itunes vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    voor degene met een iphone;
    HOe doen jullie dat me itunes?
    bij ons gaat hij elke keer synchroniseren, maar dan ben je alle cd's en zo kwijt die er op stonden.
    Wij hebben namelijk een andere computer en daar staan alle cd's niet op.
    Is er een manier om je iphone te updaten zonder dat je alles kwijt bent?

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Met een iphone is het de bedoeling dat je 'm soort van verbindt aan de itunes bibliotheek van 1 enkele computer. Daar kan je je iphone dan op updaten en synchroniseren zonder dat je alles kwijt bent, want je bent immers verbonden aan die ene itunes bibliotheek. Als je vervolgens je iphone aan een andere computer koppelt, dan krijg je ook een waarschuwing dat je alles kwijtraakt als je daar wilt synchroniseren en updaten, omdat het niet dezelfde bibliotheek is, ook niet als je die albums wel op die andere computer zou hebben staan.

Het enige wat je kan doen op de andere computer, is foto's eraf halen en je iphone opladen.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dat is jammer :( Dan moeten we dus eerst weer alle cd' op de nieuwe computer zetten..
    je kunt dus niet synchroniseren zonder alles kwijt te raken? Kan namelijk niet alle cd's meer vinden.

4. Bammetjebam

Nee, helaas gaat het alleen op die manier bij Apple, ik vind het ook niet zo fijn. Enige optie is om al die albums weer opnieuw te vinden en die op je nieuwe computer te zetten in itunes.

5. Locusta

Locusta Niet meer actief

#5 Locusta, 4 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2011
    Nou, volgens mij heb je ook de optie dat je telefoon niet gelijk gaat synchroniseren als je hem aansluit op iTunes. Dan kun je je telefoon wel aan je computer hangen (bijvoorbeeld om op te laten of er foto's vanaf te halen), maar dan gaat hij niet de hele tijd je muziekbibliotheek vervangen.

Zal ff zoeken....

/edit: ah!
    iTunes > voorkeuren > apparaten > vinkje bij "Voorkom automatische synchronisatie bij aansluiten van iPhones, iPods en iPads".

Als je deze optie hebt aangevinkt, moet je zelf op synchroniseren klikken, dan pas gaat hij synchroniseren.

Ik bedenk me nog eens wat: volgens mij mag je toch je telefoon koppelen aan 2 of 3 muziekbibliotheken (dus verschillende computers)? Staat mij iets van bij, maar zeker weten doe ik het niet....

6. wannie

wannie Niet meer actief

Werkt het ook niet als je Handmatig configureren/bewerken aanvinkt?
    Dit doe ik eigenlijk altijd met me ipod. Ik heb echt niet al me muziek die daar opstaat op me computer staan op deze manier kan ik erbij blijven zetten zonder dat ik wat kwijt raak.

Als itunes je apparaat herkent heeft. links klikken op het apparaat en dan staat rechts die optie.
    Heb nu geen ipod/ipad bij de hand dus kan niet precies kijken hoe het er staat

7. Bammetjebam

Deel Deze Pagina