel ruiken en dan heerlijk in slaap vallen met die geur. P.s straks ga ik haar wel missen hoor mijn stuiterballetje want dan word het mij weer te stil haha.
mijn moment is als de kinderen even rustig spelen en ik op zp kan zitten, en doordeweeks tussen 20.00 en 20.30 dan kijk ik gtst en kom ik echt tot rust.. Waar ik erg van kan genieten: Het gekwebbel van de kids ( jongste begint nu net wat meer te zeggen dan alleen mama.) en s'avonds met mijn man een bak koffie drinken heerlijk!!
Als ik de kinderen in bad en op bed heb liggen mijn man de afwas etc weg gewerkt heeft de vloer op geruimd en gestofzuigd en gedweild heeft. Meestal staan de kaarsjes aan als ik beneden kom. Dan knal ik mijn Dekentje op de bank tegen mijn mannetje aan en is het echt even mijn momentje