Wanneer was m'n eisprong: dag 15 of 17?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Pien15, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden,

Even jullie advies nodig: wanneer denken jullie dat mijn eisprong was? FF zegt dag 15, wat betreft m'n positieve ovulatiest op dag 14 op zich wel te begrijpen is, maar... ik heb pas een tempstijging op dag 18, en niet zo'n beetje ook. Ik heb 'm trouwens op advanced staan...
    Ik voel mijn eisprong nooit, dus ik zou het niet weten, gevoelsmatig had ik wel het idee dat het eerder dan dag 17 was, maar goed, temp zei toch echt iets anders ;).
    Wie o wie durft een uitspraak te doen :)?
    Alvast bedankt!

Groetjes, Pien

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik denk ook eerder dag 17. Ik zie wel dat je best een aantal dagen geen temp hebt ingevoerd. Dat kan wel invloed hebben op je gemiddelde en zou hij misschien wel hoger zijn dat wat de coverline nu aangeeft. Als dat zo is dan had ff denk ik ook niet op cd 15 je ei aangegeven.

Heb je na CD15 nog ovu testen gedaan? Wellicht is je ei na je lh-piek niet gesprongen en had je op dag 16 of 17 weer een posi ovutest.

3. Kensho

Kensho Niet meer actief

En ik zelf zou toch wel van de + ovutest uitgaan, helemaal omdat je vorige maand ook al een kleine stijging in temp had na je ei. Bij jou lijkt hij langzaam omhoog te gaan.

Was de ovutest echt knalpositief? Moeilijk hoor, want ik vind zelf de stijging van dag 17 het mooiste en meeste op een eisprong lijken... ;)

Ook is het sinds een aantal dagen 's nachts warmer en kan dat meespelen. ;)

Heb je op je afscheiding gelet? Bmm? Of andere tekenen van vruchtbaarheid?

Wat gebeurt er trouwens als je op open dagen wat tempen invult? Verschuift FF de temp?

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Inderdaad lastig. Puur naar je temp gekeken zeg ik toch dag 17

5. lova

lova Niet meer actief

Ik denk dag 17 ;)

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor het meedenken :). Ik heb na dag 15 geen ovutestjes meer gedaan, maar aangezien hij op dag 15 al een stuk minder werd, ging ik er vanuit dat de LH piek wel geweest moest zijn... En m'n temp stijgt anders niet zo snel na m'n ei, dus ik stond al van die enorme stijging te kijken op dag 18 :). Dus misschien toch wel dag 15, of misschien wel 16 ;).

Ach ja, wordt vanzelf weer een keer ongi he (liever niet natuurlijk, maar na 3 jaar ga je er bijna niet meer vanuit :cool:) misschien dat ik dan achteraf weet welke dag het is, mijn LF is meestal dag of 12. Volgende maand beginnen we met IUI. Hoef ik me om dit soort dingen (tempen en ovutestjes) niet meer druk te maken, wordt het voor ons geregeld ;).

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind dag 15 erg onlogisch. Ik denk dat dag 17 veel logischer is. Ik denk dat als je doorgetest had, dat je test een dag later meer geknald had.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nou nu nog mooier: FF heeft mij eisprong 'weggemaakt'. Hij stond op dag 15 en nu istie weg... Komt waarschijnlijk omdat ie nu echt in de war is, maar snap niet waarom nu pas... Als ik nog ff doortemp in de toekomst komt het ook niet meer goed. Dus misschien had ik toch door moeten gaan met testen. Maar vind het zo vreemd dat een ovulatietest van donker, naar licht dan weer naar donker zou kunnen gaan :(. Ik stop altijd nadat ie weer lichter wordt...

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik denk nog steeds dat je ei op cd17 is geweest, maar dat ff het door de ingevulde posi ovutest het niet meer weet.
    Wat doet ff als je de posi ovutest weghaalt?

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik denk ook dag 17 :)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk ook dag 17. Volgens mij is temperaturen nog altijd zekerder dan ovutesten. Mijn HA raadde het ook aan. En ik heb al gehoord dat alhoewel het een knaltest was dat de ovulatie pas enkele dagen later was. In mijn geval had ik mijn knaltest op dag 13 en mijn temp stijging op dag 15.

Deel Deze Pagina